Gå til innhold

Vurderer åpent forhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Anonym Bruker skrev:

Ferdig snakka med deg !

Jeg spør, fordi jeg selvfølgelig ble sittende å lese.. og finner ingenting om at man ikke kan gjøre som man vil. Man kan ikke gifte seg med flere, men det er jo ikke det TS vil heller. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis forholdet ellers fungerer bra, kan et åpent forhold være det som skal til for å hindre samlivsbrudd. Man kan også få inspirasjon til å ha mer sex hjemme. 

Anonymkode: 31218...64a

• Liker 1
Gjest Anonym Bruker
Skrevet
2 minutter siden, SlemUlv skrev:

Jeg spør, fordi jeg selvfølgelig ble sittende å lese.. og finner ingenting om at man ikke kan gjøre som man vil. Man kan ikke gifte seg med flere, men det er jo ikke det TS vil heller. 

Hvilke spørsmål   tror man får  fra prest eller byfogd ( Idag ordfører ) under en vigsel ?     

Er det slik at du oppfatter den senansen  bare som eit  eit slags "spill for galleriet "   ?  

Skrevet
1 minutt siden, Anonym Bruker skrev:

Hvilke spørsmål   tror man får  fra prest eller byfogd ( Idag ordfører ) under en vigsel ?     

Er det slik at du oppfatter den senansen  bare som eit  eit slags "spill for galleriet "   ?  

Du snakker om ekteksapsloven, så jeg spør om den loven.. Hvor står det noe om at åpent forhold innenfor ekteskapet ikke er lov? 

https://lovdata.no/lov/1991-07-04-47/§7

• Liker 2
Gjest Anonym Bruker
Skrevet
53 minutter siden, SlemUlv skrev:

Du snakker om ekteksapsloven, så jeg spør om den loven.. Hvor står det noe om at åpent forhold innenfor ekteskapet ikke er lov? 

https://lovdata.no/lov/1991-07-04-47/§7

Kapittel 3. Inngåelse av ekteskap – vigsel.

§ 11. Fremgangsmåten ved vigsel.

Ekteskap inngås ved at brudefolkene møter for en vigsler. Mens begge er til stede, skal de erklære at de ønsker å inngå ekteskap med hverandre. Deretter skal vigsleren erklære dem for ektefolk.

Minst to vitner skal være til stede under vigselen.

I følge ekteskapsloven blir man erklært som  "ekte " ektefolk kun  dersom ein svarer JA  overfor vigsleren,  og her der er det ikkje rom for tvil.   Presteskap,byfogd etc. kan truleg  gji deg mer utfyllende opplysninger  hva  de moralske forpliktelser eit  JA inneberer.     

Skrevet
1 minutt siden, Anonym Bruker skrev:

Kapittel 3. Inngåelse av ekteskap – vigsel.

§ 11. Fremgangsmåten ved vigsel.

Ekteskap inngås ved at brudefolkene møter for en vigsler. Mens begge er til stede, skal de erklære at de ønsker å inngå ekteskap med hverandre. Deretter skal vigsleren erklære dem for ektefolk.

Minst to vitner skal være til stede under vigselen.

I følge ekteskapsloven blir man erklært som  "ekte " ektefolk kun  dersom ein svarer JA  overfor vigsleren,  og her der er det ikkje rom for tvil.   Presteskap,byfogd etc. kan truleg  gji deg mer utfyllende opplysninger  hva  de moralske forpliktelser eit  JA inneberer.     

Hva der, sier at man ikke kan ha et åpent forhold, om man vil det? 

Gjest Alterego666
Skrevet
1 time siden, SlemUlv skrev:

Vis meg, hvor i ekteskapsloven, står det at man ikke kan leve sitt privatliv som man vil?

Det er det samme jeg har spurt om tre ganger, uten å få svar. 

Dette fra en person som mener utroskap ikke har noe å gjøre med hvor man putter tissen sin.

Skrevet

Åpent forhold er det samme som utroskap. Blir kvalm

Anonymkode: 48240...de9

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er åpent forhold, som begge samtykker til. Det samme som å gå bak ryggen på den ene, og lyve om det?

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er helt fair. Det er ikke det vi tar stilling til. Vi lurer på hvilken del av ekteskapsloven utroskap bryter. Vær helt spesifikk.

Skrevet
15 minutter siden, SlemUlv skrev:

Hvordan er åpent forhold, som begge samtykker til. Det samme som å gå bak ryggen på den ene, og lyve om det?

Man ligger med en annen enn den man skal ligge med

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man ligger med en annen enn den man skal ligge med

Og du bestemmer hvem alle skal ligge med? Ikke de involverte? 😮 

Skrevet
2 minutter siden, SlemUlv skrev:

Og du bestemmer hvem alle skal ligge med? Ikke de involverte? 😮 

Man bestemmer selv hvem man skal ligge med når man blir sammen med noen :) 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man bestemmer selv hvem man skal ligge med når man blir sammen med noen :)

Godt å vite! :) Så da er jo åpent forhold ok da, siden de involverte er enig i det ;) 

Skrevet
4 minutter siden, SlemUlv skrev:

Godt å vite! :) Så da er jo åpent forhold ok da, siden de involverte er enig i det ;) 

Tror ikke du og jeg snakker samme språk

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror ikke du og jeg snakker samme språk

De involverte bestemmer hvem de skal ha sex med, de involverte sier at det er ok å ha sex med andre seg selv = De involverte har bestemt hvem de skal ha sex med :)

Var det vanskelig å følge?

Bare fordi du er monogam, noe som er helt ok å være, betyr ikke det at alle andre er det. 

Skrevet

Hm.

Jeg har gått på meg noen erfaringer med sex og forhold. Om de er overførbare til TS vet jeg ikke. Til tross for at jeg konstant fantaserer om sex med flere, er det ikke noe som tyder på at jeg trives med å ha sekuelle forhold til flere samtidig. Jeg foretrekker å få det jeg trenger fra parteneren min. Både av nærhet, følelsesmessig tilstedeværelse og mye og variert sex.

Jeg har flere forsøk med å få dekket mine behov "fra andre" og har aldri gått bak ryggen til en partner i så øyemed. Det har vært avtalt, åpent og avklart. Slik sett har jeg ikke opplevd særlig til konflikter rundt dette. Konfliktene har gått på tidsbruk, nærhet og andre ting. Jeg endte med å forlate et forhold med seksuelle ulikheter av typen TS beskriver. Det viste seg at jeg hadde det mye bedre alene og fant etterhvert en lovende ny partner. "Åpent forhold" fikset ikke problemene, er vel punshlinja.

Skrevet
1 minutt siden, SlemUlv skrev:

De involverte bestemmer hvem de skal ha sex med, de involverte sier at det er ok å ha sex med andre seg selv = De involverte har bestemt hvem de skal ha sex med :)

Var det vanskelig å følge?

Bare fordi du er monogam, noe som er helt ok å være, betyr ikke det at alle andre er det. 

Skal JEG følge DIN vridning av det jeg skrev? Hvis du skal ha det inn med teskje så mente jeg at når man bestemmer seg for å være sammen med en person så velger man også at det er den personen man skal ha sex med. Men det vet du at jeg mente, du prøver bare å bruke mine ord mot meg, i mangel på egne argumenter tydeligvis. 

Jeg er ikke monogam i følelseslivet (det tror jeg det er få som er), for jeg blir tiltrukket av folk hele tiden, men har da moral!!!

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal JEG følge DIN vridning av det jeg skrev? Hvis du skal ha det inn med teskje så mente jeg at når man bestemmer seg for å være sammen med en person så velger man også at det er den personen man skal ha sex med. Men det vet du at jeg mente, du prøver bare å bruke mine ord mot meg, i mangel på egne argumenter tydeligvis. 

Jeg er ikke monogam i følelseslivet (det tror jeg det er få som er), for jeg blir tiltrukket av folk hele tiden, men har da moral!!!

Jeg mangler ikke argument, jeg trenger dem ikke :)
Folkene involvert med hverandre, bestemmer helt selv hvem, og hvor mange, de vil ha sex med, være kjæreste med osv. 

Ingen utenfor har noe med det. Om jeg har 3 kjærester, så er det helt ok, har jeg 1 kjæreste, er det også ok. 

jeg har bare lov å gifte meg med 1 person, men ingen kan stoppe meg å ha flere kjærester, hvor alle involverte er klar over hverandre, og aksepterer den type forhold :) 

Skrevet
3 minutter siden, SlemUlv skrev:

Jeg mangler ikke argument, jeg trenger dem ikke :)
Folkene involvert med hverandre, bestemmer helt selv hvem, og hvor mange, de vil ha sex med, være kjæreste med osv. 

Ingen utenfor har noe med det. Om jeg har 3 kjærester, så er det helt ok, har jeg 1 kjæreste, er det også ok. 

jeg har bare lov å gifte meg med 1 person, men ingen kan stoppe meg å ha flere kjærester, hvor alle involverte er klar over hverandre, og aksepterer den type forhold :) 

har du tre kjærester så er du utro mot tre personer. kan kalle det hva man vil, men kommer ikke utenom fakta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...