Gå til innhold

Når dere ser på Friends i dag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir dere da ikke sjokkerte over hvor rasistisk, homofobisk og sexist denne serien faktisk var?

Anonymkode: 60880...ec7

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du komme med noen konkrete eksempler?

Anonymkode: 11eef...b8d

• Liker 33
Skrevet

Nei. Den er et barn av sin tid, som alt annet. Tar man forbehold om det så synes jeg fortsatt serien er den morsomste sitcom som er laget.

Anonymkode: 3647e...0a5

• Liker 39
Skrevet

Nei, for det må ses i sammenheng med tiden det ble laget i. Sett med dagens øyne ville serien vært politisk ukorrekt inntil det uakseptable, men sant å si synes jeg vel at de som kritiserer serien er litt i overkant hårsåre og leter etter ting å bli sjokkert over. Hadde kritikerne lett litt dypere ville de hatt forståelse for f.eks Ross’ homofobiske holdninger, sett i kontekst til hans skilsmisse og Ross og Monicas svært tradisjonsbundne foreldre. 

Den blendahvite rollebesetningen må også ses i sammenheng med sin tid. Ingen tenkte over at i enkelte serier var «alle» mørkhudede og i andre serier var «alle» lyse. 

Anonymkode: fdc47...999

• Liker 47
Skrevet

Gå å døm noe annet

Anonymkode: 4eb7b...74f

• Liker 12
Skrevet

Nei. Blir man krenka av Friends, er det faktisk ikke håp. 

• Liker 39
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Gjest Overrasket
Skrevet

Friends suksess var jo nettopp at de var fristilt fra å være så politisk perfekt. Den er også laget i USA, og de er ikke så himla opptatt av krenkelse der borte, så lenge man ikke harselerer for mye med kristne verdier. Banebrytende TV-serier som bryter med kristne sannheter blir tatt av plakaten, men ellers er det større takhøyde for å gjøre hva du vil. 

Jeg synes nok at Mot i Brøstet er mye mer diskriminerende. Hvorfor er det ikke EN førstegenerasjons muslim som bor i huset til Karl?

Skrevet

Det jeg faktisk reagerte mest på når det kommer til Friends, det var latterliggjøring av overvektige. "Fat suit" er virkelig ikke morsomt, og det reagerte jeg på da serien opprinnelig gikk.

• Liker 11
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir dere da ikke sjokkerte over hvor rasistisk, homofobisk og sexist denne serien faktisk var?

Nei... susan og carol er jo lesbiske og oppdrar Ben sammen. Syns de virker åpne til homofili jeg

• Liker 19
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det jeg faktisk reagerte mest på når det kommer til Friends, det var latterliggjøring av overvektige. "Fat suit" er virkelig ikke morsomt, og det reagerte jeg på da serien opprinnelig gikk.

Det er litt sant da

Skrevet

Nei

• Liker 6
Skrevet

Og krenkelsens tid tar enda et steg ut i det totale absurde. Blir du/dere aldri lei av å lete etter ting å bli krenket over? Kan du/dere ikke bare skaffe dere en sunn hobby?

Anonymkode: 34d86...743

• Liker 15
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og krenkelsens tid tar enda et steg ut i det totale absurde. Blir du/dere aldri lei av å lete etter ting å bli krenket over? Kan du/dere ikke bare skaffe dere en sunn hobby?

Anonymkode: 34d86...743

Ganske enig. Er ikke serien det er noe galt med det er  den overdrevne politiske korrektheten av idag det er noe galt med

• Liker 12
Skrevet

Jeg haaaaaaaater politisk korrekthet, og venter lengselsfullt på at «vinden skal snu». 

Anonymkode: 5798a...344

• Liker 13
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva du mener.

Skrevet

Nei, for jeg vet jo at den er et resultat av sin samtid. Men har uansett aldri tenkt på den som rasistisk? Hvorfor synes du det?

Anonymkode: 85b22...582

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, Maleficenta said:

Det er litt sant da

Hva er litt sant?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...