Gå til innhold

Hvilke vegger skal vi ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi er i planleggingsfasen av oppussing av soverommet, og er ikke enige om hvilke vegger vi skal ha. Mannen vil ha ferdigmalte panelplater, det vil ikke jeg ha. Jeg ønsker slette vegger jeg kan male i den fargen jeg vil. Mannen vil IKKE ha gips, og dette ser ut som å være et ufravikelig krav, av ukjent årsak. Så, hvilke vegger kan vi ha - som ikke er plater, ikke panel og ikke gips? Er ganske grønn på dette området.. 

Anonymkode: bbd53...6ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sponplater, så legger dere strier på. Da blir de slette og kan males. 

Anonymkode: 7727f...4bf

Skrevet

Det finnes også ferdigmalte slette plater. 

• Liker 3
Skrevet

Skjønner mannen godt, jeg. Gips er noe herk, som blir brukt i altfor stor grad i dag. Man må ha spesialskruer for hver bidige ting man skal henge opp på veggen. Det er et skjørt materiale som etterlater seg digre kratere. For dersom man skulle være uheldig å komme borti veggen med noe hardt og spisst, så har man plutselig dét hullet.

Anonymkode: 1d997...b03

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Trolltunge skrev:

Det finnes også ferdigmalte slette plater. 

Det skal vi ha også i stedet for gips.

Anonymkode: 0dd17...689

Skrevet

Jeg synes veggplater minner om kjapp og billig oppussing. Hadde helt klart gått for gips om dere ønsker å selge senere.

Anonymkode: f5a77...be9

Skrevet

Vi har sponplater (sparklet og pusset mellom platene) med en tynn papirtapet utenpå. Veggene er helt slette og vi har malt i de fargene vi liker. Veggene tåler mye mer enn gips, og det er enkelt å henge opp ting.

Anonymkode: 06a4a...215

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...