AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #1 Skrevet 22. oktober 2018 Jeg trenger hjelp i avgjørelsen. Barnet mitt går i en bhg ved oss som det tidligere var gjennomkjøring til ett annet byggefelt/område, derfor er det veldig mange fra dette området i denne bhg. Vi bruker bhg fordi det er fem min fra oss. De fleste skal gå på skole på området de bor,og mitt barn skal gå på skole på et annet område. Vi hadde bestemt oss for å bruke skolen de andre skal bruke, men nå som veien er stengt og det kun blir gangvei (35 min. gange),så har vi bestemt oss for å bruke den andre skolen. Hjertet mitt blør over at han skilles fra sin bestevenn. De kan holde kontakten på fritiden ,men likevel er det grusomt for meg. Om vi velger den skolen de andre skal gå på , så må vi kjøre til og fra eller gå da 35 min. en vei. Vi blir heller ikke naboer i lokal samfunnet slik de andre barna på feltet der. Jeg tenker det kan gjøre at barnet vårt selvsagt blir tredje hjulet på vogna på sikt. Nå blir han eneste som kommer fra hans barnehage til den skolen han hører til, men likevel er det kort og trygg vei, 12 min gange. Når tiden er inne for å gå selv. Hva tenker dere ? Hadde dere valgt en skole naboene ikke hørte til fordi barnet hadde hatt venner fra bhg han er knyttet til? Jeg blir litt usikker frem og tilbake. Anonymkode: 87cfb...d7e
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #2 Skrevet 22. oktober 2018 Vi valgte skole med unger fra nærmiljøet til begge ungene våres.De gikk i bhg med barn som soknet til en annen skole.De kom i klasse med bare ukjente ,untatt en fra barnehagen.Det har gått helt strålende for begge to,så glad for at vi valgte det.Når de ble så store at di fartet rundt på egenhånd,hadde de mange fra klassen å være med i gå/sykle avstand. Anonymkode: d334e...931 3
PhilosopherSe7en Skrevet 22. oktober 2018 #3 Skrevet 22. oktober 2018 Hvor lang tid tror du det tar før han har fått nye venner på den nye skolen? Tipper allerede første dagen har han fått en eller flere venner han har lyst å være med på skolen og på fritiden. Skal barnet gå på sfo er dette på plass før skolen starter. Det er også langt mer praktisk at barnet får venner som er i nærheten av der dere bor og på den måten enkelt kan omgås de på fritiden. Kjedelig når de andre avtaler å være i lag etter skolen, møtes på lekeplassen, fotballbanen osv men han kan ikke være med fordi det er for langt unna. Er skolen nærmere kan han gå til skolen sammen med andre i klassen. Ha med seg venner hjem etter skolen, gjøre lekser i lag osv. Jeg hadde ikke vært i tvil. Hadde garantert valgt skolen som er i nabolaget med alle de fordelene det gir. 3
Biloba Skrevet 22. oktober 2018 #4 Skrevet 22. oktober 2018 Jeg ville valgt skole med nabobarna fordi de vennskapene har best vilkår på litt sikt, fremfor å måtte gå langt eller kjøres til og fra barnehagevennene. 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #5 Skrevet 22. oktober 2018 Nærområdet pri 1. Her elsket barna barnehagen og startet på ny skole da vi flyttet til andre siden av byen. Nå har de alltid noen å leke med. Barneskolen utgjør 7 år av barnets liv. Venner fra bhg kan de alltids holde kontakt med på fritiden så lenge de vil Anonymkode: 7317e...145
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 22. oktober 2018 #6 Skrevet 22. oktober 2018 Den lokale skolen, uten tvil. Unger bruker sånn cirka to minutter på å få nye venner. Selv om de er bestevenner nå, er det langt fra sikkert at de vil være det de neste årene. Barnevennskap kan være inderlige der og da, men glemmes ofte fort. Med barnet på den lokale skolen vil han ha kort(ere) skolevei og klassekameratene i nærområdet.
Ulrikke Skrevet 22. oktober 2018 #7 Skrevet 22. oktober 2018 Skolen i nærmiljøet, utvilsomt! Jeg skjønner at det føles sårt nå, men tro meg, det blir ENDA verre å være den eneste som bor langt unna og være den som ingen klassekamerater kan komme til på fritiden uten "hjelp"! Vi flyttet da jeg begynte i 4.klasse, og jeg insisterte på å ikke bytte skole. Det var praktisk mulig, jeg fikk bare lengre vei. I ettertid ser jeg at foreldrene mine burde tvunget meg til å bytte skole. Jeg bodde for langt unna til at venner gadd å dra det ekstra stykket, så det var alltid jeg som måtte dra til dem. I ditt tilfelle TS vil jeg ABSOLUTT råde deg til å velge den skolen barna som bor der dere bor går på!
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #8 Skrevet 22. oktober 2018 Min går i barnehage 10 min hjemmefra med bussen,skolen hun skal begynne på ligger cå. 5-10 min gange hjemmefra. Anonymkode: 2a013...908
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #9 Skrevet 22. oktober 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min går i barnehage 10 min hjemmefra med bussen,skolen hun skal begynne på ligger cå. 5-10 min gange hjemmefra. Anonymkode: 2a013...908 Så ...? Anonymkode: 87cfb...d7e
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #10 Skrevet 22. oktober 2018 15 minutter siden, Anonymus Notarius skrev: Den lokale skolen, uten tvil. Unger bruker sånn cirka to minutter på å få nye venner. Selv om de er bestevenner nå, er det langt fra sikkert at de vil være det de neste årene. Barnevennskap kan være inderlige der og da, men glemmes ofte fort. Med barnet på den lokale skolen vil han ha kort(ere) skolevei og klassekameratene i nærområdet. Hmm jeg er litt usikker. Venner erstattes ikke , selv om de er barn. Anonymkode: 87cfb...d7e
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 22. oktober 2018 #12 Skrevet 22. oktober 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hmm jeg er litt usikker. Venner erstattes ikke , selv om de er barn. Anonymkode: 87cfb...d7e Har du noen venner fra du var under skolealder som du fortsatt er venn med i dag? Det blir jo gambling å satse hele skoletiden på én unge, spør du meg. De kan gli fra hverandre, bli uvenner, han kan flytte etc etc. Virker veldig dumt, forstår ikke at du vurderer det en gang, jeg. Men folk er forskjellige.
Filifjonkamor Skrevet 22. oktober 2018 #13 Skrevet 22. oktober 2018 Jeg jobber i en barnehage hvor vi har hatt barn fra forskjellige deler av byen, så de starter ofte på forskjellige skoler. Det har gått bra med alle sammen og de har fått mange nye venner i nærmiljøet. Noen få har enda kontakt med venner fra bhg tiden, men de fleste har gått videre. Barna er fult klar over dette og det har aldri vært et tema at dette er noe negativt. De gleder seg til å bli kjent med nye barn Jeg ville derfor valgt skolen i nærmiljøet
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #14 Skrevet 22. oktober 2018 Min datter er fortsatt nær venn med bestevenninnen fra barnehagen, jeg tror det er fordi de IKKE går på samme skole, men allikevel bor nærme nok til å møtes dann og vann. Det er bare en styrke å kjenne flere fra flere miljøer/steder/skoler. Anonymkode: c29fc...298
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #15 Skrevet 22. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Min datter er fortsatt nær venn med bestevenninnen fra barnehagen, jeg tror det er fordi de IKKE går på samme skole, men allikevel bor nærme nok til å møtes dann og vann. Det er bare en styrke å kjenne flere fra flere miljøer/steder/skoler. Anonymkode: c29fc...298 Glemte å skrive: de er 12. Anonymkode: c29fc...298
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #16 Skrevet 23. oktober 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Min datter er fortsatt nær venn med bestevenninnen fra barnehagen, jeg tror det er fordi de IKKE går på samme skole, men allikevel bor nærme nok til å møtes dann og vann. Det er bare en styrke å kjenne flere fra flere miljøer/steder/skoler. Anonymkode: c29fc...298 Ja det jeg også tenker egentlig.. Anonymkode: 87cfb...d7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå