AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #1 Skrevet 22. oktober 2018 Jeg jobber som renholder. 100% dagtid, godt betalt og mye dødtid på jobb. Jeg leser både bøker og ser et par episoder av en serie hver dag. Egentlig en veldig grei jobb. Og gjør meg ingenting med dødtid. Men jeg hater det. Jeg synes det er kjempe flaut å gå å vaske. Jeg har ingen utdannelse og har heller ikke mulighet til å ta meg en da jeg er alenemor til 3 og er avhengig av lønnen. Hva tenker dere andre om yrket deres? Går dere med et smil på jobb, eller teller dere minutter til dere kan gå hjem? (Gjelder selvfølgelig alle yrker, men spør spesifikt renholdere da jeg jobber som det selv) Anonymkode: 506ab...1fe
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #2 Skrevet 22. oktober 2018 Jeg har jobbet som renholder i perioder og har nå en liten stilling som renholder fast. (mer ekstra jobb i tillegg til min vanlige stilling). Hvorfor er det så mye dødtid? Det er ikke vanlig å kunne se en serie og lese bøker på jobben.. Når jeg vasket så hadde jeg 60kontorer som måtte vaskes på 6timer, pluss toaletter, møterom og ganger. Var grusomt. fikk ikke spisepause en gang. Hvor lenge har du jobbet som renholder? Om du har jobbet noen år, så er det mulig å ta fagbrevet, ville sjekket dette! Da stiger du litt i lønn. Anonymkode: 7202b...e74 1
Pal Fungi Skrevet 22. oktober 2018 #3 Skrevet 22. oktober 2018 Jeg jobbet som renholder for noen år siden. Det er nok et yrke som ikke har særlig høy status i samfunnet, og som mange dessverre ser ned på til tross for at det er et viktig yrke. Personlig så var det ikke noe jeg kunne tenke meg å drive med over lengre tid, da jeg synes det er kjempekjedelig å vaske. På noen av stedene jeg vasket ble det nesten tatt som en selvfølge at jeg var utlending.. Kan for så vidt skjønne det da det gjerne er flere utlendinger enn nordmenn som tar sånne type jobber. Hadde nok ikke komt til å valgt det på nytt med mindre jeg var nødt.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #4 Skrevet 22. oktober 2018 Det var så flaut å fortelle hva jeg jobbet ned. Nå jobber jrg i skobutikk. Gått ned i lønn, men opp i selvfølelse! Anonymkode: 243c1...fa6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #5 Skrevet 22. oktober 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har jobbet som renholder i perioder og har nå en liten stilling som renholder fast. (mer ekstra jobb i tillegg til min vanlige stilling). Hvorfor er det så mye dødtid? Det er ikke vanlig å kunne se en serie og lese bøker på jobben.. Når jeg vasket så hadde jeg 60kontorer som måtte vaskes på 6timer, pluss toaletter, møterom og ganger. Var grusomt. fikk ikke spisepause en gang. Hvor lenge har du jobbet som renholder? Om du har jobbet noen år, så er det mulig å ta fagbrevet, ville sjekket dette! Da stiger du litt i lønn. Anonymkode: 7202b...e74 Nei si det. Jeg har sagt ifra til sjefen flere ganger at jeg har dødtid. Jeg har 5 bygg jeg vasker hver dag. Hver bygg består av 2-3 etasjer med kontorer, ganger, trapper, toaletter, møte/pauserom, kjøkken m.m som skal vaskes. Men ikke alt skal vaskes hver dag da. Har lister jeg går etter, som sier hva som skal vaskes hvilken dag. Selv når jeg bruker ekstra lang tid, har jeg alltid 1 time eller 2 igjen på sluttem av dagen. Så jeg avslutter alltid dagen med en episode eller 2 Anonymkode: 506ab...1fe
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #6 Skrevet 22. oktober 2018 Personlig synes jeg utakknemelig drittarbeid som vasking burde ha mye høyere lønn. De som gidder gjøre den jobben burde kompenseres i lønn. Mens de som jobber med drømmeyrkene sine kan heller kuttes ned i lønn. Anonymkode: c4bd9...7d9 8
Kontorotta Skrevet 22. oktober 2018 #7 Skrevet 22. oktober 2018 På et vis skjønner jeg tankegangen din. Jeg hadde selv en stuepikejobb som ekstrajobb nummer 3 en periode, og for meg føltes det litt rart ut. Vi kom bokstavelig talt ut av skapet når vi gikk ut av heisen, da personalheisen stoppe i lintøyskapene. Samtidig beundrer jeg dem som jobber som renholdere, stuepiker osv. Det kan til tider være grisetungt, mange pådrar seg belastningsskader osv. De fortjener all den ros de kan få. Jeg ser absolutt ikke ned på dem. 3
Kontorotta Skrevet 22. oktober 2018 #8 Skrevet 22. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei si det. Jeg har sagt ifra til sjefen flere ganger at jeg har dødtid. Jeg har 5 bygg jeg vasker hver dag. Hver bygg består av 2-3 etasjer med kontorer, ganger, trapper, toaletter, møte/pauserom, kjøkken m.m som skal vaskes. Men ikke alt skal vaskes hver dag da. Har lister jeg går etter, som sier hva som skal vaskes hvilken dag. Selv når jeg bruker ekstra lang tid, har jeg alltid 1 time eller 2 igjen på sluttem av dagen. Så jeg avslutter alltid dagen med en episode eller 2 Anonymkode: 506ab...1fe Jeg tenker du skal være stolt og glad over jobben din. Om du er fornøyd med lønna, så vær sjeleglad du ikke jobber i et av de firmaene hvor man må løpe av seg skoa for å rekke alle oppgavene, og som man som regel ikke rekker. I stedet for å se serier, sjekk om det finnes noen studier du kan ta på deltid. Gjør oppgaver i dødtiden. 5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #9 Skrevet 22. oktober 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Personlig synes jeg utakknemelig drittarbeid som vasking burde ha mye høyere lønn. De som gidder gjøre den jobben burde kompenseres i lønn. Mens de som jobber med drømmeyrkene sine kan heller kuttes ned i lønn. Anonymkode: c4bd9...7d9 Det kommer nok aldri til å skje. Det eg flust av folk som vil ha den jobben, det er jobb man kan gjøre uten norskkonpetanse. ALLE som kommer til Norge som ikke kan norsk eller engelsk kan gjøre dette. Anonymkode: 0c95b...bf1
Gjest Regn Skrevet 22. oktober 2018 #10 Skrevet 22. oktober 2018 Renhold er et viktig yrke, og jeg er alltid takknemlig overfor de som vasker hos oss. Selv var jeg reinholder gjennom hele studietida, og fant denne vasketiden givende.
Frkwitch Skrevet 22. oktober 2018 #11 Skrevet 22. oktober 2018 (endret) Hvor skjemmes du? Hvor mange dager tror du hadde gått før alt hadde kollapset uten renhold? Noe av den viktigste jobben er faktisk nettopp renholder! Så hev hodet og vask med stolthet! Endret 22. oktober 2018 av Frkwitch 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #12 Skrevet 23. oktober 2018 Sier som en annen her; bruk dødtiden til studier. Mange universiteter har studier uten obligatorisk oppmøte. Da kan du jobbe hver dag og kun ha fri til eksamen. Anonymkode: 24e9b...cf6 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #13 Skrevet 25. oktober 2018 Er renholder og har også mye dødtid, og det er så kjedelig å gå å drive dank en time eller mer. Jobber på 3 bygg og masse dødtid på alle. Men skal holde ut noen mnd til for da er det håp for en annen jobb. Trivdes før men nå er det brukere på bygget som har null respekt og oppfører seg som jeg var jord under skoene deres. Så mistrives nå dessverre. Anonymkode: 04f18...65c
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #14 Skrevet 25. oktober 2018 Renholder her. Arbeider som renholder på skole. Fast stilling. Det er sjeldent jeg har dødtid. Det er ALLTID noe å gjøre. Trives godt i yrket mitt og ser frem til å ta fagbrevet snart. Godt miljø blant alle ansatte på skolen. Vi renholdere føler oss sett og satt pris på. Det er ikke bare å svinge seg rundt med klut og mopp. Det er håndtering av diverse maskiner (ofte brukt) og kjemikalier etc. Ulike gulv skal behandles på sin måte, samme med møbler og elektronikk etc..lista er lang. Stolt av yrket mitt, og føler meg veldig heldig som kom inn i det skolemiljøet. Anonymkode: 0173d...107 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #15 Skrevet 25. oktober 2018 Renhold på sykehus har heller ikke mye dødtid. Og har vi det bruker vi tiden til ekstra. Som støv under bord og stoler. Vinduer . Rense gulv . Hovedvask osv. Trives godt i jobben min. Vet det vi gjør er livsviktig. Som over her skrev. Renhold er ikke bare å fly over med mopp. Anonymkode: f75ab...01b
Gnå Skrevet 25. oktober 2018 #16 Skrevet 25. oktober 2018 Synes dere skal være stolte, jeg. Hverdagen funker ikke uten dere, og mange hadde ikke klart det dere gjør. Jeg vil også fortelle at ei av renholderne på jobben min, er et av de viktigste menneskene der når det gjelder det det sosiale og trivsel. Hun er alltid blid, småprater og klemmer, og passer rett og slett på oss. Ofte er det hun som redder dagen min!
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #17 Skrevet 25. oktober 2018 Renhold er jo et yrke som man enten trives i, eller pga. ulike årsaker tvinge seg selv til å jobbe med. Derfor er det ulike meninger om yrket. Selv tror jeg at yrket er veldig vikitg, da den går på å holde alt rent og pent. Uten renholdere hadde vi nok slitet Anonymkode: 6ad2c...24d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå