Gå til innhold

Ivf og logistikk med jobb og reisevei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har pcos og vi har prøvd i noen år og få barn. Henvisning til ivf er nå neste skritt. 

Vi har ca 5 timers reisevei til nærmeste sted som tilbyr ivf, både offentlig og privat finnes i den byen. Jeg har en jobb der det ikke er noe problem å bruke egenmelding så det går fint for meg å dra til byen. Men for mannen min er det et mye større problem.

Han er selvstendig næringsdrivende på gårdsbruk med dyr som trenger mat og stell. Vi har pr i dag ingen avløser på kort varsel, kan få tak i på kanskje et par ukers varsel men det er ikke alltid det går. Vi rekker ikke reise frem og tilbake til byen mellom fjøstidene. 

Er det noen andre som har vært i samme situasjon? Hvor kort varsel må man komme inn på, er det slik at de ringer dagen før? Vil man vite dagene omtrent ut fra medisineringen? Hvor mange ganger må mannen være med?

Sikkert en situasjon som mange ikke kan sette seg inn i men han kan virkelig ikke reise fra dyrene uten at noen andre sørger for dem. Tar gjerne imot erfaringer fra andre som har hatt lang vei og andre forhold som gjør logistikken vanskelig!

Anonymkode: 40ab7...bab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen din må bli med for å levere sædprøve før IVF-prosessen begynner, men den avtalen kan dere planlegge. Blodprøvene skal du også ta, og de må du ta andre eller tredje dag under menstruasjon. Mannen min måtte ikke ta blodprøve, men jeg har endometriose så utfordringen ligger hos meg, ikke han.

Mannen din må også bli med den dagen du skal ha uttak av egg og levere ny sædprøve. Denne datoen visste vi ca 4-5 dager før det skjedde da det har med modningsprosessen å gjøre. 

Slik jeg husker det var det nødvendig at mannen min ble med disse to gangene fordi han måtte :) 

Skrevet

Ja, enig med henne over. Mannen må være med på forsamtalen og uttaket i selve prosessen. 🙂 

Jeg har gjort alle kontroller og mesteparten  av innsett alene og det har vært null stress 🙂 Han (og du) må bare signere en erklæring ved innsett

Skrevet

Mulig jeg tar feil her, men såvidt jeg har skjønt så vil et langt regime (altså at du tar nesespray før sprøyter) kontrollere alt bedre - såkanskje dette er noe du kan spørre klinikken om?

Altså om det har noe for seg å prøve langt regime fremfor kort? 

Anonymkode: 63d90...7cb

Skrevet

Det kan også være mulig for han å levere sædprøven på forhånd og fryse den. Vet ikke om de er villig til det offentlig, men mulig i det private hvertfall. Sjekk i det minste muligheten for det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...