AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #1 Skrevet 22. oktober 2018 Nå tenker jeg på de som har valgt å ikke feire jul,( ikke dere som er ensomme). Hvorfor feirer dere ikke jul? Anonymkode: cf907...fdd
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #2 Skrevet 22. oktober 2018 Har ingen relasjon til dagen Anonymkode: 841e6...530
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #3 Skrevet 22. oktober 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ingen relasjon til dagen Anonymkode: 841e6...530 Så trist da?😔 Anonymkode: 8bd09...f8e
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #4 Skrevet 24. oktober 2018 Jeg feirer selv, men mange av mine venner feirer ikke. For det første liker de å reise bort på ski el i julen og de synes det bare er masse styr, unødvendige gaver og en kunstig stemning. De reiser og besøker familie før eller etter jul og stikker så vanligvis til alpene. Anonymkode: 3780b...f9e 1
Drakan Skrevet 24. oktober 2018 #5 Skrevet 24. oktober 2018 Vet ikke helt om det er å feire jul, men jeg blir å kun ha måltid og julepynt og kanskje julefilmer. Planlegger ikke gaver 🤔 har heler aldri hatt en grunn til å tenne adventslys.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #6 Skrevet 24. oktober 2018 Klarer ikke helt fatte at noen ikke vil ha jul. Greit om man har hatt traumatisk opplevelse av det eller er helt alene. Men ellers er det ufattelig for meg. Mora mi var sammen med en ekte psykopat for 20 år siden. Han så ikke poeng med å feire jul. Så tenker det er litt slikt, folk uten sjel klarer ikke kose seg eller ser poenget med jul. Driter litt i selve jula sånn kristenlig, men det er en høytid vi sikkert har hatt fra vikingetiden. Anonymkode: 5bca0...419
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #7 Skrevet 24. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Klarer ikke helt fatte at noen ikke vil ha jul. Greit om man har hatt traumatisk opplevelse av det eller er helt alene. Men ellers er det ufattelig for meg. Mora mi var sammen med en ekte psykopat for 20 år siden. Han så ikke poeng med å feire jul. Så tenker det er litt slikt, folk uten sjel klarer ikke kose seg eller ser poenget med jul. Driter litt i selve jula sånn kristenlig, men det er en høytid vi sikkert har hatt fra vikingetiden. Anonymkode: 5bca0...419 Du tenker at folk som ikke feirer jul er psykopater eller uten sjel? Jeg feirer selv jul og synes det er hyggelig, men har da ikke problemer med å forstå at noen synes det er bedre å reise fra alt styret. Hva med å bare akseptere at folk er forskjellige uten å tillegge folk diagnoser? Anonymkode: 3780b...f9e 4
Rosatoast Skrevet 24. oktober 2018 #8 Skrevet 24. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Klarer ikke helt fatte at noen ikke vil ha jul. Greit om man har hatt traumatisk opplevelse av det eller er helt alene. Men ellers er det ufattelig for meg. Mora mi var sammen med en ekte psykopat for 20 år siden. Han så ikke poeng med å feire jul. Så tenker det er litt slikt, folk uten sjel klarer ikke kose seg eller ser poenget med jul. Driter litt i selve jula sånn kristenlig, men det er en høytid vi sikkert har hatt fra vikingetiden. Anonymkode: 5bca0...419 Nå har jeg hørt det også 🤣🤣 Bra du har et voksent syn på verden og livet generelt. 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #9 Skrevet 24. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Klarer ikke helt fatte at noen ikke vil ha jul. Greit om man har hatt traumatisk opplevelse av det eller er helt alene. Men ellers er det ufattelig for meg. Mora mi var sammen med en ekte psykopat for 20 år siden. Han så ikke poeng med å feire jul. Så tenker det er litt slikt, folk uten sjel klarer ikke kose seg eller ser poenget med jul. Driter litt i selve jula sånn kristenlig, men det er en høytid vi sikkert har hatt fra vikingetiden. Anonymkode: 5bca0...419 Jeg kommer fra en god familie, selvom jeg ikke feirer jul. Har bare ikke behov for det og er verken gæren eller deprimert av den grunn. Anonymkode: 841e6...530
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #10 Skrevet 24. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Klarer ikke helt fatte at noen ikke vil ha jul. Greit om man har hatt traumatisk opplevelse av det eller er helt alene. Men ellers er det ufattelig for meg. Mora mi var sammen med en ekte psykopat for 20 år siden. Han så ikke poeng med å feire jul. Så tenker det er litt slikt, folk uten sjel klarer ikke kose seg eller ser poenget med jul. Driter litt i selve jula sånn kristenlig, men det er en høytid vi sikkert har hatt fra vikingetiden. Anonymkode: 5bca0...419 Men jøss da. Fint du klarer å se flere sider av en sak 🙄 Anonymkode: f2254...df9
lehangolta Skrevet 24. oktober 2018 #11 Skrevet 24. oktober 2018 (endret) Har gode barndomsminner fra jul jeg setter pris på, men nå som voksen er det lite til ingen feiring og ikke noe pynting. Lite familie å feire med blant annet. Setter meg heller opp på jobb den dagen Endret 24. oktober 2018 av lehangolta
Thyra Skrevet 28. oktober 2018 #12 Skrevet 28. oktober 2018 På 24.10.2018 den 16.13, Drakan skrev: Vet ikke helt om det er å feire jul, men jeg blir å kun ha måltid og julepynt og kanskje julefilmer. Planlegger ikke gaver 🤔 har heler aldri hatt en grunn til å tenne adventslys. Skulle ikke det være å feire jul? 1
Drakan Skrevet 28. oktober 2018 #13 Skrevet 28. oktober 2018 3 minutter siden, Thyra skrev: Skulle ikke det være å feire jul? Vanskelig å si. 😕 De fleste mener jo gaver er det viktigste eller familie.
Thyra Skrevet 28. oktober 2018 #14 Skrevet 28. oktober 2018 Akkurat nå, Drakan skrev: Vanskelig å si. 😕 De fleste mener jo gaver er det viktigste eller familie. Det spiller da ingen rolle hva de fleste mener er viktigst. Det går da fint an å feire jul alene og uten gaver. Om man markerer julen og gjør det man selv synes er viktig/koselig, så feirer man jul. Mange måter å feire jul på. Og jeg håper virkelig ikke at de fleste voksne mennesker synes gaver er det viktigste. 2
Drakan Skrevet 28. oktober 2018 #15 Skrevet 28. oktober 2018 1 minutt siden, Thyra skrev: Det spiller da ingen rolle hva de fleste mener er viktigst. Det går da fint an å feire jul alene og uten gaver. Om man markerer julen og gjør det man selv synes er viktig/koselig, så feirer man jul. Mange måter å feire jul på. Og jeg håper virkelig ikke at de fleste voksne mennesker synes gaver er det viktigste.
Heisann1234 Skrevet 28. oktober 2018 #16 Skrevet 28. oktober 2018 Feirer ikke på grunn av en annen kultur, men jeg er egentlig ganske glad for å slippe det. Virker bare utrolig stressende med dagens gavemas og alt man skal gjøre før selve dagen. Drar aldri på kjøpesenteret i Desember heller, altfor mange sure og stressa mennesker. Neitakk holder meg laaangt unna de greiene der.
Roci Skrevet 29. oktober 2018 #17 Skrevet 29. oktober 2018 Kjæresten feirer ikke jul fordi han ikke har noe spesielt forhold til det. Han gir julegaver, da, og setter pris på å få gaver, men han synes egentlig at jula er styrete. Jeg er derimot ganske "julete" av meg, men vi løser det enkelt med at jeg er sammen med min familie og han er sammen med sin, og så tilbringer vi romjula sammen Siden vi er særboere, kan jeg julepynte i leiligheten min så mye jeg vil Synes det er litt småstusselig at han ikke vil ha et lite juletre en gang, men ikke noen stor sak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå