Gå til innhold

Noen som har turt å tatt opp kampen mot en dårlig sjef her?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og ble det bedring? Jeg jobber et sted hvor sjefen er frekk, barnslig og går utover sin bestemmelsesrett. 

Hun latterliggjør ansatte(også meg) i plenum og snakker ofte til flere som de er små barn. En lang historie kort. Jeg er nå lei. Jeg er så mektig lei at jeg vet ikke om jeg orker å jobbe der mer. Men jeg synes det er så synd.  Jeg stortrives med alle mine kolleger og arbeidsoppgaver. Jeg ønsker virkelig ikke å slutte. Men nå har jeg sett meg ferdig på denne oppførselen. 

Tillitsvalgt er informert og hun mener vi burde ta et møte. Hun,meg og leder. Jeg kvier meg fordi jeg har tatt opp ting med hun før og da unnskylder hun seg for at JEG føler det sånn. Altså man kommer ikke igjennom. 

Utenom at hun har null sosial kompetanse gjør hun en meget dårlig faglig jobb. Hun kan ingen av våre arbeidsoppgaver og er faglig svak. Konsekvenser av det er at hun ikke greier å se helheten og hvordan man skal fordele arbeidet. Vi kollegaer må ofre bytte oss i mellom for å få ting til å gå rundt samt ta hensyn til de som har behov for tilrettelegging i perioder. 

Uansett jeg vet ikke om jeg har ork og energi til å starte denne "krigen". Er det noen her som har gjort dette og lykkes? Eller ikke lykkes.. ble det verre for deg?

Anonymkode: 36de2...13f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og ble det bedring? Jeg jobber et sted hvor sjefen er frekk, barnslig og går utover sin bestemmelsesrett. 

Hun latterliggjør ansatte(også meg) i plenum og snakker ofte til flere som de er små barn. En lang historie kort. Jeg er nå lei. Jeg er så mektig lei at jeg vet ikke om jeg orker å jobbe der mer. Men jeg synes det er så synd.  Jeg stortrives med alle mine kolleger og arbeidsoppgaver. Jeg ønsker virkelig ikke å slutte. Men nå har jeg sett meg ferdig på denne oppførselen. 

Tillitsvalgt er informert og hun mener vi burde ta et møte. Hun,meg og leder. Jeg kvier meg fordi jeg har tatt opp ting med hun før og da unnskylder hun seg for at JEG føler det sånn. Altså man kommer ikke igjennom. 

Utenom at hun har null sosial kompetanse gjør hun en meget dårlig faglig jobb. Hun kan ingen av våre arbeidsoppgaver og er faglig svak. Konsekvenser av det er at hun ikke greier å se helheten og hvordan man skal fordele arbeidet. Vi kollegaer må ofre bytte oss i mellom for å få ting til å gå rundt samt ta hensyn til de som har behov for tilrettelegging i perioder. 

Uansett jeg vet ikke om jeg har ork og energi til å starte denne "krigen". Er det noen her som har gjort dette og lykkes? Eller ikke lykkes.. ble det verre for deg?

Jeg mistet jobben. Det er ikke verdt det, bytt jobb. 

Anonymkode: f822f...040

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det offentlig eller privat? Kan ikke se for meg på hvilket grunnlag jeg skal få sparken. Jeg jobber i det offentlige. 

Ts

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det andre ledere/personer hun har respekt for som kan støtte deg? Jeg har aldri gjort dette før men tenker to ting. Hvis det er så ille, hva risikerer du? Og jeg tror du må legge det frem på en veldig god og lite kritisk måte hvis du skal ha sjanse til å nå frem.

Anonymkode: 2086e...ad4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det andre ledere/personer hun har respekt for som kan støtte deg? Jeg har aldri gjort dette før men tenker to ting. Hvis det er så ille, hva risikerer du? Og jeg tror du må legge det frem på en veldig god og lite kritisk måte hvis du skal ha sjanse til å nå frem.

Anonymkode: 2086e...ad4

Lederene som er over henne kan nok ikke støtte meg.  De er for høyt oppe til at jeg kan "bry" de med dette. Jeg risikerer at hun legger meg for hat og "mobber" meg ut av arbeidsplassen. Hadde en tidligere kollega som konfronterte henne og hun ble i det stille veldig dårlig behandlet. Hun valgte å slutte. 

Alt jeg ønsker er at hun skal bli litt mer menneskelig og voksen. Men er vanskelig å skulle forandre noen. Jeg vet hun har hatt en vond fortid i forhold til barnløshet og tror desverre hun har blitt veldig bitter av dette. Det merker jeg veldig da hun blir ekstra på hugget på den som går gravid i avdelingen. Hun er på en måte "Ute etter" den personen. 

Ts

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å stå opp mot sjefen og hennes to minisjefer i en Monter filial. 

Det går i mobbing av en ansatt og det er så dårlig arbeidsmiljø at til og med diverse kunder påpeker det. 

Vi har allerede et par ekstrahjelper som ikke vil arbeide grunnet dette. Hadde jeg ikke vært avhengig av de vaktene jeg får så hadde jeg sagt opp på flekken. 

Anonymkode: 0aba3...9c5

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat samme skjedde med meg. Jeg prøvde å kjempe, ble så alvorlig syk av mobbing, og sluttet av "fri vilje" etter 12 år i samme jobb... Det er ytterst sjelden det lønner seg å ta opp kampen. Da er det bedre å bytte jobb. Og dette sier jeg som tidligere tillitsvalgt som har stått i stormen sammen med arbeidstakere. Det går aldri bra, dessverre.

Anonymkode: 5a3c4...925

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Akkurat samme skjedde med meg. Jeg prøvde å kjempe, ble så alvorlig syk av mobbing, og sluttet av "fri vilje" etter 12 år i samme jobb... Det er ytterst sjelden det lønner seg å ta opp kampen. Da er det bedre å bytte jobb. Og dette sier jeg som tidligere tillitsvalgt som har stått i stormen sammen med arbeidstakere. Det går aldri bra, dessverre.

Dette var i det offentlige, forresten. Og både hovedtillitsvalgt, fagforening, arbeidstilsynet og advokat var inne i bildet uten at det hjalp på situasjonen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gidde? Det er jo mye enklere å bare bytte jobb. Livet er for kort til å jobbe for idioter.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, prt90 skrev:

Hvorfor gidde? Det er jo mye enklere å bare bytte jobb. Livet er for kort til å jobbe for idioter.

Fordi det er et veldig godt miljø blant oss på "gulvet". Dessuten vokser ikke rene dagstillinger på trær i helsevesenet. Jeg må gå i tenkeboksen. 

Ts

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på din kampvilje. Med aggresjon og kynisme, samt kunnskaper, er det mulig å vinne over selv mobbere i arbeidslivet. Men det krever at man greier å legge fra seg empatien midlertidig, slik at man kan gjøre det som trengs. Regn med runde med hard verbal harselering, og du bør også kunne svare for deg da. Man må også ta høyde for vold, lære seg og sloss, siden det i verste fall kan være konsekvensen når man konfronterer noen som mobber. Man må være kynisk nok til å kunne skade noen som angriper en.

Anonymkode: b487e...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er offentlig ansatt.

Jeg gikk til fagforbundet. Jeg sa i fra om hvordan dette var og ståa i avdelingen grunnet denne personen. 

Forstår godt at arbeidsmiljøet i Plan og Byggningsetaten skal granskes da det er blitt rapportert om skrekkelige senarior der. 

Vi må ikke være feige, vi må ta det i de rette kanalene så løser det seg nok. 

For meg er det heller brudd på tilliten som er vanskelig. Aner ikke hvor jeg har personen, og jeg må sitte i samme åpene kontorlandskap hver dag. Man må heve seg over det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par år siden hadde vi en sjef som var på grensen til psykopat. Han manipulerte ansatte til å si seg enig med han og hvis noen sa han imot eller lignende la han dem for hat. Det gikk verst utover vikarene vi hadde. Hvis de ikke var nikkedukker fikk de sparken så fort månedskontrakten deres var gått ut. Det ble tatt opp med ledelsen ved flere anledninger, men aldri ble noe gjort.

Tilsutt var det ei vikar som hadde vært hos oss som ikke fikk ny kontrakt og det skjedde en hel masse styr rundt det som ikke jeg skal gå inn på her. Det endte med at hun meldte ifra til arbeidstilsynet, og et par uker senere fikk vi beskjed om at han visstnok hadde sluttet på dagen.

Dersom du har gode bevis på misbruk ville jeg absolutt anmeldt det.

Anonymkode: 4c60d...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mobbet sjefen da han mobbet en ansatt. Det er jo bare å ta igjen?hva skal den personen gjøre med det,sparke deg?😂 

Men seriøst,du får ta kampen om du gidder eller slutte.

Anonymkode: d17f4...bd4

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lederene som er over henne kan nok ikke støtte meg.  De er for høyt oppe til at jeg kan "bry" de med dette. Jeg risikerer at hun legger meg for hat og "mobber" meg ut av arbeidsplassen. Hadde en tidligere kollega som konfronterte henne og hun ble i det stille veldig dårlig behandlet. Hun valgte å slutte. 

Alt jeg ønsker er at hun skal bli litt mer menneskelig og voksen. Men er vanskelig å skulle forandre noen. Jeg vet hun har hatt en vond fortid i forhold til barnløshet og tror desverre hun har blitt veldig bitter av dette. Det merker jeg veldig da hun blir ekstra på hugget på den som går gravid i avdelingen. Hun er på en måte "Ute etter" den personen. 

Ts

Det var da svært hvor mye du spekulerer i hennes person? Virker som du er den med problemer. Ingen voksen ville snakke om henne på den måten. 

Dersom det er så mye mobbing i plenum må det finnes andre ansatte som kan bekrefte dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk til kamp, og var i flere møter, og fikk til og med en ny sjef som skulle være mellom meg og han gamle.  Men i det store og det hele hjalp det ikke.  Han var som han var, så jeg valgte å slutte.  Det samme gjorde 5 av 7 andre i avdelingen det halvåret.  Jeg og en til skrev et brev til ledelsen hvorfor vi sluttet, men personen er ennå ansatt der. 

Om du velger å gå til kamp så er det greit å ha i bakhodet at det kan bli bedre, men det kan bli verre. Jeg endte med å miste troen på meg selv i noen år siden dette foregikk over tid.  Så om personen påvirker jobbhverdagen for mye ville jeg byttet jobb. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, FrodeF skrev:

Det var da svært hvor mye du spekulerer i hennes person? Virker som du er den med problemer. Ingen voksen ville snakke om henne på den måten. 

Dersom det er så mye mobbing i plenum må det finnes andre ansatte som kan bekrefte dette. 

Jeg har faktisk ingen problemer utenom hennes oppførsel. Alle andre ansatte kan bekrefte dette og det kommer godt frem i medarbeiderundersøkelsen som vi har hvert år. 

Ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på din kampvilje. Med aggresjon og kynisme, samt kunnskaper, er det mulig å vinne over selv mobbere i arbeidslivet. Men det krever at man greier å legge fra seg empatien midlertidig, slik at man kan gjøre det som trengs. Regn med runde med hard verbal harselering, og du bør også kunne svare for deg da. Man må også ta høyde for vold, lære seg og sloss, siden det i verste fall kan være konsekvensen når man konfronterer noen som mobber. Man må være kynisk nok til å kunne skade noen som angriper en.

Anonymkode: b487e...cc1

Har ingen planer om å skade henne 😂 hun legger stadig ut om sitt privatliv og alt det fæle hun har opplevd så hun søker mye oppmerksomhet. Om noen f.eks begynner å snakke om et problem de har så avbryter hun med at hun har opplevd mye verre og klarer å på en måte å latterliggjøre den som snakket. Det er mye som ikke stemmer med den dama der. Aldri opplevd lignende. 

Ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er et veldig godt miljø blant oss på "gulvet". Dessuten vokser ikke rene dagstillinger på trær i helsevesenet. Jeg må gå i tenkeboksen. 

Ts

Du må alliere deg med de andre og begynne å dokumentere. Loggført alle episoder med tid og sted. Så detaljert som mulig. Dere må begynne å bygge opp en sak. Her går det både på det faglige og det psykososiale ( som er ille nok). Kontakt verneombud og tillitsvalgte. Det er mulig men dere må være mannsterke og stille forberedt. 

Anonymkode: 8296b...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må alliere deg med de andre og begynne å dokumentere. Loggført alle episoder med tid og sted. Så detaljert som mulig. Dere må begynne å bygge opp en sak. Her går det både på det faglige og det psykososiale ( som er ille nok). Kontakt verneombud og tillitsvalgte. Det er mulig men dere må være mannsterke og stille forberedt. 

Anonymkode: 8296b...0e6

Akkurat det rådet fikk jeg tillitsvalgt idag. Har loggført flere episoder allerede så får vi se hva som skjer. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...