AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #1 Skrevet 22. oktober 2018 Jeg er 178 høy og veier 64-65 kg. Jeg har lyst til å bli mer markert og miste "litt" av fettet på kroppen for å se mer markert ut. Jeg spiser 1300 om dagen, og trener 6-7 dager i uken (3-4 km løping og tung styrke trening). Jeg spiser ca 80g proteiner om dagen (shake, kjøtt og grønnsaker) og får i meg rundt 50g-60g fett som kommer fra naturlige råvarer. Jeg har hørt mye om at det å være i ketose er en bra ting da dette bruker fettet som en energi kilde. Men jeg er alt for glad i bananer, nøtter og havregrøt til å kunne ligge under gram grensen (20-50g) for å kunne være i ketose. Jeg har lest masse på nettet om ulike kostholdstips (er ikke så interessert i noen super-dietter som tar vekk for mye av husmannskosten), men kommer alltid lurende frem noe om lavkarbo og ketose. Jeg har jo alltid selv ment at så lenge maten er naturlig og sunn så skal man kunne gå ned i vekt, ved å ligge i et kaloriunderskudd, men må si jeg ble litt usikker på om måten jeg spiser på vil gi meg de resultatene jeg ønsker. Er det noen der ute som har spist nogen lunde likt og fått en slank og markert kropp? - har lyst til i fremtiden og stille fitness, men vil gå ned i fettprosent først. For dere som kan dette, kan det være at jeg er helt på jordet, og da vil jeg gjerne ta i mot all hjelp for å kunne nå målet! Ps: helst seriøse henvendelser. Takk på forhånd :) Anonymkode: 8637e...571
Xanadus Skrevet 22. oktober 2018 #2 Skrevet 22. oktober 2018 Du skal ikke slanke deg. Du er allerede slank. Fortsett å trene som du gjør, og kos deg.
Gjest Plannergirl Skrevet 22. oktober 2018 #3 Skrevet 22. oktober 2018 Hvis du skal bygge muskler og miste fett med din høyde og aktivitetsnivå må du i alle fall opp i kalorier. Med 1300 kcal klarer ikke kroppen din å bygge muskler i det hele tatt, og du trenger ikke ned i vekt. Dropp shaker og dietter, men spis variert mat.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #4 Skrevet 23. oktober 2018 Du trener 6-7 dager i uken både løp og styrke. Ved å spise 1300 kcal om dagen så vil du bryte ned kroppen din. Muskler har du ikke sjangs til å bygge opp på et så lavt underskudd. Høyde og vekt tatt i betraktning så spiser du ikke nok til å dekke basalforbrenningen din engang. Du bruker nok hvertfall 1400 bare på å holde vitale organer og kroppen igang. Du bør ligge på 1800 kcal en liten stund, så ser du effekten av det. Jeg vil nesten med 100% sikkerhet tro at hvis du da spiser normalt sunt (med rom for litt kos i helgene) og trening 6-7 dager i uken hvor du løper 3-4 km og trener tung styrke, så vil fett % hå litt ned, du vil få mer styrke og bli mer markert. Fortsetter du å spise 1300 kcal vik du gå på en skikkelig smell, du vil bryte ned muskler og ikke orke trene like mye som du gjør nå, kroppen senker forbrenningen, du mister menstruasjon (om du er jente) og du vil konstant være utmattet og sliten. Hilsen ei som har lært! Anonymkode: 972f4...53b 2
Gjest Skrevet 23. oktober 2018 #5 Skrevet 23. oktober 2018 Minner om våre spesialregler på dette forumet, i dette tilfellet denne regelen: Sitat Du kan ikke poste: - Innlegg og tråder med spørsmål og/eller diskusjon om inntak av mindre enn 1500 kalorier, vil bli stengt.Etter en lengre diskusjon og gjennomgang av informasjon, har vi nå kommet frem til at vi vil endre minstegrensen til 1500 kalorier, i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger her. Tråden vil derfor bli stengt. Ann Christin, mod
Anbefalte innlegg