Gå til innhold

Forstår ikke vidvinkelobjektivet. Noen som kan hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Gjest Hufsa0991
Skrevet

Jeg skal ta bilder av en tom leilighet til visning, og har i den anledning kjøpt meg et vidvinkelobjektiv til systemkameraet mitt. Problemet er at når jeg tar et bilde av f.eks stua, så er bildet likt som det er med originalobjektkvet. Altså ingen vidvinkeleffekt i sikte. Trodde rommet automatisk ville se bredere/størrre ut/at mer av rommet ville komme med på bildet med det nye vvobjektivet. Hva er det jeg ikke forstår her?😣 Det ser bare helt vanlig ut. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det kommer jo an på hva du har fra før, de fleste kamera kommer med 35 mm (vet ikke hva det tilsvarer i halvformat) og det er jo faktisk vidvinkel siden normal er 50 mm. Til leiligheter brukes oftest 20 mm. Objektiver med så mye vidde pleier å vrenge bildet endel, med mindre du kjøper et dyrt.

Endret av Ella Ellefantella
Skrevet
1 time siden, peachblossom skrev:

Men objektivet som følger med er jo fra 16mm, så det var rimelig bomkjøp at du skaffet deg 19mm... 16 mm tilsvarer ikke like mye vidvinkel som 20mm fullformat, men er ganske vidt uansett.

Du burde klare å ta bildene, men du hadde ikke trengt å kjøpe et nytt objektiv.

Gjest Hufsa0991
Skrevet

Huff, så teit. Jeg bare googlet hvilket som var det beste vidvinkelobjektivet til mitt kamera, og så dukket dette opp. Det er veldig små rom jeg prøver å ta bilder av. Jaja, da får det bare bli dårlige bilder 😣

Skrevet

Ikke vær skuffet over kjøpet ditt. Det der er faktisk en j* god linse til en god pris. Jeg har den og er kjempefornøyd. Kanskje ikke så mye mer vidvinkel enn du hadde, men det er et bedre objektiv, og det tar fantastiske bilder👌🏻📸

Anonymkode: 1bae0...428

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...