Bondenisse Skrevet 22. oktober 2018 #2 Skrevet 22. oktober 2018 Bruker det ikke pga dyrere enn å bruke kredittkort og vanlig bankkort. Blir frarådet av alle eksperter.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #3 Skrevet 22. oktober 2018 4 minutter siden, Bondenisse skrev: Bruker det ikke pga dyrere enn å bruke kredittkort og vanlig bankkort. Blir frarådet av alle eksperter. Hvordan er det det? Anonymkode: 88f04...e48
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #4 Skrevet 22. oktober 2018 22 minutter siden, Bondenisse skrev: Bruker det ikke pga dyrere enn å bruke kredittkort og vanlig bankkort. Blir frarådet av alle eksperter. Hvordan er det dyrere? Anonymkode: 88f04...e48
Bondenisse Skrevet 22. oktober 2018 #5 Skrevet 22. oktober 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er det det? Anonymkode: 88f04...e48 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er det dyrere? Anonymkode: 88f04...e48 Fordi det bruker SAS sin vekslingskurs som er høyere enn å betale i lokal valuta. Travel cash er like uøkonomisk som å velge å betale i norske kroner når man drar kortet i utlandet og ta ut utenlandsk valuta på Gardermoen
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #6 Skrevet 22. oktober 2018 15 minutter siden, Bondenisse skrev: Fordi det bruker SAS sin vekslingskurs som er høyere enn å betale i lokal valuta. Travel cash er like uøkonomisk som å velge å betale i norske kroner når man drar kortet i utlandet og ta ut utenlandsk valuta på Gardermoen Jeg må være forferdelig dum, men jeg skjønner ikke hvorfor det er dyrere. La oss si, at jeg setter inn 2000. Da står 2000 kr inne på kontoen. Jeg kan betale 100 Euro i utlandet, da har eg betalt 100 euro. Hvor er det pengene forsvinner her egentlig? For meg føles kortet litt tryggere, for jeg liker ikke å bruke det riktige kortet mitt med tilgang til selve banken min. Anonymkode: 88f04...e48
Bondenisse Skrevet 22. oktober 2018 #7 Skrevet 22. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg må være forferdelig dum, men jeg skjønner ikke hvorfor det er dyrere. La oss si, at jeg setter inn 2000. Da står 2000 kr inne på kontoen. Jeg kan betale 100 Euro i utlandet, da har eg betalt 100 euro. Hvor er det pengene forsvinner her egentlig? For meg føles kortet litt tryggere, for jeg liker ikke å bruke det riktige kortet mitt med tilgang til selve banken min. Anonymkode: 88f04...e48 Fordi du setter inn 2000kr og får 200 euro Går du i en minibank i F.eks Tyskland, velger å ta ut 200 euro betaler du bare 1800kr. Du får dårligere vekslingskurs, altså mindre utenlandsk valuta for pengene.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #8 Skrevet 22. oktober 2018 1 minutt siden, Bondenisse skrev: Fordi du setter inn 2000kr og får 200 euro Går du i en minibank i F.eks Tyskland, velger å ta ut 200 euro betaler du bare 1800kr. Du får dårligere vekslingskurs, altså mindre utenlandsk valuta for pengene. Slik har det ikke sett ut for meg? når jeg har betalt i lokal valuta i utlandet så stod det pris i nok. For eksempel, 10 euro var ca 90 kroner da. skjedde en feil på systemet deres så vi ikke fikk opp lokal valuta i sitt navn, dermed stod alt i nok . Anonymkode: 88f04...e48
Bondenisse Skrevet 22. oktober 2018 #9 Skrevet 22. oktober 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Slik har det ikke sett ut for meg? når jeg har betalt i lokal valuta i utlandet så stod det pris i nok. For eksempel, 10 euro var ca 90 kroner da. skjedde en feil på systemet deres så vi ikke fikk opp lokal valuta i sitt navn, dermed stod alt i nok . Anonymkode: 88f04...e48 Da har du godtatt banken sin vekslingskurs, det er like dumt som travel cash. Ikke godta å betal i NOK. Velg ALLTID lokal valuta. https://www.aftenposten.no/reise/Bor-du-betale-i-lokal-valuta-eller-norske-kroner-10188b.html
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #10 Skrevet 22. oktober 2018 3 minutter siden, Bondenisse skrev: Da har du godtatt banken sin vekslingskurs, det er like dumt som travel cash. Ikke godta å betal i NOK. Velg ALLTID lokal valuta. https://www.aftenposten.no/reise/Bor-du-betale-i-lokal-valuta-eller-norske-kroner-10188b.html men jeg betaler alltid lokal valuta. Anonymkode: 88f04...e48
Bondenisse Skrevet 22. oktober 2018 #11 Skrevet 22. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: men jeg betaler alltid lokal valuta. Anonymkode: 88f04...e48 Dersom den summen du får opp på minibanken i utlandet i norske kroner er det du betaler for valutaen så bruker du banken sin «Fiked rate» og betaler i norske kroner for å ta ut euro, pund osv. Dvs du godtar deres vekslingskurs. Trykker du nei til å godta den og betaler i lokal valuta får du sannsynligvis en bedre kurs. F.eks minibanken foreslår en kurs på 9,75 du kan avslå og får sannsynligvis en bedre kurs, F.eks 9,2 les artikkelen i lenken over. Om du fortsatt ikke forstår får du bare fortsette å være dum og lettlurt. Trøst deg med at du ikke er alene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå