Gå til innhold

Etter bukplastikk!

Fremhevede innlegg

Gjest Salamander
Skrevet

Heisan!

Jeg tok full bukplastikk for 10 dager siden. Sydde hele midtlinjen, fjernet 1kg.fett og 400g. hud.

Har vært mye smerter, og klarer fortsatt ikke å gå

helt oppreist. Noen som vil fortelle hvordan etter-tiden deres var?

Jeg har 2 bleie-barn, og lurer fælt på når jeg kan løfte minstemann som ikke kan gå enda. Fikk beskjed om å ikke løfte tungt på 8 uker. Er 10kg. tungt?

Har hjelp med barna ut påsken, men etter det så må jeg jo løfte ut og inn av senga, opp på stellebord, opp og ned trapper osv. Når løftet dere 10kg. eller mer?

Jeg fikk beskjed om å bytte tape etter 10-12 dager.

Det passer meg bra å skifte tape idag, men gruer meg.

Har dere noen tips? Fikk beskjed av legen at det er værre å dra av tapen når den er våt. Best når den er tørr.

Jeg spør og spør legen min, men ofte er det greit å høre fra de som virkelig har vært igjennom dette.

Håper dere svarer meg!

:) Sala

Videoannonse
Annonse
Gjest Hilde K S
Skrevet

Jeg har ikkke fått foretatt bukplastikk, men mellomsten vår ble tatt med keisersnitt.

Jeg klarte å gå oppreist etter noen få dager, men såret strammet i mange uker. Jeg synes å huske at jeg ikke fikk løfte tungt på 8 uker.

Det du må huske på er at du har foretatt en stor operasjon, med et ganske så stort arr. 10 kilo er mye vekt å løfte. Ta det med ro i den tiden legen har anbefalt deg.

Gjest Salamander
Skrevet

Hei, og takk for svar. Var ikke mange av dem idag.

Skjønner bare ikke hvordan jeg skal unngå å løfte barna mine. Kan ikke bare legge dem på loftet i 8 uker.

Før operasjon fikk jeg vite 2-3 uker.... men etter fikk jeg beskjed om 8 uker. Huffameg, men det går vel på ett vis.

Er det ingen som har tatt bukplastikk som kan si noe om løfting etter operasjonen sin?

:veldigsur: Sala

Skrevet

Hei!

Jeg løftet ikke tyngre enn 3 kg de første 6 ukene. Ellers er det riktig at det er lettere å skifte tape når den er tørr. Når den er våt henger det masse lim igjen på huden.

Bare spør hvis det er noe mer du lurer på.

Skrevet

Heisann.

Tok full bukplastikk for to år siden. Fra midt linje ned,og på tvers fra hoftekam til hoftekam,ingen fettsuging,men fjernet 1,2kg hud! Mannen min var hjemme i fire uker etter OP,og jeg hadde en liten på 14 mndr da. Etter denne perioden var det ikke lenger noe stort problem å løfte litt. Men min minste kunne jo gå! Hvor gammel er den andre? Kan den hjelpe til når det gjelder noe? Jeg hadde to store også og disse var det mye hjelp i. Etter en drøy mnd var jeg ganske normal igjen.

Det med tapen stemmer nok ja. Var ikke så ille som jeg trodde det skulle bli faktisk. Har nettopp tatt brystreduksjon,og det samme gjelder på arrene mine der også! Bedringen kommer støtvis,plutselig en dag merker du at du klarer mer og mer...uten at du kanskje legger merke til det underveis. Svarer deg gjerne på mer dersom du har flere spørsmål.

Gjest Salamander
Skrevet

Takk for fine svar. Nå har jeg skiftet tapen, og det gikk

greit - tok det sakte og forsiktig. Føles litt bedre nå,

men lurer på om jeg har gjort det riktig.

Er det om å gjøre å stramme tapen masse over

arret? Sliter fortsatt med å gå krok-bøyd, det

føles som om huden er ett nr. forliten... føltes det sånn for dere også? Det strammer forferdelig når jeg strekker meg.

Min eldste er 2,5 år, og ikke noe særlig til å hjelpe til med minstemann... men han forstår godt at jeg ikke kan løfte han. Nå har jeg fått ordnet hjelp i en uke til etter påsken, da har jeg klart 3 uker!

:) Sala

Skrevet

Jeg tok full bukkplastikk 22 september 04 og 15 oktober hadde jeg dagbarnet her. Han kunne ikke gå, men legen sa at jeg fint kunne løfte han. Hadde tre barn hjemme fire dager etter operasjonen. Mannen gikk på jobb dagen etter operasjonen, og jeg hadde alt inne rekkevidde. Gikk fint det. Smertene satt i magemusklene som er godt sydd.

Jeg syntes det var fælt å ta av teipen. La meg på sofaen og tok litt og litt. Nå seks mnd etter operasjonen er arret mitt helt fint. Det ble det noen få uker etter operasjonen.

Lykke til videre. :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, jeg kan tåle smertene ved løfting... bare jeg ikke

ødelegger noe og stingene går opp eller noe sånt. Har tross alt betalt 50.000,- for dette!!

Syns egentlig ikke det gjør så vondt, derfor kan jeg ikke skjønne at jeg ikke kan løfte tungt før etter 8 uker!?

:P Sala

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...