Gå til innhold

Når dere ser på Friends i dag.

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte da ? menn og kvinner blir behandletl likt i den serien.

Anonymkode: 60880...ec7

Mange menn som tar godt for seg av damene. Mye fokus på nakne damer og sex.

Men så er det mange sterke kvinner i serien også, så klart.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
21 timer siden, domimik skrev:
Akkurat dette er jo direkte hvitvasking av historien. Klart at mange har tenkt over at det er lav representasjon av alle andre grupper enn hvite heterofile i de fleste roller vist på TV, unntatt når de skulle ha en minoritet til å spille stereotypisk. At dere ikke har valgt å lytte og løfte frem dette perspektivet før nå, er riktig. Men å si at «ingen tenkte over det», er helt feil. Det er MYE litteratur som har problematisert dette i flere tiår for dem som er interessert (og villig til å lytte til noen som ikke er hvit og heterofil). 

Fra 80-tallet har vi The Cosby Show hvor alle de kule var svarte, og den litt smålubne, hvite gutten på seks var raringen. De visste hva de gjorde allerede da.

• Liker 2
Skrevet

Phoebe bruker morens selvmord for å få den siste kaka 😛

Anonymkode: f34fb...b6b

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Phoebe bruker morens selvmord for å få den siste kaka 😛

Anonymkode: f34fb...b6b

Fantastisk 😂

Anonymkode: 3dfc7...2c2

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Horten Market skrev:

Fra 80-tallet har vi The Cosby Show hvor alle de kule var svarte, og den litt smålubne, hvite gutten på seks var raringen. De visste hva de gjorde allerede da.

Rappotert for rasisme.

Skrevet
On 10/22/2018 at 12:18 PM, AnonymBruker said:

Blir dere da ikke sjokkerte over hvor rasistisk, homofobisk og sexist denne serien faktisk var?

Eh, nei?

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Rappotert for rasisme.

Atte hæ?

• Liker 5
Skrevet (endret)
På 22.10.2018 den 19.55, æøå* skrev:

Hva med Game of Thrones idag, da? DET er en sexistisk serie.

Jeg syns heller ikke noe om alle disse dokumentarene og filmene fra 2.verdenskrig som fremmer jødehat. De bør fremstilles som litt mer politisk korrekte.

Men nå handler jo game of thrones om en tid der menn og kvinner ikke var likestilte da...

De eneste filmene jeg har sett om 2 verdenskrig stiller jøder i et godt lys jeg da. Hvilke filmer har du sett??

Endret av Maleficenta
Skrevet
28 minutter siden, Maleficenta skrev:

Men nå handler jo game of thrones om en tid der menn og kvinner ikke var likestilte da...

De eneste filmene jeg har sett om 2 verdenskrig stiller jøder i et godt lys jeg da. Hvilke filmer har du sett??

Mente bare at man tydeligvis må pynte på sannheten for ikke å såre noen.

Folk må tåle at man tuller med homofili, fedme, kvinnesyn og raser m.m. Hvis man opplever Friends som krenkende, tåler man jammen ikke mye.

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Rappotert for rasisme.

Eh, hæ??? 

Anonymkode: 3dfc7...2c2

• Liker 3
Skrevet (endret)

Se Bundy (married with children) igjen du 😆 Her snakker vi en serie som på ingen måte har tålt tidens tann. Den feministiske naboen blir konstant trakassert og latterliggjort, kvinner blir jevnt over objektivisert, og menn fremstilles som aper som ikke kan vise en eneste gjenkjennelig følelse. Feminisme er i det hele tatt et skjellsord. Kvinner som stiller krav til menn fremstilles som overvektige troll, mens pene kvinner er løsaktige og dumme som brød. 20-30 år gammel serie,  gubedre så drøyt å se det igjen nå 😅

Endret av Selma1984
Skrivefeil
  • Liker 9
Skrevet
8 timer siden, æøå* skrev:

Mente bare at man tydeligvis må pynte på sannheten for ikke å såre noen.

Folk må tåle at man tuller med homofili, fedme, kvinnesyn og raser m.m. Hvis man opplever Friends som krenkende, tåler man jammen ikke mye.

Men hvordan fremmer de filmene jødehat? Keg forstår ikke riktig det

Skrevet
På 22.10.2018 den 12.18, AnonymBruker skrev:

Blir dere da ikke sjokkerte over hvor rasistisk, homofobisk og sexist denne serien faktisk var?

LOL og atter LOL
Er du en KRF person eller :)
Seriøst hvis du reagerer så sterkt på ting i Friends så må det å se på tv generelt være pure hell for deg. 

Anonymkode: ef8f2...61c

Skrevet

Hahaha, ingen homofile jeg kjenner har blitt krenka av Friends. Men jeg leste om ei jente på 20-ish år som mente at Friends var årsaken til at hun hadde fått spiseforstyrrelse. I rest my case. 

Anonymkode: bde42...af5

• Liker 5
Skrevet

Men jeg kan lett forstå at noen kan ha blitt homofil etter å ha frekventert KG. Menn skjønner hva jeg mener. :)

Skrevet
7 timer siden, Maleficenta skrev:

Men hvordan fremmer de filmene jødehat? Keg forstår ikke riktig det

Nei, fremmet ble feil ord.

Skrevet
3 timer siden, Horten Market skrev:

Men jeg kan lett forstå at noen kan ha blitt homofil etter å ha frekventert KG. Menn skjønner hva jeg mener. :)

Blitt homofile? Det går jo ikke an 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha, ingen homofile jeg kjenner har blitt krenka av Friends. Men jeg leste om ei jente på 20-ish år som mente at Friends var årsaken til at hun hadde fått spiseforstyrrelse. I rest my case. 

Hææ. Det tviler jeg sterkt på var årsaken

Skrevet
1 minutt siden, Maleficenta skrev:
Blitt homofile? Det går jo ikke an 

Jo da, tvillingstudier viser at homofili ikke er genetisk, i alle fall ikke alltid.

Skrevet
2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Hææ. Det tviler jeg sterkt på var årsaken

Nei, det tror ikke jeg heller. Men det er greit å ha noe å skylde på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...