AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #61 Skrevet 22. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 658ec...7d6 😂😂😍😍😍 Anonymkode: 85b22...582 1
BerntHulken Skrevet 22. oktober 2018 #62 Skrevet 22. oktober 2018 Hva med Game of Thrones idag, da? DET er en sexistisk serie. Jeg syns heller ikke noe om alle disse dokumentarene og filmene fra 2.verdenskrig som fremmer jødehat. De bør fremstilles som litt mer politisk korrekte. 6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #63 Skrevet 22. oktober 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mistenker at mange av dere slett ikke har sett Friends siden 90-tallet. Se den en gang til! Man BLIR lei av fat Monica-, gay Chandler- og sexist Joey-vitser etterhvert. Det er så himla endimensjonalt. Anonymkode: 4da64...17b Ser det hver dag omtrent. En favoritt da, en favoritt nå. 😂😂😂 Anonymkode: 3dfc7...2c2 7
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #64 Skrevet 22. oktober 2018 28 minutter siden, Overrasket said: Er nok ikke helt enig i det siste. Jeg synes ikke i det hele tatt at serien manglet humoristisk IQ som helhet. Et par av sesongene midtveis var ikke spesielt bra, men serien som helhet synes jeg var god humor. De lykkes spesielt godt med karikatur-humor innenfor troverdige rammer. Du vet at alt er satt på spissen, men det er ikke satt så på spissen at det blir krampaktig, og det er nettopp det jeg likte best. Man kan vel knapt gjøre det mer krampaktig. Anonymkode: 712a5...5e9 2
Gjest TheCatLady Skrevet 22. oktober 2018 #65 Skrevet 22. oktober 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mistenker at mange av dere slett ikke har sett Friends siden 90-tallet. Se den en gang til! Man BLIR lei av fat Monica-, gay Chandler- og sexist Joey-vitser etterhvert. Det er så himla endimensjonalt. Anonymkode: 4da64...17b Jo, men om man ikke liker en serie så slutter man å se på den. Finnes mange andre serier å se på. Jeg kan se en episode nå og da, men jeg har sett den såpass mange ganger at det er litt oppbrukt for min del.
BerntHulken Skrevet 22. oktober 2018 #66 Skrevet 22. oktober 2018 https://www.cosmopolitan.com/uk/entertainment/a38817/11-times-friends-sexist-homophobic/
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #67 Skrevet 22. oktober 2018 2 timer siden, Honey Dew skrev: Seinfeld strekker jo strikken myyyyye lengre enn det Friends gjør Det er jo det jeg skriver. Hvorfor kritisere Friends når en like pop serie som gikk samtidig er mye drøyere? Anonymkode: 54d50...2a7
Maleficenta Skrevet 22. oktober 2018 #68 Skrevet 22. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er jo det jeg skriver. Hvorfor kritisere Friends når en like pop serie som gikk samtidig er mye drøyere? Anonymkode: 54d50...2a7 Seinfeldt var jo drøy med vilje. Var det som var humoren. Skikkelig sort humor.
Maleficenta Skrevet 22. oktober 2018 #69 Skrevet 22. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Mistenker at mange av dere slett ikke har sett Friends siden 90-tallet. Se den en gang til! Man BLIR lei av fat Monica-, gay Chandler- og sexist Joey-vitser etterhvert. Det er så himla endimensjonalt. Anonymkode: 4da64...17b Jeg ser det fortsatt innimellom. Ler like mye 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #70 Skrevet 22. oktober 2018 1 time siden, æøå* skrev: https://www.cosmopolitan.com/uk/entertainment/a38817/11-times-friends-sexist-homophobic/ Etter å ha lest denne, tror jeg ikke jeg liker Joey mer. 😅 Det er lenge siden jeg har sett Friends nå, men når jeg tenker litt om så er Joey ganske irriterende med den slitsomme flørtingen sin. Nå er jo han en player og over gjennomsnittet interessert i sex og da. Forøvrig så likte jeg godt episoden hvor Ross ikke vil at sønnen skal leke med barbie. Serieskaperne satte dette på dagsorden og viste hvor latterlig det er med "gutte- og jenteleker." Serieskaperne gjør narr av hele situasjonen. Dette med jente/gutteleker og jente/guttfarger er jo aktuelt i dag også. Det som gjør det morsomt er at vi kjenner oss igjen, det jo hele poenget med slike serier, det er det som gjør at det er underholdende. Anonymkode: c6803...5c0 5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #71 Skrevet 22. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er jo det jeg skriver. Hvorfor kritisere Friends når en like pop serie som gikk samtidig er mye drøyere? Anonymkode: 54d50...2a7 Som en her skriver, det var det som var poenget med serien. Den skal være litt på kanten. Anonymkode: c6803...5c0
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #72 Skrevet 22. oktober 2018 Da synes jeg virkelig "Thats 70s show" er 100 ganger verre. Anonymkode: 50240...d57 3
domimik Skrevet 22. oktober 2018 #73 Skrevet 22. oktober 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Den blendahvite rollebesetningen må også ses i sammenheng med sin tid. Ingen tenkte over at i enkelte serier var «alle» mørkhudede og i andre serier var «alle» lyse. Anonymkode: fdc47...999 Akkurat dette er jo direkte hvitvasking av historien. Klart at mange har tenkt over at det er lav representasjon av alle andre grupper enn hvite heterofile i de fleste roller vist på TV, unntatt når de skulle ha en minoritet til å spille stereotypisk. At dere ikke har valgt å lytte og løfte frem dette perspektivet før nå, er riktig. Men å si at «ingen tenkte over det», er helt feil. Det er MYE litteratur som har problematisert dette i flere tiår for dem som er interessert (og villig til å lytte til noen som ikke er hvit og heterofil). 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #74 Skrevet 22. oktober 2018 3 timer siden, Marie90 skrev: Det er da masse dårlig TV som har høye seertall og går lenge. Bare se på TV Norges program. Det er ikke mange tv-serier som kan sammenligne seg med Friends. Den var og er enormt populær, den er tidløs og den er kjent over hele verden. Nå, 14 år etter, er det fremdeles folk som oppdager serien og blir fan. Friends blir sett av flere generasjoner, og det er ganske spesielt når dagens 18-åringer vet akkurat hva du snakker om når du nevner denne serien, alt om Ross og Rachel,"smelly cat"-sangen, Gunter og Central Perk-kafeen, osv. Anonymkode: c6803...5c0 10
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #75 Skrevet 22. oktober 2018 9 minutter siden, domimik skrev: Akkurat dette er jo direkte hvitvasking av historien. Klart at mange har tenkt over at det er lav representasjon av alle andre grupper enn hvite heterofile i de fleste roller vist på TV, unntatt når de skulle ha en minoritet til å spille stereotypisk. At dere ikke har valgt å lytte og løfte frem dette perspektivet før nå, er riktig. Men å si at «ingen tenkte over det», er helt feil. Det er MYE litteratur som har problematisert dette i flere tiår for dem som er interessert (og villig til å lytte til noen som ikke er hvit og heterofil). Men i vesten er de hvite en majoritet og derfor er det ikke så merkelig at de fleste som er med i seriene er hvite. Hva med afrikanske serier og serier fra midtøsten, er det vanlig at hvite er med i seriene deres? Der er jo vi en minoritet og dermed naturlig at vi ikke er med i seriene deres. Ikke misforstå meg, jeg syns det er fint at fargede også er representert i vestlige serier. Anonymkode: c6803...5c0 6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #76 Skrevet 22. oktober 2018 Ja, det tenkte jeg faktisk på en dag når jeg så det. Shit så sexistisk karakteren Joey egentlig er, tenkte jeg, hehe. Tenkte jo ikke over det i gamle dager. Det er ikke slik at det provoserer meg eller noe, det var en annen tid som flere her skriver Anonymkode: d1767...005
Gjest Promqueen Skrevet 22. oktober 2018 #77 Skrevet 22. oktober 2018 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det jeg faktisk reagerte mest på når det kommer til Friends, det var latterliggjøring av overvektige. "Fat suit" er virkelig ikke morsomt, og det reagerte jeg på da serien opprinnelig gikk. Anonymkode: 3647e...0a5 Serr?? Det er jo noe av det morsomte i hele serien. Alle vitsene med Monica at du pleide å være feit😂 Det er en tv-serie. Den er tidløs og kommer til å leve i generasjoner. Tar noen seg nær av noe som helt i denne serien. Ikke se på den. Endret 22. oktober 2018 av Promqueen
Tibbie Skrevet 22. oktober 2018 #78 Skrevet 22. oktober 2018 Jeg har aldri lagt merke til noe av dette. Men jeg tenker alltid i episoden der Pheobe passer tantebarna sine, at den nakenscenen med babyene aldri ville vært tillatt i dag. Folk (spesielt de på KG og i Kvinneforum på FB) er sykt hysteriske over nakne babykropper. Alt skal sladdes og seksualiseres. 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #79 Skrevet 22. oktober 2018 Hvis man først skal snakke om sånt så synes jeg det "verste" med Friends er de kvinnelige kjønnsstereotypiene Rachel og Monica, og den mannlige Joey. Men det var ganske heftig debattert på den tiden også, så det er ikke noe nytt. Anonymkode: 027db...76d
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #80 Skrevet 22. oktober 2018 3 timer siden, æøå* skrev: Hva med Game of Thrones idag, da? DET er en sexistisk serie. På hvilken måte da ? menn og kvinner blir behandletl likt i den serien. Anonymkode: 60880...ec7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå