aprilbrud Skrevet 22. mars 2005 #1 Skrevet 22. mars 2005 Skulle gjerne hatt noen tips ang. pynting av bord, gjerne linker til bra sider for å få ideer på dette! Vi skal hovedsakelig ha runde bord, så jeg ser for meg en "blomsterdings" av noe slag midt på. Så skal vi ha blanke telyssestaker strødd utover rundt. Og kanskje noen glasstener. Fargene våre er limegrønt og rosa, og vi skal ha stripete servietter i ulike nyanser av disse fargene "inni" større hvite servietter. Buketten min skal være med doble rosa tulipaner i ulike nyanser, viburnum (limegrønn) og perleblomster enten i hvitt eller lysrosa. Vertskapet i lokalet der festen skal være, sier at vi må ha lav pynt, det er finest. Tenkte nemlig først på en enkelt blomst i en smal vase, som jo er både enkelt og billig, men da utgår det. Noen som fikk en lys ide eller tre nå??
Gjest MrsL Skrevet 22. mars 2005 #2 Skrevet 22. mars 2005 Vi hadde blanke lave vaser (så nesten ut som bøyde reagensrør med hull i hver ende). Oppi det hadde vi en calla på hver side stikkende ut. Fikk mye skryt for dette
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 22. mars 2005 #3 Skrevet 22. mars 2005 Du kan jo prøve å få noen ekstra tulipaner (samme som du skal ha i buketten) og legge dem på bordene rett før folk kommer. De holder seg fint i mange timer hvis du lar dem stå i vann så lenge som mulig, og du behøver 1-3 stk pr bord (legges alene eller i kryss, f. eks), gjerne med stilk+et blad på.
Gjest MrsL Skrevet 22. mars 2005 #4 Skrevet 22. mars 2005 Her kan du kanskje finne noe inspirasjon Ellers er det jo veldig fint med glassboller som du legger blomstene rundt inni, om du skjønner. Og det kan du jo gjøre med tulipaner også...... Skjønte du eller skal jeg lete etter bilde?
aprilbrud Skrevet 22. mars 2005 Forfatter #5 Skrevet 22. mars 2005 Takk for gode tips! Mye fint på den siden. Tror kanskje jeg skal kjøpe små, firkantete glassvaser på ikea og fylle med tulipaner og viburnum.
Martha Stewart Skrevet 22. mars 2005 #6 Skrevet 22. mars 2005 Nederst på denne siden - under tema Centerpieces - kan du kanskje få noen ideer. Og på denne siden - velg Centerpieces her også - finner du mange ideer med bl.a tulipaner. Jeg har vært inne på tanken om å pynte med friske blomsterhoder flytende i lave skåler. F.eks en enkel, avkuttet rose i en vid telysstake med vann i. IKEA har ihvertfall hatt sånne blanke telysstaker som vider seg ut øverst.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 22. mars 2005 #7 Skrevet 22. mars 2005 Jeg har vært inne på tanken om å pynte med friske blomsterhoder flytende i lave skåler. F.eks en enkel' date=' avkuttet rose i en vid telysstake med vann i. IKEA har ihvertfall hatt sånne blanke telysstaker som vider seg ut øverst.[/quote'] Husk at dette bør du teste ut på forhånd! Ikke alle blomster flyter med toppen opp, hvis du skjønner... roser som ikke har sprunget ut veldig vil legge seg over på sida.
Martha Stewart Skrevet 22. mars 2005 #8 Skrevet 22. mars 2005 Ikke alle blomster flyter med toppen opp' date=' hvis du skjønner... roser som ikke har sprunget ut veldig vil legge seg over på sida.[/quote'] Godt poeng... Kan bli litt feil ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå