Gå til innhold

Problem med undertråd på symaskin

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal bruke symaskin for første gang på en god stund, og opplever nå et problem som jeg har hatt mange ganger før.

Jeg trer i undertråden og begynner å sy, men omtrent på andre eller tredje sting så stopper maskinen opp. Det er akkurat som noe «holder igjen» slik at den ikke kommer videre. Hvis jeg fortsetter å trykke på pedalen så ryker trådene. Jeg har akkurat sydd endel med en tråd, men når jeg byttet farge på tråden (helt lik tråd) så oppstod dette problemet. Har sjekket flere ganger at undertråden er tredd riktig, og det er den. Men syns likevel den gir litt mye motstand når jeg forsøker å dra den ut, så lurer på om det er grunnen til at maskinen stopper. Men jeg skjønner ikke grunnen, når det gikk helt fint med en annen tråd istad.

Noen som har noen gode råd?

Anonymkode: 24565...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være selve snellen? Jeg irriterte meg grønn siden maskinen min absolutt ikke ville fylle undertråd. Etter timer med feilsøk fant jeg svaret: snellen var en ferdigfylt snelle i plast fra søstrene grene som ikke passet perfekt til maskinen. Mitt råd er derfor å bruke original snelle. Og så er det jo to veier man kan sette inn snellen, så du må selvsagt dobbeltsjekke at den snurrer riktig vei.

Anonymkode: 4f4ea...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg skal bruke symaskin for første gang på en god stund, og opplever nå et problem som jeg har hatt mange ganger før.

Jeg trer i undertråden og begynner å sy, men omtrent på andre eller tredje sting så stopper maskinen opp. Det er akkurat som noe «holder igjen» slik at den ikke kommer videre. Hvis jeg fortsetter å trykke på pedalen så ryker trådene. Jeg har akkurat sydd endel med en tråd, men når jeg byttet farge på tråden (helt lik tråd) så oppstod dette problemet. Har sjekket flere ganger at undertråden er tredd riktig, og det er den. Men syns likevel den gir litt mye motstand når jeg forsøker å dra den ut, så lurer på om det er grunnen til at maskinen stopper. Men jeg skjønner ikke grunnen, når det gikk helt fint med en annen tråd istad.

Noen som har noen gode råd?

Anonymkode: 24565...bd9

1. Finn bruksanvisningen til symaskinen. 

2. Les bruksanvisningen om undertrådsspolen. Den er enten satt inn feil vei, eller det er feil med trådspenningen enten på undertråden eller på overtråden alternativt på begge.

Anonymkode: b1628...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...