AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #1 Skrevet 22. oktober 2018 Hei hei. Jeg tok en piercing i brusk i øret for nesten to uker siden. Jeg renser etter instruks fra studioet og har ikke hatt noen problemer, annet enn at det er litt ømt å sove på den siden og at håret hekter seg i den av og til. Jeg skal fortsette å rense morgen og kveld, men lurte på om noen her har peiling (eller linker) på når den største faren for infeksjon er over? Hadde betennelse eller infeksjon i et hull som ble skutt av frisør for lenge siden og det var så veldig vondt så lenge at jeg gleder meg til denne er grodd og jeg kan senke skuldrene litt. Er det størst fare i starten eller like stor fare i over 2 måneder? Og det er ikke mer jeg kan gjøre enn å passe på sminkekoster i nærheten, bytte putevar ofte, sette opp håret og rense to ganger i døgnet med saltvann? Anonymkode: d3ae0...269
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #2 Skrevet 22. oktober 2018 Hull skutt med pistol er en styggedom. De får aldri renset maskinene 100% så det vil alltid være fare for infeksjon i tilleg til at huden blir rivd i filler. Så største faren for infeksjon for ditt tilfelle er nok forbi, men fortsett å rens en stund til, for det er alltid en fare helt til det er helt grodd, noe som varierer fra mennesker til menneske du trenger ikke å gjøre noe mer en du allerede gjør. Anonymkode: 4780a...0a5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #3 Skrevet 22. oktober 2018 Denne gangen gikk jeg til piercing og fikk tatt med nål av en veldig flink kar. Jeg visste ikke bedre dengang. Tusen takk for svar. Jeg bare husker hvor j... Vondt det var og hadde lyst på denne og gleder meg til å bytte til ring! Anonymkode: d3ae0...269
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #4 Skrevet 22. oktober 2018 Piercing i brusk tar dessverre en evighet å få grodd ordentlig. Ville ikke gjort noe med den før hvertfall det hadde gått 3-4 mnd. Anonymkode: 58ddf...254
Minya Skrevet 22. oktober 2018 #5 Skrevet 22. oktober 2018 Fortsett å rense til du slutter å se tørket plasma rundt hullet, og generelt bare la piercingen være i fred. La smykket sitte i i minst tre måneder før du evt bytter til et annet smykke. Enkelte piercingstudioer gir deg gratis bytte av nytt smykke mot en symbolsk sum etter x antall måneder, som de skriver ned på et kort du får med deg, hvor det også står litt informasjon om piercingen du nettopp har fått, slik som gauge og plassering. Anbefaler bodyjewelleryshop.com for snasne smykker i god kvalitet, men vær nøye på å velge riktig lengde og gauge på dem.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #6 Skrevet 22. oktober 2018 Stedet jeg gikk til bytter til kortere stang etter to måneder gratis også skal jeg kjøpe ring der, de hadde snille priser og mye fint i masse materialer. Takk for råd, men plasma? Hvordan virker det...? Eller hvordan kjenner jeg igjen det? Jeg merker at stangen henger litt, men ser ikke noe på bomull eller q-tip, men kjennes ut som det dannes en blank skorpe på stanga etter en halv dag. Ser aldri noe, men kjenner "det glir" lettere etter rens. Ikke at jeg tar mye på, har litt hetta og følger instruksene så godt jeg kan. Og oj, 3-4 måneder? Jeg fikk beskjed om å ikke bytte eller noe på to måneder, da skal jeg innom på en inspeksjon og få kortere stang hvis det ser fint ut (inkludert i prisen). Trodde det ville være grodd til da. Men er veldig fornøyd så det utgjør liten forskjell. Det er en enkel tragus, om det betyr noe for andre tips. Anonymkode: d3ae0...269
Minya Skrevet 22. oktober 2018 #7 Skrevet 22. oktober 2018 Blodplasma. Det er den gulorange gugga som setter seg på smykket og blir knallhard. Du nevnte ingenting om at det var tragus i hovedinnlegget, der kommer det generelt mye mindre plasma der fordi det er mye færre blodkar der, så du kan generelt bare la den være i fred etter neste uke av, men rens om den blir litt øm, for sikkerhets skyld. Skulle du få et slag i øret fra ett eller annet etter det så kan du kline på litt Bacimycin for å unngå infeksjon. Det er for øvrig et godt tips for alle piercinger etter at de har begynt å gro skikkelig. Liten ring passer også veldig godt i tragus, liten ring med flat lås altså, sånn at den ser mer ut som en D eller lukket U
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #8 Skrevet 22. oktober 2018 1 time siden, Minya skrev: Blodplasma. Det er den gulorange gugga som setter seg på smykket og blir knallhard. Du nevnte ingenting om at det var tragus i hovedinnlegget, der kommer det generelt mye mindre plasma der fordi det er mye færre blodkar der, så du kan generelt bare la den være i fred etter neste uke av, men rens om den blir litt øm, for sikkerhets skyld. Skulle du få et slag i øret fra ett eller annet etter det så kan du kline på litt Bacimycin for å unngå infeksjon. Det er for øvrig et godt tips for alle piercinger etter at de har begynt å gro skikkelig. Liten ring passer også veldig godt i tragus, liten ring med flat lås altså, sånn at den ser mer ut som en D eller lukket U Nei, jeg sa bare brusk for jeg tenkte ikke over at det var forskjellig. Godt å vite hva som er normalt og jeg visste ikke det med flat lås. Men det er logisk siden det er et rett hull, så takk for tips! Det skal jeg følge. Anonymkode: d3ae0...269
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå