Gå til innhold

Kattungen min er veldig sliten.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har merket disse 2 siste dagene at kattungen min Imja er veldig sliten og hun vil bare såve, men hun leker av å til. Hun leker ikke like mye som før og hun har ikke like mye energi som hun hadde for 3 dager siden. hun spiser godt og jeg tror hun drikker godt å, men jeg er litt redd for at det er noe galt.. har noen av dere noen muligheter??

Anonymkode: b1246...cec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ringe en dyrlege. En kattunge kan veldig raskt bli veldig syk. 

Anonymkode: 215d9...591

• Liker 5
Skrevet

Dyrlege. Har du vaksinert? Katter kan få dødelige sykdommer om du ikke vaksinerer. Når de først får de sykdommene finnes det ingen kur. Katter skal vaksineres 1 gang i året

Anonymkode: 990a4...9bb

• Liker 1
Skrevet

Den eneste muligheten er selvsagt at du tar med kattungen til dyrlegen i stedet for å spør etter råd på et online forum. 

Skrevet

Du må som nevnt over komme deg til dyrlege så snart som overhodet mulig.

I mellomtiden, om du er usikker på om den har drukket, er det veldig viktig at du får i den vann. Du kan gi den dette av en engangssprøyte, uten nål slik du får på apotek. Dette fordi dersom den er dehydrert kan det gå galt veldig fort!

Skrevet

Dyrlege!  Har den fått markkur? 

Anonymkode: d291f...9ac

Skrevet

tusen takk for alle alternativene! Nå er hun blitt normal igjen. visste seg at hun bare var litt trøtt:) nå har hun veldig mye energi! -jeg er bare 13 år, men følte at jeg måtte spørre!

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

tusen takk for alle alternativene! Nå er hun blitt normal igjen. visste seg at hun bare var litt trøtt:) nå har hun veldig mye energi! -jeg er bare 13 år, men følte at jeg måtte spørre!

Å det er veldig bra du spør når du tror noe kan være galt :) fortsett med det! 

Anonymkode: 215d9...591

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

En kattunge sover jo mye. Og den brenner jo av mye energi når den er våken. De sover mye fordi de vokser og hjernen utvikler seg. Men spiser, drikker og går på kassa som vanlig så er det ikke store bekymringen. Du kan kjenne på snuta til pus om den er litt fuktig og kald, og det skal den være. Er den varm uten noen grunn, så kan du kontakte veterinæren. 

De sover opp til 20 timer i døgnet, og om den er som vanlig igjen, henger i gardiner, biter deg i tærne og sånn, så trenger du ikke å uroe deg.

Anonymkode: 21beb...f9c

• Liker 2
Skrevet

Er katten vaskinert? Katter skal vaksineres 1 gang i året. De skal også kastreres ved ca 6 mnd 

Anonymkode: 990a4...9bb

Skrevet

Nå er det vel ikke din kattunge, siden du bare er et barn. Til senere bør du snakke om kattens virkelige eier om slikt, altså foreldrene dine.

Anonymkode: 7f26d...0ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...