Tiger1974 Skrevet 22. oktober 2018 #1 Skrevet 22. oktober 2018 Hei😊 Jeg kjøpte et brød oppdelt i skiver for et par uker siden. Jeg har ca halvparten av brødet igjen - skivene ligger i en gjennomsiktig brødpose. Jeg ser nå at det er kommet mugg på to av skivene. Er det egentlig mugg på de resterende skivene også selv om jeg ikke ser det? At det kan være mugg bakterier i dem bare at det ikke er synlig enda? Føler det vemmelig å skulle spise en skive av dette brødet der noe er muggent. Sikkert ikke farlig, men skal jeg like godt bare kaste hele brødet nå eller er resten av skivene helt uten mugg?
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #2 Skrevet 22. oktober 2018 Bare å kaste. Anonymkode: 916e4...607 5
Salka Skrevet 22. oktober 2018 #3 Skrevet 22. oktober 2018 Ville kastet det. Det er nok muggsporer på resten av brødet også, ja. Jeg pleier å fryse ned sånne oppskårede brød og ta ut det jeg skal ha og varme skivene i ovnen eller putte de i brødristeren. 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #4 Skrevet 22. oktober 2018 Det er nok bare å kaste ja. Brød holder seg ikke 14 dager i plastpose i romtemperatur. Det beste er å fryse og ta opp etterhvert som man trenger Anonymkode: 45cd3...ada 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #5 Skrevet 22. oktober 2018 20 minutter siden, Tiger1974 skrev: Hei😊 Jeg kjøpte et brød oppdelt i skiver for et par uker siden. Jeg har ca halvparten av brødet igjen - skivene ligger i en gjennomsiktig brødpose. Jeg ser nå at det er kommet mugg på to av skivene. Er det egentlig mugg på de resterende skivene også selv om jeg ikke ser det? At det kan være mugg bakterier i dem bare at det ikke er synlig enda? Føler det vemmelig å skulle spise en skive av dette brødet der noe er muggent. Sikkert ikke farlig, men skal jeg like godt bare kaste hele brødet nå eller er resten av skivene helt uten mugg? Kast det. Off topic, hvorfor i all verden har du bilde av noens rompe med et barn i bakgrunnen? Synes det er sært og en smule ekkelt. Anonymkode: 256b4...333
Jerry Lee Skrevet 23. oktober 2018 #6 Skrevet 23. oktober 2018 Brød er så porøst at smaken av mugg brer seg til det ikkemugne. Kast. Fast ost, derimot..skjær vekk en drøy cm, og resten er like bra. 2
FrankDrebin Skrevet 23. oktober 2018 #7 Skrevet 23. oktober 2018 Send det på hodet i søpla og kjøp et nytt brød.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå