AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #1 Skrevet 22. oktober 2018 Hei. Er fast deltidsansatt og har nå fått jobb som tilkallingsvikar gjennom et bemanningsbyrå. Jeg jobber stort sett bare kvelder og helger så det passer sånn sett greit å kombinere. Men jeg lurer bare på om det er dårlig gjort av meg å takke nei til å jobbe for bemanningsbyrået de dagene jeg har kveldsvakt?(15-22) arbeidsdagen som ringevikar starter 08 og ender 16 så jeg rekker det jo uansett ikke med mindre jeg får gå tidligere eller begynne senere. Men hvis en av arbeidsgiverne går med på det er det dårlig gjort å takke nei til doble arbeidsdager ? Jeg har gjort det før på vgs men synes ikke det helt kan sammenlignes da jeg ofte sluttet 14.30 og ikke begynte før 17.30 på jobb. Så fikk jo hvilt meg mellom hver økt der. Anonymkode: 53dbd...b60
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #2 Skrevet 22. oktober 2018 Bare så ingen misforstår, det er ikke mer enn 2 senvakter på en uke jeg har så jeg vil kunne få tatt mange vakter på fridagene mine. Anonymkode: 53dbd...b60
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #3 Skrevet 22. oktober 2018 Nei, jeg syntes ikke ringevikarjobben skal gå på bekostnining av den faste deltidsjobben ettersom du nødvendigvis må komme minst en time for sent (Du skal jo også komme deg fra og til, så det blir fort 1t. 30 min. for sent på kveldsvakt) på de faste kveldsvaktene hver gang du takker ja til ringevikar dagjobb. Sjefen sier kanskje ja til det en gang eller tre, men det er neppe noe som blir populært hvis det gjøres ofte. Skal du gjøre dette syntes jeg man skal være mest lojal mot den jobben man først begynte å jobbe i, så det naturlige vil være at du snakker med vikarbyrået og spør om det er greit at du har en annen arbeidstid der du går tidligere på dagvaktene slik at du rekker kveldsjobben. Anonymkode: 2cd5a...710 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #4 Skrevet 22. oktober 2018 Hvilke jobber er det snakk om? Det betyr en del. Anonymkode: 09b66...7af
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #5 Skrevet 23. oktober 2018 Når du er ringevikar så betyr jo det at du kan si ja og nei til de vakre e som passer deg. Da er det jo ikke noe problem...? Lojaliteten din ligger først og fremst hos første arbeidsgiver, som jo er den du må prioritere først. Anonymkode: 96003...3b3
Hedda-78 Skrevet 24. oktober 2018 #6 Skrevet 24. oktober 2018 Nei, det er ikke "dårlig gjort". Når du er ringevikar, betyr det at arbeidsgiver (bemanningsbyrået) ikke kan kreve at du stiller opp. (Det er på en måte risikoen de tar ved å ikke ansette deg fast, det er en del av konseptet) Du kan si ja og nei alt ettersom det passer deg. Dersom du vurderer å takke ja til en sånn dagvakt, så skal det ikke gå ut over din deltidsjobb. Så da må du si til bemanningsbyrået "Ja jeg kan forsåvidt ta vakten, men jeg skal jobbe et annet sted fra kl 15 så jeg kan bare jobbe til kl 14. Hvis det er greit så kan jeg ta vakten. Hvis ikke må du nok heller ringe til noen andre". Så blir det opp til dem, og de må naturligvis avtale dette med oppdragsgiveren først. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå