AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #1 Skrevet 22. oktober 2018 Kjæresten min har hund. Kjempekoselig, - trodde jeg. Men å gå tur med hunden er pyton. Den skal tisse, snuse, drar....jeg foretrekker å gå på tur alene, for jeg har ikke tålmodighet til det som liksom skal kalles tur. Gi meg inspirasjon til turglede med hunden. Den kommer dessverre ikke på kommando, så kan ikke slippe den. Jeg hvet at snusing og markering er naturlig for hunden, så jeg lar den gjøre det altså. Jeg bare hater det Anonymkode: d68f5...897
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #2 Skrevet 22. oktober 2018 Tja, hvis du ikke liker å tur med hunden så får vel kjæresten din gjøre det selv da. Hans hund, hans ansvar. Anonymkode: 76bab...c79 18
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #3 Skrevet 22. oktober 2018 Da lærer du hunden å gå pent i bånd. Anonymkode: fd088...29c 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #4 Skrevet 22. oktober 2018 Du trenger ikke nevne hele tiden at du har glutenallergi .... vi hvete Anonymkode: aaaed...ab9 16
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #5 Skrevet 22. oktober 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du trenger ikke nevne hele tiden at du har glutenallergi .... vi hvete Anonymkode: aaaed...ab9 Hahahah😂 Anonymkode: d68f5...897 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #6 Skrevet 22. oktober 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da lærer du hunden å gå pent i bånd. Anonymkode: fd088...29c Hvordan? Anonymkode: d68f5...897
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #7 Skrevet 22. oktober 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, hvis du ikke liker å tur med hunden så får vel kjæresten din gjøre det selv da. Hans hund, hans ansvar. Anonymkode: 76bab...c79 Føler det er så synd at hunden skal ligge hjemme, når jeg likevel skal ut på tur... jeg elsker dyr, men illusjonen min om at hunder er flotte turkompiser har jeg lagt fra meg 😜 Anonymkode: d68f5...897 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #8 Skrevet 22. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan? Anonymkode: d68f5...897 Stopp helt opp og vent i noen sekunder hver gang hunden drar. Ikke gå videre før båndet er slapt. Det er tidkrevende i starten, men hunden vil skjønne greia etter hvert Anonymkode: e2640...cfe 4
Anoia Skrevet 22. oktober 2018 #9 Skrevet 22. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan? Anonymkode: d68f5...897 Hva med å melde dere på dressurkurs? Det kan være en artig og lærerik opplevelse, og du får kanskje mer glede av å gå tur med hunden når du føler at du har kontroll. 9
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #10 Skrevet 22. oktober 2018 Kjøp en antitrekk-sele med ring foran slik at hunden blir dratt mot deg hver gang den trekker i båndet. Funket på min gærne "trekk-hund". Hadde da prøvd i 5 år å lære den å gå pent ved å stoppe og vente, gå i motsatt retning osv. Funket ikke en plass! Men han skjønte tegninga etter å ha brukt gå-pent sele. Anonymkode: 6f440...9df 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #11 Skrevet 22. oktober 2018 Ellers kan du høre på musikk eller podcast mens du går. Det blir da litt mindre kjedelig å måtte stå og vente mens hunden snuser seg ferdig. Bruk bånd med strikk i så det ikke rykker så mye når hunden trekker i båndet. MEN, det beste er jo å kjøpe trekk-sele og bruke magebelte, med mindre hunden veier mye og er veldig sterk. Da kan han trekke litt samtidig som du har hendene fri og kan bare gå. Anonymkode: 6f440...9df 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #12 Skrevet 22. oktober 2018 Min beste løsning på turer hvor man skal gå fort og få litt trim, og ikke måtte gå pent, er: trekk-sele på hunden, strikk-line, magebelte fra non-stop som sitter på hoftene (med stropper mellom beina så beltet ikke sklir opp) og joggesko med god demping Anonymkode: 6f440...9df 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #13 Skrevet 22. oktober 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min beste løsning på turer hvor man skal gå fort og få litt trim, og ikke måtte gå pent, er: trekk-sele på hunden, strikk-line, magebelte fra non-stop som sitter på hoftene (med stropper mellom beina så beltet ikke sklir opp) og joggesko med god demping Anonymkode: 6f440...9df Det funker kanskje ikke på hunder som liker å stoppe og snuse eller? Hvis den drar jevnt forover er det jo en knallgod ide. Anonymkode: cf8e0...0cd
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #14 Skrevet 22. oktober 2018 Hvorfor har han ikke lært den innkalling!? Anonymkode: cf8e0...0cd 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #15 Skrevet 22. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ellers kan du høre på musikk eller podcast mens du går. Det blir da litt mindre kjedelig å måtte stå og vente mens hunden snuser seg ferdig. Bruk bånd med strikk i så det ikke rykker så mye når hunden trekker i båndet. MEN, det beste er jo å kjøpe trekk-sele og bruke magebelte, med mindre hunden veier mye og er veldig sterk. Da kan han trekke litt samtidig som du har hendene fri og kan bare gå. Anonymkode: 6f440...9df 1 time siden, AnonymBruker skrev: Min beste løsning på turer hvor man skal gå fort og få litt trim, og ikke måtte gå pent, er: trekk-sele på hunden, strikk-line, magebelte fra non-stop som sitter på hoftene (med stropper mellom beina så beltet ikke sklir opp) og joggesko med god demping Anonymkode: 6f440...9df Dette! Jeg bruker trekksele , magebelte og strikkbånd både på trekkhunden min og labradoren min som er typisk hannhund. Anonymkode: 2ad48...ea3 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #16 Skrevet 22. oktober 2018 Har passet hund og liker ikke å gå tur med dem noe særlig selv. Jeg har løst det ved at jeg jogger mellom hver stans, slik at jeg får mer ut av turen. Er som regel små hunder jeg passer, men de er kjappe når de først løper Anonymkode: 61557...6e5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #17 Skrevet 22. oktober 2018 Lar aldri hunden min snuse og markere fritt på tur. De første 10-15 min får den gjøre litt som den vil, deretter bestemmer jeg tempo (så fremt hunden faktisk er i form til det). De skjønner kjapt at det ikke nytter å stoppe hver femte meter. Hadde også lagt inn en del innkallingstrening sånn at dere i det minste kan bruke ei langline om dere går mye i områder hvor det ikke ferdes særlig med andre folk og dyr. Anonymkode: 59547...847 7
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #18 Skrevet 23. oktober 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette! Jeg bruker trekksele , magebelte og strikkbånd både på trekkhunden min og labradoren min som er typisk hannhund. Anonymkode: 2ad48...ea3 Men hunden drar like gjerne mot grøften, som framover på vegen. Før det er lange stopp i en eller annen gresstue som skal snuses og tisses på fra alle vinkler. Anonymkode: d68f5...897
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #19 Skrevet 23. oktober 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Lar aldri hunden min snuse og markere fritt på tur. De første 10-15 min får den gjøre litt som den vil, deretter bestemmer jeg tempo (så fremt hunden faktisk er i form til det). De skjønner kjapt at det ikke nytter å stoppe hver femte meter. Hadde også lagt inn en del innkallingstrening sånn at dere i det minste kan bruke ei langline om dere går mye i områder hvor det ikke ferdes særlig med andre folk og dyr. Anonymkode: 59547...847 Jeg kan ikke så mye om hund, men vil hunden da ha tømt blæren sin ved enden av turen? Anonymkode: d68f5...897
LittDiva Skrevet 23. oktober 2018 #20 Skrevet 23. oktober 2018 Dressurkurs er helt nødvendig høres ut som. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå