Gå til innhold

Noen med erfaring med IVF og dårlig eggdeling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 😊

jeg har aldri skrevet noe innlegg her.. Men etter å ha googlet i ørten timer, så finner jeg ikke noe svar på spørsmålene mine, eller folk med lignende erfaring.. 

casen min er; Vi er et par på 23 og 24 år som har prøvd "natural" i 1,5 år.. Etter å ikke lykkes gikk vi til utredning og det viste seg dårlige svømmere på han. Så vi bestemte oss for IVF ved klinikk Hausken. Etter kort protokoll kom vi på egguttak, og de fikk ut 6 egg. 5 ble befruktet dagen etterpå. 

Så kom insettingsdagen(idag).. Jeg ble ringt en time før insett, der det første jeg hører er "vi har dessverre ikke gode nyheter idag. Eggene har ikke delt seg helt slik vi hadde ønsket, men vi setter opp ny time på onsdag så ser vi om eggene er brukernes da".. 

Så da er mitt spørsmål om noen har opplevd lignende ?? Fått tlf om dårlig utvikling, men likevel fått egg til insett?? Er det håp?? Eller burde jeg ta sorgen allerede nå?.. hun sa jeg skulle fortsette på medisin og alt, fordi det var et lite håp. Men vet ikke jeg? Hvis eggene allerede er "feile", er det virkelig mulighet til at de retter seg opp?? 

Håper VELDIG på svar... Er helt ifra meg og vet ikke hva jeg skal tenke.. :( 

Anonymkode: a64b3...6f9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen ??... :( 

Skrevet

Har ikke erfaring, men så lenge det er liv er det håp! Altså, hadde det ikke vært håp hadde de ikke sett an til onsdag. Krysser fingrene for deg! 

Skrevet

Tusen takk for oppmuntrende ord Albbas ! Du sier noe der! Håper virkelig på det beste... ❤️ 

-TS

Skrevet

Jeg tenker det er bra at de venter i to dager til, i stedenfor å sette inn tvilsomt egg i dag. Jeg har fått kun tredelt egg på dag to, ble satt inn, ingen befruktning. 

Alt håp er ikke ute så lenge eggene fortsetter å utvikle seg. Lykke til! 

Anonymkode: 1810f...241

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker det er bra at de venter i to dager til, i stedenfor å sette inn tvilsomt egg i dag. Jeg har fått kun tredelt egg på dag to, ble satt inn, ingen befruktning. 

Alt håp er ikke ute så lenge eggene fortsetter å utvikle seg. Lykke til! 

Tusen takk❤️ Er så redd. Orker ikke dårlige nyheter.. ikke bare har vi brukt mye av spare pengene vår, men vi fikk så sykt mye gode nyheter igjennom hele prøve perioden.. alt var mer lovende enn de hadde trodd i begynnelsen, sa de når vi tok ut egg og han leverte sæd prøve. Så vi fikk virkelige forhåpninger. Er bare ikke klar for å starte på nytt. Om det ikke går vår vei så blir det å søke offentlig. Men det er så sykt mye ventetid. Og kvaliteten hans sank veldig raskt, veldig fort.. pluss jeg reagerte skikkelig på medisinen. Klarte nesten ikke komme meg igjennom en eneste hverdag, uten å spy, få migrene, bli utmattet osv.. tanken på å gå igjennom sånt en gang til er helt uutholdelig. 

Men tusen takk for svar! Og veldig synn det ikke gikk for deg den gang da.. håper du har lykkes nå? 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk❤️ Er så redd. Orker ikke dårlige nyheter.. ikke bare har vi brukt mye av spare pengene vår, men vi fikk så sykt mye gode nyheter igjennom hele prøve perioden.. alt var mer lovende enn de hadde trodd i begynnelsen, sa de når vi tok ut egg og han leverte sæd prøve. Så vi fikk virkelige forhåpninger. Er bare ikke klar for å starte på nytt. Om det ikke går vår vei så blir det å søke offentlig. Men det er så sykt mye ventetid. Og kvaliteten hans sank veldig raskt, veldig fort.. pluss jeg reagerte skikkelig på medisinen. Klarte nesten ikke komme meg igjennom en eneste hverdag, uten å spy, få migrene, bli utmattet osv.. tanken på å gå igjennom sånt en gang til er helt uutholdelig. 

Men tusen takk for svar! Og veldig synn det ikke gikk for deg den gang da.. håper du har lykkes nå? 

Fallhøyden er enorm, og særlig på første forsøket. Jeg forstår deg veldig godt. Håp det beste, men forbered dere på det verste. Er det ikke det de sier? 

Dere er i en vanskelig situasjon som kan knekke hvem som helst. Vær til støtte for hverandre og om det ikke skulle gå denne gangen så kan det fint gå på et senere forsøk, selv om det er fryktelig tungt å tenke nå. Vi fikk det til på tredje ordinærforsøk+et frys. 

En stor klem til deg :klem: Håper virkelig dere får gode nyheter på onsdag. 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fallhøyden er enorm, og særlig på første forsøket. Jeg forstår deg veldig godt. Håp det beste, men forbered dere på det verste. Er det ikke det de sier? 

Dere er i en vanskelig situasjon som kan knekke hvem som helst. Vær til støtte for hverandre og om det ikke skulle gå denne gangen så kan det fint gå på et senere forsøk, selv om det er fryktelig tungt å tenke nå. Vi fikk det til på tredje ordinærforsøk+et frys. 

En stor klem til deg :klem: Håper virkelig dere får gode nyheter på onsdag. 

Tusen, tusen takk for svar ❤️ Og takk for at du deler dine personlige erfaringer! Godt å høre dere lykkes til slutt ❤️

Er jo veldig vondt ja, særlig på første. Når man har så mange forventninger og har lest så mange solskinnshistorier.. Så har man enda ikke opplevd noe negativt selv, enda.. Lett for at man blir litt blinde for virkeligheten. Jeg gikk rett i "kjelleren" etter den tlf idag.. våknet til alarmen og spratt ut av sengen, siden gledet meg sånn til innsett. Så sjekket jeg tlf... og der var det 3 ubesvarte anrop fra klinikken... Hjertet mitt stoppet.. ville ikke engsng ringe opp igjen. Ville ikke høre de ordene jeg skjønte kom.. 

MEN, hun sa det var håp... og det LILLE håpet klorer jeg meg fast i enn så lenge. Selvom det føles ganske håpløst ut.. 

takk til alle som svarer. Veldig godt å snakke med noen som forstår. Har ikke snakket med noen om dette, utenom min kjære. Og han er ikke så glad i å prate. Han er litt den stille, tilbaketrukne personen i slike situasjoner. Så takk dere, virkelig! Gjør dette litt, litt lettere ❤️

-TS

Skrevet

Ikke helt i samme kategori, men på innsettingsdagen kom temaet opp hvor mange de kunne fryse ned. De hadde foreløpig tre som kunne fryses ned, men det var for tidlig å si noe om de resterende eggene var gode nok. For de kunne dele seg i rykk og napp, og hvis de så at det fortsatt var utvikling så så de det an hvordan det gikk. Så forklaringen ligger vel der. At utviklingen kan hente seg inn, men at de ikke vet helt sikkert før dagen er der (som hos deg er satt til onsdag).

Anonymkode: 3a5d6...6dc

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke helt i samme kategori, men på innsettingsdagen kom temaet opp hvor mange de kunne fryse ned. De hadde foreløpig tre som kunne fryses ned, men det var for tidlig å si noe om de resterende eggene var gode nok. For de kunne dele seg i rykk og napp, og hvis de så at det fortsatt var utvikling så så de det an hvordan det gikk. Så forklaringen ligger vel der. At utviklingen kan hente seg inn, men at de ikke vet helt sikkert før dagen er der (som hos deg er satt til onsdag).

Tusen takk for svar og deling av egen erfaring! ❤️

DET BLE INSETT IDAG😍😍😍 er offisielt en "ruger" nå!!!!!! Herregud for en følelse!

-TS

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar og deling av egen erfaring! ❤️

DET BLE INSETT IDAG😍😍😍 er offisielt en "ruger" nå!!!!!! Herregud for en følelse!

-TS

Gratulerer! Det var virkelig gode nyheter, nå ble jeg glad på dine vegne. ❤️ 

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer! Det var virkelig gode nyheter, nå ble jeg glad på dine vegne. ❤️ 

TUSEN takk!!❤️❤️ 

-Ts

Skrevet

Hurra! Så flott! 😍

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...