AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #1 Del Skrevet 22. oktober 2018 Hei, Er faktisk første gang jeg skal i dåp ☺️ så vet faktisk ikke hva jeg skal ha på meg. Står så mye forskjellig på nett. Ikke lang kjole, ikke kort kjole ikke bukse osv. Så vet faktisk ikke hva jeg kan ha på meg. Har ikke knelang kjole kun lange kjoler eller korte. Har ikke bunad dessverre. Vil ikke fornærme noen så vil gjerne ha på meg noe som passer. Utifra hva jeg leser på nett er det mange som skriver at visse plagg er respektløst å gå i. Vil heller ikke kjøpe noe for 1 anledning. Kan jeg ha på meg en svart penbukse med limegrønn bluse å svarte sko med en liten hæl? Eller er bukse uansett ikke aktuelt? Jeg har flere pene lange kjoler. Det er ikke ballkjoler. Men flere skriver at man ikke skal ha på seg lange kjoler. Håper noen kan hjelpe meg 😅 Anonymkode: 05a86...d2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 22. oktober 2018 #2 Del Skrevet 22. oktober 2018 Var ærlig talt ikke klar over at det var så strenge kleskoder i dåp. Jeg syns alle typer pene kjoler (bortsett fra lårkort) er fint i dåp. Men du kan også gå med penbukse og bluse😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 22. oktober 2018 #3 Del Skrevet 22. oktober 2018 Det er ikke SÅ strenge kleskoder til en barnedåp. Til dåp er den klassiske kleskoden «mørk dress». For damer er «mørk dress» rett og slett penklær; hverken mer eller mindre. Man kan fint ha penbukse og en fin topp/bluse i barnedåp. Man kan også bruke skjørt og en pen topp hvis man ikke har kjole som er innafor. Noen bruker bunad, men det er ikke SÅ vanlig med bunad i barnedåp som i konfirmasjoner ++ Når du sier du har korte kjoler, kommer det litt an på hvor korte de er. Hvis kjolekanten er nærmere kneet enn skrittet burde det eabsolutt være greit, tenker jeg. Når noen sier at man ikke kan bruke lange kjoler, er det også litt avhengig av hva slags lang kjole det er snakk om, men kjoler av ballkjoletypen blir fort overpyntet. (Er det på sommeren kan man f.eks fint bruke en lett og flagrete maxikjole.) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 22. oktober 2018 #4 Del Skrevet 22. oktober 2018 Penbukse og bluse er helt ok men ikke limegrønt... du spiller vel ikke i danseband heller? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frostrose Skrevet 22. oktober 2018 #5 Del Skrevet 22. oktober 2018 Jeg tenker at man kler seg omtrent som på 17 mai. Pent og ordentlig. Noen går i bunad. Ballkjole blir for pyntet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #6 Del Skrevet 22. oktober 2018 Pyntet og tekkelig. Lang kjole er helt greig, men ikke ballkjoler. Bunad er midt i blinken. Babyen er i sentrum, derfor bør man kle seg deretter. Anonymkode: e48ee...009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #7 Del Skrevet 22. oktober 2018 8 minutter siden, Antoinette skrev: Penbukse og bluse er helt ok men ikke limegrønt... du spiller vel ikke i danseband heller? Dette var en veldig subjektiv mening fremsatt som objektiv sannhet ... Selvsagt er limegrønt OK. Det er jo en fordel om TS kler fargen (noe ikke alle gjør), men som farge er den helt grei å bruke. At du (og jeg) ikke er begeistret for limegrønt betyr ingenting. Anonymkode: 02cc6...472 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 22. oktober 2018 #8 Del Skrevet 22. oktober 2018 Hvorfor ikke lang kjole? SÅ lenge den ikke er galla eller for pyntet er det ikke feil å bruke lang kjole. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #9 Del Skrevet 22. oktober 2018 Det er denne fargen på blusen. Og den har korte ermer. Den har lik krage som på bildet bare hele blusen er i denne fargen. Har små detaljer rundt kanten på selve blusen og rundt kanten på kragen å ermene. Kanskje mer pastell enn limegrønn. Er en veldig pen bluse som jeg har hørt ofte at jeg kler veldig godt. Har en solbrun hudtone. Men jeg har andre bluser også som er helt hvite om det skulle passe bedre. http://wheretoget.it/look/53582 TS Anonymkode: 05a86...d2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 22. oktober 2018 #10 Del Skrevet 22. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er denne fargen på blusen. Og den har korte ermer. Den har lik krage som på bildet bare hele blusen er i denne fargen. Har små detaljer rundt kanten på selve blusen og rundt kanten på kragen å ermene. Kanskje mer pastell enn limegrønn. Er en veldig pen bluse som jeg har hørt ofte at jeg kler veldig godt. Har en solbrun hudtone. Men jeg har andre bluser også som er helt hvite om det skulle passe bedre. http://wheretoget.it/look/53582 TS Anonymkode: 05a86...d2f Det er ikke limegrønt den blusen på bildet, iallfall. Det er pastellgrønt. Mere sånn 50-talls amerikansk pastellgrønn farge. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #11 Del Skrevet 22. oktober 2018 https://bohopink.com/provence-floral-print-wrap-maxi-dress/ Har en kjole som er ganske lik denne. Min er baby rosa. Men ganske lik i stoff og modell. Kan det gå? TS Anonymkode: 05a86...d2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #12 Del Skrevet 22. oktober 2018 Bare å ta på no pent, bukse og fin bluse er helt greit, lang kjole er too much....... Anonymkode: ae61e...bd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 22. oktober 2018 #13 Del Skrevet 22. oktober 2018 Det er ikke noe feil med kjolen, egentlig, men personlig synes jeg den kjoletypen blir feil til årstiden vi er i nå. Den er søt og fin og alt det der, men det er og blir en sommerkjole, og siden vi er i oktober, regner jeg med at barnedåpen er nå i høst en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #14 Del Skrevet 22. oktober 2018 Tror det tryggeste blir å gå med penbukse å en bluse utifra rådene her 😊 TS Anonymkode: 05a86...d2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 22. oktober 2018 #15 Del Skrevet 22. oktober 2018 Tror det meste er innafor jeg😊 kan ikke huske å ha lagt merke til hva de andre gjestene hadde på seg i vårt første barns dåp😘 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 22. oktober 2018 #16 Del Skrevet 22. oktober 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Hei, Er faktisk første gang jeg skal i dåp ☺️ så vet faktisk ikke hva jeg skal ha på meg. Står så mye forskjellig på nett. Ikke lang kjole, ikke kort kjole ikke bukse osv. Så vet faktisk ikke hva jeg kan ha på meg. Har ikke knelang kjole kun lange kjoler eller korte. Har ikke bunad dessverre. Vil ikke fornærme noen så vil gjerne ha på meg noe som passer. Utifra hva jeg leser på nett er det mange som skriver at visse plagg er respektløst å gå i. Vil heller ikke kjøpe noe for 1 anledning. Kan jeg ha på meg en svart penbukse med limegrønn bluse å svarte sko med en liten hæl? Eller er bukse uansett ikke aktuelt? Jeg har flere pene lange kjoler. Det er ikke ballkjoler. Men flere skriver at man ikke skal ha på seg lange kjoler. Håper noen kan hjelpe meg 😅 Anonymkode: 05a86...d2f Hvilken relasjon har du til barnet? Er du en nær slektning bør du velge bunaden din hvis du har det Ellers er det greit med en kjole med lange armer i en eller flere nøytrale farger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #17 Del Skrevet 22. oktober 2018 Ha på deg noe pent og rent. Og selvsagt kan dette noe være en bukse - dette er da ikke 1918 heller. Om du skal ha på deg kjole eller skjørt så er det ingen utover deg selv som bryr seg om det er kledelig eller ukledelig, limegrønt eller sort - bare sørg for at verken pupper eller truse viser. Alt annet - som skuldre og knær og en ok kløft - kan vise. Igjen: 2018, ikke 1918. Anonymkode: 785f1...3dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #18 Del Skrevet 22. oktober 2018 43 minutter siden, Millimani skrev: Hvilken relasjon har du til barnet? Er du en nær slektning bør du velge bunaden din hvis du har det Ellers er det greit med en kjole med lange armer i en eller flere nøytrale farger. Har ikke bunad dessverre. Barnet er datteren til barndomskompisen til min samboer. De er som brødre. Han er gudfar for den eldste datteren hans. Ikke datteren som skal døpes nå. Anonymkode: 05a86...d2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå