Gå til innhold

Noen som har erfaringer med Tise (klesappen)? Negative og positive

Vegetarian

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Positivt:

-Enkel å bruke. Lett å laste opp bilder og legge ut annonse. Mindre tungvindt enn f.eks Finn. Har og erfaring med at det er lettere å få solgt noe på Tise enn på finn. Altså tror jeg det er flere brukere. Er og ganske enkelt å bla seg rundt i kategorier, samt søk.

Negativt er vel at den av og til henger, og at den ikke automatisk legger inn stor bokstav etter punktum :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Jeg har stort sett bare positive erfaringer :) har solgt mye der, og har kjøpt litt også. Som selger synes jeg det er veldig enkelt å bruke, i forhold til at det er så lettvint å legge ut ting for salg. Det tar mye kortere tid å legge ut noe på Tise enn å legge ut noe på feks Finn, noe som også gjør terskelen lavere for å legge ut ting framfor å gi det til fretex. Jeg synes også det er enklere å få solgt ting der, enn på Finn. Jeg får stort sett solgt alt, hvis prisen er riktig. I skrivende stund har jeg 69 ting på profilen min, hvor 62 ting er solgt. 

Som kjøper synes jeg det er veldig greit at det er såpass enkelt å kjøpe brukte klær - alt sorteres i kategorier og etter størrelse, så det er veldig fint å bare scrolle igjennom ting. I tillegg vil jeg tro at det at det er enkelt å legge ut ting, gjør utvalget større. Jeg liker også at man har en profil ala instagram, med oversikt over alle tingene man selger og har solgt. På den måten er det enkelt å følge folk man liker stilen til og som selger klær i riktig størrelse.

Andre idioter på nettet kan man uansett ikke alliere seg mot. Ikke alle er pålitelige, men hittil har jeg ikke hatt noen veldig dårlige erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Vegetarian skrev:

Erfaringer fra Tise? 

Super app med et aber: den sletter aldri innlegg. Noe som betyr at det er en solid mengde «spøkelsesanonser» der inne - altså ting og klær som for lengst er solgt eller kastet eller der selger har glemt appen. 

Vær opp på at siden tise tar et gebyr for sikker betaling så er gjengs praksis å bruke vipps. 

Og vær også obs på at møbler og interiør er MYE billigere på Facebook eller Finn. 

Vær sist av alt obs på at det er en stor og økende kommersiell plattform. Så mens tise ble skapt for at du kan selge dine gamle klær så er det nå et ganske stort antall mennesker der som reselger bruktfunn. Til fortjeneste. Noe som selvsagt er ok, men altså betyr at prisen presses opp (og at Facebook er billigere).

Anonymkode: 2423e...049

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så foretrekker jeg Finn. Hovedgrunnen er at mange flere bruker det, så det er lettere å finne aktuelle plagg der enn på Tise. I tillegg synes jeg det er lettere å søke via Finn etter at de begynte med at man kunne søke etter størrelse. På Tise må man søke på plagg før man kan søke på størrelse ( i alle fall var det slik tidligere). På Finn kan jeg søke på størrelse uavhengig av type plagg. For meg som bruker stor størrelse er det avgjørende.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker appen godt. Har handlet litt der og har bare gode opplevelser med de kjøpene jeg har gjort. Det negative er at folk ikke alltid svarer når jeg henvender meg. Har sendt melding til tre forskjellige jenter siste døgnet og har ikke fått svar 😕

Anonymkode: 38a9e...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Tipptoppi skrev:

Irriterer meg at de bare har barneklær opp til str 146. Burde vært opp til 170.

Er det Tise som har bestemt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet mye på Tise, og jeg synes at de treffer bra når de prøve å nå ut til et yngre marked. Det er jo de samme som driver Finn.no (eller var det Finn som hadde Scpock?).

Klærne er moteriktige, det er lett å begrense søkene - og navigeringen er RASK! Jeg har aldri handlet klær på Finn. Der går det mest i biler, bolig, jobb og eventuelle møbler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det Tise som har bestemt det?

Er de selv som bestemmer kategoriene og de slutter på 146. Noe jeg finner merkelig siden det i butikken selges barneklær opp til str 170.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Tibbie skrev:

Jeg har handlet mye på Tise, og jeg synes at de treffer bra når de prøve å nå ut til et yngre marked. Det er jo de samme som driver Finn.no (eller var det Finn som hadde Scpock?).

Klærne er moteriktige, det er lett å begrense søkene - og navigeringen er RASK! Jeg har aldri handlet klær på Finn. Der går det mest i biler, bolig, jobb og eventuelle møbler.

Shpock og Finn er begge eid av Schibsted-konsernet. Tise er det så vidt jeg vet Jenny Skavlan som står bak.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Perelandra skrev:

Shpock og Finn er begge eid av Schibsted-konsernet. Tise er det så vidt jeg vet Jenny Skavlan som står bak.  

Ja, da blander jeg : )

Shpock og Tise er konkurrenter med nesten helt samme produkt og kjemper om samme segment, så de er lett å mixe :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positivt; mer mote og trendy klær på Tise enn Finn. Mer oversiktlig. 

Negativt: lenger responstid, folk tar seg bedre tid med å svare. Appen er litt ustabil, men aldri skapt reelle problemer for meg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Gjest Tigress

Eg har aldri fått seld noko der, men eg har fått seld det same på finn. Men, eg har handla gjennom Tise, og synest det er ein veldig oversiktleg og fin app. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2018 den 10.56, Perelandra skrev:

For min del så foretrekker jeg Finn. Hovedgrunnen er at mange flere bruker det, så det er lettere å finne aktuelle plagg der enn på Tise. I tillegg synes jeg det er lettere å søke via Finn etter at de begynte med at man kunne søke etter størrelse. På Tise må man søke på plagg før man kan søke på størrelse ( i alle fall var det slik tidligere). På Finn kan jeg søke på størrelse uavhengig av type plagg. For meg som bruker stor størrelse er det avgjørende.

Jeg er enig med deg. Det er kanskje noe mer "gammelt ræl" på Finn, men det er lett å begrense søket til ønsket størrelse, merke/ designer, materiale osv.  Jeg synes også det er bedre å sitte foran pc`n og se store bilder av ting enn å forholde meg til en app på telefonen :) 

Anonymkode: d4071...66c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Annonse

Er det noe ekstra gebyr på Tise? Jeg synes at folk selger klær litt i overkant dyrt der inne. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på Tise noen måneder. Har ikke solgt noe selv, men har forsøkt å kjøpe flere ting. Har kun hatt ett suksessfullt kjøp. Jeg opplever at svært mange rett og slett ikke svarer på bud! Og jeg gir ikke skambud. Jeg har som regel bydd det de ber om, og de svarer ikke! Opplever også som flere nevner her, at visse ting virker overpriset. Synes også det er kjedelig å ikke kunne velge størrelse i søk.

Anonymkode: 50ab8...713

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...