AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #1 Skrevet 22. oktober 2018 Har en nabo som overvåker oss til enhver tid. Hun skal kontrollere hvem som er på besøk her, hva vi gjør osv.. Hun later alltid som at hun skal noe rundt oss, og bruker minstejenta som grunn til å komme bort til oss(barnet leker ikke hos oss ellers). Om hun har lite å gjøre sier dere? Nei så absolutt ikke! Vi har like mange barn, og et hus og stelle. Så er hun sosial til alle døgnets tider.. Har aldri noensinne vært borti maken til nysgjerrig skapning, men burde jo sett den komme siden vi valgte å flytte til bygda. Gjør jeg og mannen noe, så vil hun prøve å overgå oss på alle vis. Og i sosiale settinger passer hun på å stille spørsmål som setter oss i et dårlig lys. Helst med mange tilskuere rundt.. Hun kjører sakte forbi eiendommen vår, og går på oss når vi skal levere i barnehagen. Det er så sykt irriterende og slitsomt.. Ikke har vi noe å skjule heller, og er travle mennesker. I starten så snakket vi sammen, ja. Men det ligger alltid intensjoner bak hvert et spørsmål hun stiller oss. Det virker både gjennomtenkt og planlagt ut, så vi har helt sluttet å ha kontakt. Det er som å bo ved en grave journalist. Og er jeg bort, så ringer hun på døren for å spørre mannen min ut om ting. Hun er absolutt ikke redd for å virke irriterende og pågående ut. Hun har også blitt god venn med enkelte som jeg har tatt avstand fra, samt oppsøkt en person fra kretsen min for å spørre han ut om ting(hvor godt kjenner du henne/hva vet du om henne?). Ute så later jeg som ingenting, og fokuserer på meg og mitt Men da tar hun stikkprøver, for å se hvordan jeg har det og slikt. Det gjør noe med en å leve tett på konstant overvåkning. Så jeg og min familie reiser mye bort på turer Da koser vi oss virkelig! Anonymkode: c8021...1dd
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #2 Skrevet 22. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har en nabo som overvåker oss til enhver tid. Hun skal kontrollere hvem som er på besøk her, hva vi gjør osv.. Hun later alltid som at hun skal noe rundt oss, og bruker minstejenta som grunn til å komme bort til oss(barnet leker ikke hos oss ellers). Om hun har lite å gjøre sier dere? Nei så absolutt ikke! Vi har like mange barn, og et hus og stelle. Så er hun sosial til alle døgnets tider.. Har aldri noensinne vært borti maken til nysgjerrig skapning, men burde jo sett den komme siden vi valgte å flytte til bygda. Gjør jeg og mannen noe, så vil hun prøve å overgå oss på alle vis. Og i sosiale settinger passer hun på å stille spørsmål som setter oss i et dårlig lys. Helst med mange tilskuere rundt.. Hun kjører sakte forbi eiendommen vår, og går på oss når vi skal levere i barnehagen. Det er så sykt irriterende og slitsomt.. Ikke har vi noe å skjule heller, og er travle mennesker. I starten så snakket vi sammen, ja. Men det ligger alltid intensjoner bak hvert et spørsmål hun stiller oss. Det virker både gjennomtenkt og planlagt ut, så vi har helt sluttet å ha kontakt. Det er som å bo ved en grave journalist. Og er jeg bort, så ringer hun på døren for å spørre mannen min ut om ting. Hun er absolutt ikke redd for å virke irriterende og pågående ut. Hun har også blitt god venn med enkelte som jeg har tatt avstand fra, samt oppsøkt en person fra kretsen min for å spørre han ut om ting(hvor godt kjenner du henne/hva vet du om henne?). Ute så later jeg som ingenting, og fokuserer på meg og mitt Men da tar hun stikkprøver, for å se hvordan jeg har det og slikt. Det gjør noe med en å leve tett på konstant overvåkning. Så jeg og min familie reiser mye bort på turer Da koser vi oss virkelig! Anonymkode: c8021...1dd Hva er det som feiler mennesker som tror de blir overvåket? Anonymkode: f7ab2...42b 9
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #3 Skrevet 22. oktober 2018 Tror kanskje det ligger i hodet ditt....? Anonymkode: bc37d...2de 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #4 Skrevet 22. oktober 2018 Ønsker bare seriøse svar, og gjerne tips fra andre som har opplevd det samme. TS :) Anonymkode: c8021...1dd 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #5 Skrevet 22. oktober 2018 Tror noen bare er sånn, forstår deg godt TS og synes ikke slike ting er behagelig selv. Ja vi har hatt slike naboer som henger seg opp i alt og skal følge med. Har ikke så mye tips å komme med annet enn å bare prøv å drite i det eller flytt 😊 og før noen misforstår: ikke vær frekk eller på en annen måte drit nabo, men bare prøv å ikke la det gå innpå dere. Anonymkode: 71e62...9c8 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #6 Skrevet 22. oktober 2018 Uff vet hvordan det der er. Jeg blir faktisk syk sliten av det. Synes dere er flink som klarer å være så positiv selv om hun holder på sånn. Mest synd på hun damen egentlig. Må være kjipt å ha det sånn. Tenk at det er det livet hennes handler om. Om å snoke liksom. Kan jo tenke seg til at hun sliter psykisk på en eller annen måte. Siden hennes overvåkning fører dere til å dra ut på reiser. Kanskje du kunne snakket med henne om det hun holder på med? Jeg har ikke vært borti noe så ekstremt før. Anonymkode: 1837f...86d 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #7 Skrevet 22. oktober 2018 Bare for å informere, men slik oppførsel som du beskriver her har ingen ting med bygda å gjøre. De fleste som bor landlig til har mer enn nok med seg og sitt, akkurat som de som bor i byen. Personlig har jeg heller et inntrykk av at det er motsatt, men.. Meg om det. Anonymkode: aff81...db1 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #8 Skrevet 22. oktober 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare for å informere, men slik oppførsel som du beskriver her har ingen ting med bygda å gjøre. De fleste som bor landlig til har mer enn nok med seg og sitt, akkurat som de som bor i byen. Personlig har jeg heller et inntrykk av at det er motsatt, men.. Meg om det. Anonymkode: aff81...db1 Det stemmer ikke at det er motsatt. Jeg har prøvd begge deler! Anonymkode: 1837f...86d 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #9 Skrevet 23. oktober 2018 Og jeg trodde jeg var nysgjerrig.... For det er jeg. Men ikke på langt nær lik henne. Bare avled spørsmålene ved å si/snakke om noe annet. Eller si at dere har det travelt. Den bruker jeg mot de som spør for mye. *har dessverre dårlig tid, så vi snakkes senere* Anonymkode: efc0b...07e 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #10 Skrevet 23. oktober 2018 På 22.10.2018 den 11.20, AnonymBruker skrev: Har en nabo som overvåker oss til enhver tid. Hun skal kontrollere hvem som er på besøk her, hva vi gjør osv.. Hun later alltid som at hun skal noe rundt oss, og bruker minstejenta som grunn til å komme bort til oss(barnet leker ikke hos oss ellers). Om hun har lite å gjøre sier dere? Nei så absolutt ikke! Vi har like mange barn, og et hus og stelle. Så er hun sosial til alle døgnets tider.. Har aldri noensinne vært borti maken til nysgjerrig skapning, men burde jo sett den komme siden vi valgte å flytte til bygda. Gjør jeg og mannen noe, så vil hun prøve å overgå oss på alle vis. Og i sosiale settinger passer hun på å stille spørsmål som setter oss i et dårlig lys. Helst med mange tilskuere rundt.. Hun kjører sakte forbi eiendommen vår, og går på oss når vi skal levere i barnehagen. Det er så sykt irriterende og slitsomt.. Ikke har vi noe å skjule heller, og er travle mennesker. I starten så snakket vi sammen, ja. Men det ligger alltid intensjoner bak hvert et spørsmål hun stiller oss. Det virker både gjennomtenkt og planlagt ut, så vi har helt sluttet å ha kontakt. Det er som å bo ved en grave journalist. Og er jeg bort, så ringer hun på døren for å spørre mannen min ut om ting. Hun er absolutt ikke redd for å virke irriterende og pågående ut. Hun har også blitt god venn med enkelte som jeg har tatt avstand fra, samt oppsøkt en person fra kretsen min for å spørre han ut om ting(hvor godt kjenner du henne/hva vet du om henne?). Ute så later jeg som ingenting, og fokuserer på meg og mitt Men da tar hun stikkprøver, for å se hvordan jeg har det og slikt. Det gjør noe med en å leve tett på konstant overvåkning. Så jeg og min familie reiser mye bort på turer Da koser vi oss virkelig! Anonymkode: c8021...1dd Du er på bygda nå. Det er en grunn til at begrepet «nabokjerringa» og «sladrekjerringa» oppsto. De er ikke slemme, bare litt enkle fra naturens side, gjerne oppvokst på samme sted , og har forfedre gjennom mange generasjoner som har gjort det samme . Med mindre du er komfortabel med å ha bygde-dyret som kjæledyr (=lev med det), foreslår jeg at du flytter. Det endres ikke. Anonymkode: 37c4b...4dc
Calypso Skrevet 23. oktober 2018 #11 Skrevet 23. oktober 2018 Hm, jeg har bodd "på bygda" hele livet mitt men har aldri opplevd mennesker som dette og jeg har aldri brydd meg om hva folk rundt meg driver med. Nysgjerrige folk finnes overalt, noen ganger er man uheldig og havner tilfeldigvis i nærheten av slike.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #12 Skrevet 23. oktober 2018 15 minutter siden, Calypso skrev: Hm, jeg har bodd "på bygda" hele livet mitt men har aldri opplevd mennesker som dette og jeg har aldri brydd meg om hva folk rundt meg driver med. Nysgjerrige folk finnes overalt, noen ganger er man uheldig og havner tilfeldigvis i nærheten av slike. Du er jo en del av kulturen da. Så du vil ikke nødvendigvis merke eller bli utsatt for det. Det at du ikke har merket noe til det, sier egentlig det meste.. Anonymkode: 37c4b...4dc 2
Horten Market Skrevet 23. oktober 2018 #13 Skrevet 23. oktober 2018 Dette er ikke normalt, ikke på bygda heller. En av dere har en psykisk lidelse. Enten har du paranoide trekk, TS, eller så ... Alternativt et uheldig sammentreff der begge har en lidelse. Kanskje du overdriver og overtolker tendensene hos naboen?
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #15 Skrevet 25. oktober 2018 Noen er slik. Utrolig nyskjerrige og lite empati og emosjoner.. Anonymkode: e587d...b00
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #16 Skrevet 25. oktober 2018 På 22.10.2018 den 11.22, AnonymBruker skrev: Hva er det som feiler mennesker som tror de blir overvåket? Anonymkode: f7ab2...42b Hvorfor er første svaret i slike tråder alltid omvendt enn ts sitt???? Anonymkode: 56709...6b3 2
Zienna Skrevet 25. oktober 2018 #17 Skrevet 25. oktober 2018 På 23.10.2018 den 13.22, AnonymBruker skrev: Du er på bygda nå. Det er en grunn til at begrepet «nabokjerringa» og «sladrekjerringa» oppsto. De er ikke slemme, bare litt enkle fra naturens side, gjerne oppvokst på samme sted , og har forfedre gjennom mange generasjoner som har gjort det samme . Med mindre du er komfortabel med å ha bygde-dyret som kjæledyr (=lev med det), foreslår jeg at du flytter. Det endres ikke. Anonymkode: 37c4b...4dc Dette kan ikke være riktig. Jeg bor på et lite sted, og det mest nysgjerrige menneske jeg kjenner er ikke herfra i det hele tatt, men fra en europeisk storby. Hun vet ALT om hva som skjer, og det hun ikke vet spør hun om. På FB skriver hun sjelden innlegg, men surfer hit og dit for å lese hva andre fb-venner skriver og andre kommenterer. Jeg vet ikke hvorfor hun er slik.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #19 Skrevet 26. oktober 2018 På 23.10.2018 den 14.03, AnonymBruker skrev: Du er jo en del av kulturen da. Så du vil ikke nødvendigvis merke eller bli utsatt for det. Det at du ikke har merket noe til det, sier egentlig det meste.. Anonymkode: 37c4b...4dc Så du sitter på fasiten av hvordan det er på bygden i hele Norge du da? 🙄🤦🏼♀️ Snakk om å dømme folk på ekstremt tynt grunnlag. Anonymkode: 3d706...dad
Filifjonkamor Skrevet 26. oktober 2018 #20 Skrevet 26. oktober 2018 På 22.10.2018 den 14.01, AnonymBruker skrev: Bare for å informere, men slik oppførsel som du beskriver her har ingen ting med bygda å gjøre. De fleste som bor landlig til har mer enn nok med seg og sitt, akkurat som de som bor i byen. Personlig har jeg heller et inntrykk av at det er motsatt, men.. Meg om det. Anonymkode: aff81...db1 Ikke enig jeg har bodd både på bygda og i byen. På bygda hadde vi noen naboer som skulle vite alt og ja alle viste alt om alle. I byen derimot der bryr folk seg lite om hva naboen driver med 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå