AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #1 Skrevet 22. oktober 2018 Jeg har blitt politianmeld av mor til mitt barn. Vi var sammen i noen år. Jeg var utro mit henne i 1 år og hun fant ut av det for noen dager siden. Jeg hadde ikke baller nok til å se henne i øynene og fortelle henne sannheten. Altså hun fant bevis på min tlf så jeg skjønte jo at hun vet at jeg har vært utro men jeg hadde ikke baller nok til å fortelle henne hele sannheten. Hun dro hen til en vennine og dagen etterpå ringte hun elskerinna mi og de hadde kontakt i flere dager. Eslkerinna var livredd for at min samboer skulle sende videoer av oss til hennes mann (hun er gift.) det hun gjorde så var å snakke så mye stygt om meg of manipulerte min samboer til å anmelde meg for vold. Min samboer har da sagt til politiet at jeg har truet henne med kniv, tatt kvelertak på henne, låst henne inne i leiligheten, holdt henne for munnen, dyttet henne osv. jeg var inne til avhør og forklarte dem at dette er ett sjalusidrama og at elskerinna ville hevne seg siden hun sa til meg er du ikke min er du ingen sin, hun visste at jeg ikke kom til å forlate samboeren min for henne. Dagen da politianmeldelsen skjedde havnet samboer og barnet vårt på krisesenter, barnevernet ble innblandet og jeg fikk besøksforbud i 6 mnd. Så får jeg høre av en felles vennine at dagen etter at vi fik besøksforbud mot hverandre. Byttet elskerinna mi tlf nr og bare forsvant og hadde ikke mere kontakt med min samboer. Da skjønte min samboer at det elskerinna ville var dette her. Men politianmeldelsen er gjort og hun kan ikke endre noe mere på det. Jeg ble kalt inn til nytt avhør og fikk beskjed av politiet at de ikke tror på min versjon. Nå er det slik at min samboer har trukket tilbake anmeldelsen med det er da påtalemyndighetene som kommer til å jobbe videre med saken. Det jeg lurer på er. Kan jeg bli straffedømt i en sak kun ord mot ord. Er det sånn at siden hun høres troverdig ut så kan jeg bli dømt? Skal sies at det ikke finnes noe tekniske bevis og heller ikke noen vitner til noen av hendelsene. Jeg er veldig fortvilet. Anonymkode: 2b737...6d6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #2 Skrevet 22. oktober 2018 Glemte også å skrive at etter at jeg fikk besøksforbudet og hun elskerinna byttet tlf nr så ringte hun meg fra det nye nr ditt. Hun spurte om vi kunne prate sammen. Hun visste da ikke at vår felles vennine hadde fortalt meg alt hun hadde gjort og alt pisspreiket hun hadde servert til min samboer. Jeg la på og blokkerte henne. Noen dager senere dro hun til politiet og ønsket ett besøksforbud mot meg. Så nå har jeg 6 mnd besøksforbud med elskerinna også. Anonymkode: 2b737...6d6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #3 Skrevet 22. oktober 2018 Det interessante er at du ingen steder i innleggende dine benekter at du har vært voldelig, du fremstiller deg selv som heeeelt uskyldig. Ingen røyk uten ild tenker jeg. Sannsynligvis blir saken henlagt etter bevisets stilling. Anonymkode: 05344...a9d 7
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #4 Skrevet 22. oktober 2018 Ville iallfall tatt en telefon til mannen til elskerinnen din som hevn. Din tidligere samboer kan vel bare si til politiet at alt var løyn?? Anonymkode: 2d536...6f9
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #5 Skrevet 22. oktober 2018 Kvinnfolk er splitterpine gale. Utroskap er en bagatell og har ikke noe med ungen å gjøre. Anonymkode: 32795...415 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #6 Skrevet 22. oktober 2018 Veldig bra gjort, håper du har lært å holde deg unna andre kvinnfolk når du selv er i ett forhold. Sånne som deg fortjener å leve evig singel og uten noe mulighet for sex. Anonymkode: 1d2e1...41a 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #7 Skrevet 22. oktober 2018 Det første du skal gjøre er å ta kontakt med jurist/advokat. Nå, med en gang, og krev å ta vedkommende med deg i videre avhør. Ikke si noe som kan være inkriminerende uten at advokat er til stede, også er det opp til politiet å bevise at du snakker usant. Har du ditt på det rene går det som regel bra, men det er altså viktig at du tar dette i samråd med advokat slik at du ikke gjør det vanskeligere for deg selv. Anonymkode: ae8b8...8d7 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #8 Skrevet 22. oktober 2018 Om hun har trukket anmeldelsen virker det ikke som om hun har tenkt å vitne mot deg. Men om det er fordi hun løy elelr fordi hun ikke takler konfrontere deg på egen hånd uten støtte fra elskerinnen... Anonymkode: f94ba...156
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #9 Skrevet 22. oktober 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har blitt politianmeld av mor til mitt barn. Vi var sammen i noen år. Jeg var utro mit henne i 1 år og hun fant ut av det for noen dager siden. Jeg hadde ikke baller nok til å se henne i øynene og fortelle henne sannheten. Altså hun fant bevis på min tlf så jeg skjønte jo at hun vet at jeg har vært utro men jeg hadde ikke baller nok til å fortelle henne hele sannheten. Hun dro hen til en vennine og dagen etterpå ringte hun elskerinna mi og de hadde kontakt i flere dager. Eslkerinna var livredd for at min samboer skulle sende videoer av oss til hennes mann (hun er gift.) det hun gjorde så var å snakke så mye stygt om meg of manipulerte min samboer til å anmelde meg for vold. Min samboer har da sagt til politiet at jeg har truet henne med kniv, tatt kvelertak på henne, låst henne inne i leiligheten, holdt henne for munnen, dyttet henne osv. jeg var inne til avhør og forklarte dem at dette er ett sjalusidrama og at elskerinna ville hevne seg siden hun sa til meg er du ikke min er du ingen sin, hun visste at jeg ikke kom til å forlate samboeren min for henne. Dagen da politianmeldelsen skjedde havnet samboer og barnet vårt på krisesenter, barnevernet ble innblandet og jeg fikk besøksforbud i 6 mnd. Så får jeg høre av en felles vennine at dagen etter at vi fik besøksforbud mot hverandre. Byttet elskerinna mi tlf nr og bare forsvant og hadde ikke mere kontakt med min samboer. Da skjønte min samboer at det elskerinna ville var dette her. Men politianmeldelsen er gjort og hun kan ikke endre noe mere på det. Jeg ble kalt inn til nytt avhør og fikk beskjed av politiet at de ikke tror på min versjon. Nå er det slik at min samboer har trukket tilbake anmeldelsen med det er da påtalemyndighetene som kommer til å jobbe videre med saken. Det jeg lurer på er. Kan jeg bli straffedømt i en sak kun ord mot ord. Er det sånn at siden hun høres troverdig ut så kan jeg bli dømt? Skal sies at det ikke finnes noe tekniske bevis og heller ikke noen vitner til noen av hendelsene. Jeg er veldig fortvilet. Anonymkode: 2b737...6d6 Mest sannsynlig vil saken bli henlagt, de fleste blir det når det ikke finnes bevis. Anonymkode: 5aad5...c74
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #10 Skrevet 22. oktober 2018 ...og til dere som sier ingen røyk uten ild: Det stemmer ikke. Menn har ikke monopol på vold og galskap, det finnes faktisk manipulerende kvinner også. Anonymkode: 5aad5...c74 5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #11 Skrevet 22. oktober 2018 Det jeg lurer på er om saken kan gå til retten uten bevis og/eller vitner? Går det ann å kjøre en rettssak hvor det er kun ord mot ord? Og så at de tror på den ene. Det er jo straffbart å gi falsk forklaring. Men jeg kan heller på ingen måte bevise at hun har gitt en falsk forklaring. Ts Anonymkode: 2b737...6d6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #12 Skrevet 22. oktober 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det jeg lurer på er om saken kan gå til retten uten bevis og/eller vitner? Går det ann å kjøre en rettssak hvor det er kun ord mot ord? Og så at de tror på den ene. Det er jo straffbart å gi falsk forklaring. Men jeg kan heller på ingen måte bevise at hun har gitt en falsk forklaring. Ts Anonymkode: 2b737...6d6 Nei, du kan ikke dømmes på grunnlag av indisier i det norske rettssystemet. Anonymkode: a8927...722
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #13 Skrevet 22. oktober 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det jeg lurer på er om saken kan gå til retten uten bevis og/eller vitner? Går det ann å kjøre en rettssak hvor det er kun ord mot ord? Og så at de tror på den ene. Det er jo straffbart å gi falsk forklaring. Men jeg kan heller på ingen måte bevise at hun har gitt en falsk forklaring. Ts Anonymkode: 2b737...6d6 I prinsippet kan man gå til sak på ganske svakt grunnlag, men i praksis vil nok ikke statsadvokaten ta ut tiltale hvis saksgrunnlaget er altfor svakt, da man som regel vil tape i retten uansett. I Norge er det jo i prinsippet slik at alle står fritt til å anmelde/gå til sak mot alle og enhver, og staten kan både være den som anmeldes og den som anmelder. Men det betyr ikke at det er lurt i praksis. Anonymkode: ae8b8...8d7
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #14 Skrevet 22. oktober 2018 Du snakker om et trekantdrama som har gått over styr. Det skjer hele tiden. Du oppførte deg ikke da du var utro, men har en gylden mulighet nå til å vise at du oppfører deg selv om andre i livet ditt ikke gjør det. Ballen er din. Dette er jo bare positivt. Anonymkode: a8927...722 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #15 Skrevet 22. oktober 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: ...og til dere som sier ingen røyk uten ild: Det stemmer ikke. Menn har ikke monopol på vold og galskap, det finnes faktisk manipulerende kvinner også. Anonymkode: 5aad5...c74 Galne kvinner finnes i massevis. Men TS har ikke benektet å ha utøvd vold, så for alt vi vet kan det være sant. Selv om det ikke finnes fysiske beviser. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, du kan ikke dømmes på grunnlag av indisier i det norske rettssystemet. Anonymkode: a8927...722 Det kan du. Se her https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/3vPGq/15-aars-forvaring-for-ann-helen-drapet Jeg siterer; Saken er spesiell fordi liket av Ann-Helen Karlsen aldri er funnet. Det finnes ingen tekniske bevis i saken, som har stått og falt på kronvitnes troverdighet. Det er første gang en person er dømt for drap i Norge uten tilståelse, lik eller tekniske bevis. Anonymkode: 05344...a9d
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #16 Skrevet 22. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Galne kvinner finnes i massevis. Men TS har ikke benektet å ha utøvd vold, så for alt vi vet kan det være sant. Selv om det ikke finnes fysiske beviser. Det kan du. Se her https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/3vPGq/15-aars-forvaring-for-ann-helen-drapet Jeg siterer; Saken er spesiell fordi liket av Ann-Helen Karlsen aldri er funnet. Det finnes ingen tekniske bevis i saken, som har stått og falt på kronvitnes troverdighet. Det er første gang en person er dømt for drap i Norge uten tilståelse, lik eller tekniske bevis. Anonymkode: 05344...a9d Jøss. Vel, hvis lov og rett hadde vært mitt fagfelt, hadde jeg satt i gang med denne saken umiddelbart, men det er vel forhåpentligvis noen som graver i det? Anonymkode: a8927...722
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #17 Skrevet 22. oktober 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, du kan ikke dømmes på grunnlag av indisier i det norske rettssystemet. Anonymkode: a8927...722 Jo det kan man. Finnes utallige tilfeller av det Anonymkode: dd73c...469
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #18 Skrevet 22. oktober 2018 Høres ikke sannsynlig ut at elskerinna ber kona di om å dikte opp dette. Hadde jeg vært dommer hadde jeg antatt du hadde vært voldelig men at hun først nå etter utroskapet ikke ville beskytte deg lenger. Det er helt vanlig at kvinner i voldelige forhold trekker anmeldelsen eller endrer vitneforklaring til mannens fordel selvom han er skyldig, det er en form for stockholm syndrom som politiet og krisesenter er godt kjent med. Som i alle andre type straffesaker er det det første avhøret som politi og dommere vektlegger mest og som har mest troverdighet og ikke de nyere avhør med endret historie. Anonymkode: dd73c...469 3
Thyra Skrevet 22. oktober 2018 #19 Skrevet 22. oktober 2018 Synes denne historien skurrer veldig. Hvorfor og hvordan skulle elskerinnen din ønske og klare å manipulere kona di til å anmelde deg for vold, dersom det ikke er noe i det? 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #20 Skrevet 23. oktober 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Eslkerinna var livredd for at min samboer skulle sende videoer av oss til hennes mann (hun er gift.) det hun gjorde så var å snakke så mye stygt om meg of manipulerte min samboer til å anmelde meg for vold. Min samboer har da sagt til politiet at jeg har truet henne med kniv, tatt kvelertak på henne, låst henne inne i leiligheten, holdt henne for munnen, dyttet henne osv. Hvordan greide elskerinnen din å manipulere kjæresten din til å anmelde for vold som aldri har skjedd? Skulle kjæresten din hevne seg for utroskapen på den måten? Dette høres ut som en film. Og hvor skulle kjæresten din fått en video av deg og elskerinnen fra? Det var heller ikke vitner til noen av disse hendelsene skriver du. Hvorfor skriver du hendelser når det ikke var noen hendelser..hadde det ikke vært naturlig å skrive at det ikke var noen vitner til det samboer påstår? hm. Anonymkode: 2e2b5...7c4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå