undulat2018 Skrevet 22. oktober 2018 #1 Skrevet 22. oktober 2018 Hei! Jeg har en 7-8 mnd gammel fransk bulldog. Hun virkelig ELSKER å treffe mennesker og hunder, men dessverre (og forståelig nok) er ikke alle like lykkelig for å treffe henne, som det hun selv er. Er det noen her som har erfaring med fransk bulldog? Har dere en like overlykkelig hund? Tips ift hvordan vi kan takle dette på en god måte tas imot med takk. Det hadde vært så deilig med en hund som klarte å ignorere folk/hunder til en viss grad i det minste. Vi har vært på valpekurs og ett lydighetskurs. Dog er vi ikke helt fornøyd med oppfølgingen på kurset, da vi føler kursleder ikke syns det er noe gøy så raskt det blir noe «motstand» eller utfordringer. Hunden vår er veldig variabel ift om hun er «flink» eller ikke på kurset!
Tabris Skrevet 22. oktober 2018 #2 Skrevet 22. oktober 2018 I hvilke settinger er dette? På besøk? Frislipp? Tur i bånd? Jeg tenker at nr. 1 er å ikke la hunden hilse på mennesker og hunder når dere går båndtur, for å unngå masse forventninger og høyt stress hver gang hunden deres ser noen passere. 1
undulat2018 Skrevet 22. oktober 2018 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2018 2 timer siden, Tabris skrev: I hvilke settinger er dette? På besøk? Frislipp? Tur i bånd? Jeg tenker at nr. 1 er å ikke la hunden hilse på mennesker og hunder når dere går båndtur, for å unngå masse forventninger og høyt stress hver gang hunden deres ser noen passere. Dette er ofte hele tiden. Når mennesker kommer å besøk roer hun seg fort ned. Det mest «plagsomme» er vell på tur i bånd. Frislipp gjør vi ikke ofte, kun når vi kaster pinne - og pinner er bedre enn ALT!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå