Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en tlf fra DNB hvor de spurte om jeg ville flytte fondet mitt over til en akjesparekonto. Er det noen som har erfaringer med det? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, Vegetarian skrev:

Fikk en tlf fra DNB hvor de spurte om jeg ville flytte fondet mitt over til en akjesparekonto. Er det noen som har erfaringer med det? 

Hei :) Her kan du lese om fordelene med aksjesparekonto. Jeg har det selv, og synes at det er veldig bra.
https://www.dnb.no/privat/aksjesparekonto.html?WT.mc_id=w48b&gclid=EAIaIQobChMIwZS_j-2a3gIVjMqyCh2N3wEFEAAYASAAEgLJIfD_BwE

Anonymkode: 26250...36e

Skrevet

Du kan selv opprette en aksjesparekonto gjennom nettbanken, og deretter flytte fondet dit hvis du vil.

Anonymkode: 26250...36e

Skrevet

Hvis du har de fondene du vil ha resten av din sparehorisont, har ikke aksjesparekonto noen verdi. Men hvis du bytte frem og tilbake mellom fond, så er det greit.

Anonymkode: c1408...b35

Skrevet

Det koster jo ingenting å ha fond i aksjesparekonto, og den gir deg økt fleksibilitet i fremtiden om du ønsker å gjøre endringer på fond/aksjer uten å måtte skatte av det.  Du skatter først når du tar pengene ut av kontoen. 

Skrevet

Det er anbefalt å gjøre det om man ønsker mulighet til å bytte fond uten å måtte skatte av gevinst. Det er faktisk ikke noe grunn til å velge det bort med unntak av hvis du sitter med urealisert tap og har tenkt å selge i løpet av kort tid.

Du bør komme i gang raskt hvis du ønsker å gjøre nytte av overgangsregelen som gjør at du kan flytte inn eksisterende fond uten å måtte skatte av gevinst. Frist for dette er 31.12, og det tar litt tid med flytting (gjorde i allefall det i fjor). 

Anonymkode: 58565...f47

• Liker 1
Skrevet

Med mindre du har bodd bar en stein, så er det rart du ikke har fått med deg all info om AKS; Aksjesparekonto. Det var stor ståhei om den i fjor da den ble lansert, og anbefalt, da den er meget gunstig for folk flest. Ta å google litt så ser du :) 

Anonymkode: 6016b...1ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...