AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #1 Skrevet 22. oktober 2018 Det er store utfordringer økonomisk jeg står for nå. Jeg har kolossale utgifter kontra inntekt. Dermed har jeg rett og slett fått hodet under vannet. Inntekten er ikke godt nok til å kunne utfordre alle vanlige utgifter. Dessuten er det midler jeg trenger veldig raskt, til å stå imot forfallene. Jeg står akkurat nå veldig maktesløs, og spør hva nå? Noen som kan gi råd? Anonymkode: af06f...765
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #2 Skrevet 22. oktober 2018 Slutt å pakke det inn, ring kreditorene og spør om utsettelse/nedbetalingsplan. Kutt alle utgifter som kan kuttes. Øk inntekt hvis mulig. Selg det du har av verdi. Anonymkode: 26880...02a 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #3 Skrevet 22. oktober 2018 Definer "kolossale utgifter". Anonymkode: c36b7...2bf 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #4 Skrevet 22. oktober 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slutt å pakke det inn, ring kreditorene og spør om utsettelse/nedbetalingsplan. Kutt alle utgifter som kan kuttes. Øk inntekt hvis mulig. Selg det du har av verdi. Anonymkode: 26880...02a jeg har gjort alt det som kan ordnes, all gjeld er samlet. Men allikevel får jeg ikke hodet over vannet. Selv bilen får jeg ikke solgt. Leilighet koster halvparten av hele inntekten min pr. måned. Og jeg har betalingsplan for å kunne nedbetale forbrukslån, som skal være nedbetalt innen 3 år. Dessuten har jeg billån. Bare dette utgjør hele månedslønnen. Jeg måtte til verksted med bilen, siden den må bli godkjent før eu kontroll. 15000 kr. Dem har jeg ikke. Jeg tjener altfor lite i bedriften jeg jobber i. Derfor har jeg startet med modus for å søke nye jobber som har langt bedre betaling. Kanskje det vil hjelpe, men målet er å kunne tjene fra 50 til 100 ekstra pr. time. Anonymkode: af06f...765
Ny Bruker Skrevet 22. oktober 2018 #5 Skrevet 22. oktober 2018 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg har gjort alt det som kan ordnes, all gjeld er samlet. Men allikevel får jeg ikke hodet over vannet. Selv bilen får jeg ikke solgt. Leilighet koster halvparten av hele inntekten min pr. måned. Og jeg har betalingsplan for å kunne nedbetale forbrukslån, som skal være nedbetalt innen 3 år. Dessuten har jeg billån. Bare dette utgjør hele månedslønnen. Jeg måtte til verksted med bilen, siden den må bli godkjent før eu kontroll. 15000 kr. Dem har jeg ikke. Jeg tjener altfor lite i bedriften jeg jobber i. Derfor har jeg startet med modus for å søke nye jobber som har langt bedre betaling. Kanskje det vil hjelpe, men målet er å kunne tjene fra 50 til 100 ekstra pr. time. Anonymkode: af06f...765 Høres ut som at inntekten er problemmet, ikke utgiftene alene. Spør familien og vennene om småjobber. Kan du skifte dekk? Rake løv i hagene? Hva som helst for å tjene noen ekstra kroner i helgene. Alt hjelper mens du leter etter en bedre betalt jobb. Er leiligheten din eller leier du? Hvis du leier, så finn deg en mye rimelige alternativ, selv om det kan bety et rom i bofelleskapet.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #6 Skrevet 26. oktober 2018 haste beløp? Anonymkode: af06f...765
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #7 Skrevet 27. oktober 2018 Har du sett på alle utgiftene dine, absolutt alle kategorier? En 200 lapp er og en 200 lapp der hjelper på. Kan du finne noe annet sted å leie? Om du eier, finn en bank med lavere rente eller forhandle på renten. Samme med billånet. Kutt røyk og snus, handle en gang i uka. Selg tv-en og andre ting av verdi. Gå på Finn småjobber, der kan du fort tjene litt. Mange som b.la trenger bærehjelp o.l har jeg sett. Anonymkode: 463dc...607
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #8 Skrevet 27. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du sett på alle utgiftene dine, absolutt alle kategorier? En 200 lapp er og en 200 lapp der hjelper på. Kan du finne noe annet sted å leie? Om du eier, finn en bank med lavere rente eller forhandle på renten. Samme med billånet. Kutt røyk og snus, handle en gang i uka. Selg tv-en og andre ting av verdi. Gå på Finn småjobber, der kan du fort tjene litt. Mange som b.la trenger bærehjelp o.l har jeg sett. Anonymkode: 463dc...607 Ja, jeg har sett på alt. Leie forpliktelsen er ett år frem i tid. Har aldri tenkt på at jeg kan få billån i en annen bank. Kanskje en ide. Har aldri røyket eller snuset. Tv solgte jeg for to dager siden. Ekstra jobb jobber jeg med saken å få en orden på. Samt så er jeg kommet til det punkt at jeg må søke etter en ny jobb som tilsier at jeg får høyere inntekt. Formålet er å få egenkapital på et nivå som tilsier 300.000 kr innen ett år. 27.10.2019. Anonymkode: af06f...765
Gjest Blondie65 Skrevet 27. oktober 2018 #9 Skrevet 27. oktober 2018 Jeg tror du har satt deg for høye ambisjoner med å bli kvitt forbruksgjelden på 3 år og ha egenkapital på kort tid. Jeg tror du ser deg helt blind på dette. Hvis man ikke har råd til å reparere en bil for 15.000 så setter man heller ikke bilen på verksted. Da må man heller selge bilen med mangel. Du må sette opp et budsjett og hvis det budsjettet sier at du ikke har penger til å dekke alle dine utgifter så må du kutte i utgiftene eller øke inntekten. Du sier ingenting om hvor høy forbruksgjelden er eller om noen av regningene dine har gått til inkasso. Prioritet en her er å få månedsregnskapet i balanse hver måned - samt å sette av et beløp til uforutsette regninger/utgifter (tannlege, bil osv). Inntil du har kjølt ned økonomien nok til at du har gått et par måneder i balanse og satt av nok på en sparekonto til at det ikke er nødvendig å ta forbrukslån for å dekke en uforutsett utgift må du betale minimumsbeløp på forbrukslånet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå