AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #1 Skrevet 22. oktober 2018 Hei! Jeg er ei ung jente som har søkt litt rundt på forskjellige klesbutikker i området. Har vært på to intervjuer fir to fordkjellige klesbutikker og de skulle ringe for referanser. I dag fikk jeg først tøf fra den ene burikken og hun mente jeg hadde flotte referabser og tilbød meg jobb. Jeg takket ja. Senere fikk jeg tlf fra den andre butikken og da takket jeg også ja, fordi denne butikken er nærmere der jeg bor og jeg liker selve klesbutikken. Nå har jeg takket ja til to klesbutikker! Jeg går jo på skole også, så jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre.. jeg tør ikke å takke nei til den ene, og hva om den ene er bedre enn den andre? Jeg er redd for at stillingene kræsjer med hverandre, men jeg vil først se an for å se hvor det er best å jobbe. Men jeg kan jobikke takke nei etter å ha takket ja?? Gjerne kom med råd og innspill Anonymkode: 4cd4f...8ad
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #2 Skrevet 22. oktober 2018 Hvorfor takket du ja til begge da? Anonymkode: b1247...440
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #3 Skrevet 22. oktober 2018 Hvor stor stilling er det du har fått på de to butikkene? Jeg tenker at det absolutt ikke er umulig å kombinere de jobbene, men spørs jo litt an hvor mye du har å gjøre på skolen. Jeg vil også tro du har prøvetid, nå har du sikkert ikke fått kontrakt enda, men står nok noe om det der Anonymkode: 85128...01d
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #4 Skrevet 22. oktober 2018 Rådet fra meg er å bli voksen og forstå at du ikke kan jobbe 2 steder uten å tro st dette vil kollidere med hverandre kun fordi du selv tydeligvis ikke klarer å være ærlig eller ta en avgjørelse. Anonymkode: 54cda...0fa 7
Kitcat Skrevet 22. oktober 2018 #5 Skrevet 22. oktober 2018 Har du kapasitet til begge jobbene så er det i og for seg mulig å kombinere. Vær obs på at en del firma har i kontrakten at man ikke kan ha jobb i en annen butikk i samme bransje. Så det kan bli problem. Så lenge du ikke har signert kontrakt kan du trekke deg, men da bør du av moralske hensyn være veldig rask. Slik at butikken kan tilby stillingen til en annen. Siden de ringte deg i dag, tenker jeg du bør kontakte dem i dag eller senest i morgen tidlig for å si at du har tenkt gjennom tilbudet og ombestemt deg.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #6 Skrevet 22. oktober 2018 Takk nei til den ene, sånn at andre kan komme seg inn på arbeidsmarkede, du trenger ikke å ha i pose og sekk. Anonymkode: 5b2d3...94b 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #7 Skrevet 22. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Rådet fra meg er å bli voksen og forstå at du ikke kan jobbe 2 steder uten å tro st dette vil kollidere med hverandre kun fordi du selv tydeligvis ikke klarer å være ærlig eller ta en avgjørelse. Anonymkode: 54cda...0fa Det er helt vanlig å ha to eller flere jobber, så fremt det er snakk om mindre stillingsprosenter. Unntaket er hvis bedriftene er konkurrenter, da kan det være kontraktsbrudd. Anonymkode: d9883...39a
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #8 Skrevet 22. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk nei til den ene, sånn at andre kan komme seg inn på arbeidsmarkede, du trenger ikke å ha i pose og sekk. Anonymkode: 5b2d3...94b Sånn kan man da ikke tenke. I arbeidssammenheng skal man ikke si nei til en jobb bare for å være «snill» med noen andre, hva i all verden? Anonymkode: d9883...39a
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #9 Skrevet 22. oktober 2018 Husk st det tar tid og koster penger å drive opplæring, da. Ikke takk ja bare for å trekke deg igjen. Anonymkode: 102f6...3fd
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #10 Skrevet 22. oktober 2018 Spørsmålet er om du har underskrevet kontakter, og ikke bare sagt ja. Anonymkode: f2baa...ecc
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #11 Skrevet 22. oktober 2018 Kontrakter* Anonymkode: f2baa...ecc
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #12 Skrevet 22. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er helt vanlig å ha to eller flere jobber, så fremt det er snakk om mindre stillingsprosenter. Unntaket er hvis bedriftene er konkurrenter, da kan det være kontraktsbrudd. Anonymkode: d9883...39a Er vel ikke så vanlig for en ung jente å ha 2 jobber ved siden av skolen fordi kun ikke klarer å bestemme seg Anonymkode: 54cda...0fa
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #13 Skrevet 23. oktober 2018 Du vet vel hva du har takket ja til når det gjelder antall vakter og hvilke dager (evt stillingsprosent)? Du kan ikke "vente og se" hvor det er best å jobbe. Da setter du arbeidsgiver i en knipe fordi de stoler jo på at du kommer på jobb når du har skrevet kontrakt. Ring sjefene i de to butikkene og be om mer informasjon om jobben når det gjelder antall vakter og arbeidstider, og få også se kontrakten. Da vet du mer om jobbene krasjer med hverandre. Siden du har skole i tillegg bør du være smart og prioritere den. Du trenger ikke to jobber for å ha litt lommepenger. Anonymkode: a046e...b77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå