M71 Skrevet 22. oktober 2018 #1 Skrevet 22. oktober 2018 Hei, eksen og jeg har et greit forhold med 50% deling med større barn (10år+) med annehver uke. Kom borti noen gamle venner som har 2 uker istedenfor 1 uke, og de virker veldig fornøyde med den løsningen, og det virker interessant. Noen med erfaring på dette her? Fordeler og ulemper? Ser de uansett i helgene og de dropper innom her og der selv i de vanlige ukene, så vil ikke være 14dager uten.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #2 Skrevet 22. oktober 2018 Kommer helt an på hva barna ønsker, med så store barn er det deres behov og ønsker som bør ligge til grunn. Det er jo alltid noen det ikke vil fungere for og omvendt. Anonymkode: e32ed...eec
Gjest BearMama Skrevet 22. oktober 2018 #3 Skrevet 22. oktober 2018 4 timer siden, M71 skrev: Hei, eksen og jeg har et greit forhold med 50% deling med større barn (10år+) med annehver uke. Kom borti noen gamle venner som har 2 uker istedenfor 1 uke, og de virker veldig fornøyde med den løsningen, og det virker interessant. Noen med erfaring på dette her? Fordeler og ulemper? Ser de uansett i helgene og de dropper innom her og der selv i de vanlige ukene, så vil ikke være 14dager uten. Bor dere så nært hverandre at barna selv kan droppe innom?
andy capp Skrevet 22. oktober 2018 #4 Skrevet 22. oktober 2018 Vi har 2 og 2 uker. Virker som alle er fornøyde, også barna. Det blir mer ro og "normale" familieforhold. Vi får også utnyttet tiden bedre da byttedagene tidligere ødela litt for muligheten til å gjøre ting på helgen. 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #5 Skrevet 22. oktober 2018 Vi testet ut to uker, men der gikk ikke lang tid før ungene ville skifte tilbake til en uke. Unger i alderen 13-15 år, vi foreldre bodde 5 min unna med sykkel. Anonymkode: 8860a...2a6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #6 Skrevet 22. oktober 2018 Vi har også 2 og 2 uker. Har hatt det i 3 år, og det er 10 åringen fornøyd med. Hun regulerer også selv hvor mye/ lite kontakt vi har i pappaukene. Det blir mer ro og ikke så kavete helger på denne måten. Ulempen er at huset mitt er tomt, men det må jeg tåle. Anonymkode: 65b83...f74 1
Atea Skrevet 22. oktober 2018 #7 Skrevet 22. oktober 2018 (endret) 27 minutter siden, AnonymBruker said: Vi testet ut to uker, men der gikk ikke lang tid før ungene ville skifte tilbake til en uke. Unger i alderen 13-15 år, vi foreldre bodde 5 min unna med sykkel. Anonymkode: 8860a...2a6 Ville ikke latt de skifte mening så raskt, de er tenåringer og det er stadig konflikter i den alderen. De kan bli vant til å rømme fra problemer heller enn å møte dem. edit, men ville tatt de med på råd og spurt hva de selv syntes, kanskje foreslått en prøvetid på en måned for å se hva de mente. Endret 22. oktober 2018 av Atea
M71 Skrevet 23. oktober 2018 Forfatter #8 Skrevet 23. oktober 2018 Eksen og jeg bor ca 1km fra hverandre, det var et valg i forbindelse med skole og venner. Vi kommer til å la tanken modne litt, høre med barna, og mest sannsynlig teste ut neste år. Tanken er at det blir mindre flytting, samme samværstid, og bedre tid til hverandre. (Selvom tenåringene helst vil være så mye som mulig ute av huset😅)
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #9 Skrevet 23. oktober 2018 13 timer siden, Atea skrev: Ville ikke latt de skifte mening så raskt, de er tenåringer og det er stadig konflikter i den alderen. De kan bli vant til å rømme fra problemer heller enn å møte dem. edit, men ville tatt de med på råd og spurt hva de selv syntes, kanskje foreslått en prøvetid på en måned for å se hva de mente. Hun skriver jo at de allerede har prøvd det ut, så hvorfor foreslår du det med "prøvetid" når de allerede har vært der? Anonymkode: d51e7...d5b
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #10 Skrevet 23. oktober 2018 14 timer siden, Atea skrev: Ville ikke latt de skifte mening så raskt, de er tenåringer og det er stadig konflikter i den alderen. De kan bli vant til å rømme fra problemer heller enn å møte dem. edit, men ville tatt de med på råd og spurt hva de selv syntes, kanskje foreslått en prøvetid på en måned for å se hva de mente. De testet det ut i to omganger, og hadde en viss prøvetid. De har alltid visst at de kan endre på samværsrutiner om de ønsket, og at ingen av oss foreldre ville bli sint, skuffet eller lei oss for dette da vi bor veldig nærme hverandre. Kan legge til at barna har alltid hatt dobbelt sett i hvert hjem (omtrent da) og flyttet kun skolesekk og pc. Anonymkode: 8860a...2a6
Atea Skrevet 23. oktober 2018 #11 Skrevet 23. oktober 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Hun skriver jo at de allerede har prøvd det ut, så hvorfor foreslår du det med "prøvetid" når de allerede har vært der? Anonymkode: d51e7...d5b Da misforstod jeg. Trodde de bare hadde gitt opp etter par uker. 1 hour ago, AnonymBruker said: De testet det ut i to omganger, og hadde en viss prøvetid. De har alltid visst at de kan endre på samværsrutiner om de ønsket, og at ingen av oss foreldre ville bli sint, skuffet eller lei oss for dette da vi bor veldig nærme hverandre. Kan legge til at barna har alltid hatt dobbelt sett i hvert hjem (omtrent da) og flyttet kun skolesekk og pc. Anonymkode: 8860a...2a6
Engel Skrevet 23. oktober 2018 #12 Skrevet 23. oktober 2018 Jeg har bekjente som er godt fornøyd med 2 uker, det er med tenåringsbarn. Jeg ser absolutt fordelen ved at det blir mindre fram og tilbake, men for min del er det enklere i forhold til jobb å ha annenhver uke, da jeg jobber ekstra de ukene jeg ikke har barna for å ha mer tid tid når jeg har ungene, pga kjøring til aktiviteter tidlig på ettermiddagen. Ungene har også sagt selv at de ikke ønsker dette, men nå flytter faren nærmere, så da blir situasjonen litt bedre (de har sagt nei pga at de har vært lengre unna vennene når de har vært hos faren). Så jeg tenker at dette kan være aktuelt på sikt, om et år eller to når ungene er enda mer selvgående, selv om jeg syns at 2 uker uten ungene i hus er lenge. Vi har hatt 2 og 2 uker i feriene, så har kjent litt på hvordan det er.
M71 Skrevet 23. oktober 2018 Forfatter #13 Skrevet 23. oktober 2018 Har en eks som kan være mye ut på jobbreiser, så tre uker i slengen har det vært noen ganger. Kan være litt tungt ja, og har en helt annen respekt for alenemødre nå enn når jeg var ung
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #14 Skrevet 23. oktober 2018 Samboeren min har to barn på 12 og 15 år som bor her annenhver uke. Jenta på 12år har sagt at hun ønsker å bo 2 uker hos hver, for det er slitsomt å dra frem og tilbake. Noe jeg forstår godt og synes vi alle bør møte henne på det. Gutten på 15 år ønsker å bo mer hjemme hos moren sin, og være mindre hos oss. Moren har sagt at de må følge hverandre. Så nå er jo jenta veldig usikker. Jeg synes det er trist jeg... Anonymkode: 36101...421 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #15 Skrevet 23. oktober 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Samboeren min har to barn på 12 og 15 år som bor her annenhver uke. Jenta på 12år har sagt at hun ønsker å bo 2 uker hos hver, for det er slitsomt å dra frem og tilbake. Noe jeg forstår godt og synes vi alle bør møte henne på det. Gutten på 15 år ønsker å bo mer hjemme hos moren sin, og være mindre hos oss. Moren har sagt at de må følge hverandre. Så nå er jo jenta veldig usikker. Jeg synes det er trist jeg... Anonymkode: 36101...421 De kan jo ikke tvinges til å følge hverandre, i hvert fall ikke når de er så store. Etter fylte 12 år velger de jo mer eller mindre selv hva de vil, og foreldrene bør, så langt det lar seg gjøre, la de få det som de vil. Synes mor det er godt når barna er ute av huset, og er redd for at de plutselig kan være der mer enn de er nå? Anonymkode: aa82c...af2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #16 Skrevet 23. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: De kan jo ikke tvinges til å følge hverandre, i hvert fall ikke når de er så store. Etter fylte 12 år velger de jo mer eller mindre selv hva de vil, og foreldrene bør, så langt det lar seg gjøre, la de få det som de vil. Synes mor det er godt når barna er ute av huset, og er redd for at de plutselig kan være der mer enn de er nå? Anonymkode: aa82c...af2 Jeg tror hun vil ha barna mer. Penger har alltid vært ofte i diskusjoner mellom samboeren min og hans ekskone/mammaen til barna. Vet at hun er i full jobb. Men forteller til barna at hun har dårlig råd. Vi vet jo ikke om hun faktisk har dårlig råd da. Alt er dyrt for henne utstyr, klær til barna Anonymkode: 36101...421
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå