AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #1 Skrevet 22. oktober 2018 Jeg jobber på kontor. Siden rett før sommeren har jeg hatt lite å gjøre på jobb. Klarer ikke å fylle opp ukene mine. Sist uke hadde jeg bare nok jobb for en dag. Har blitt en del ganger jeg har gått hjem tidlig, eller bare var på jobb en time eller to før jeg drar hjem, men må jo jobbe det inn eller ta fri uten lønn. Sjefen er fult klar over det. De andre ansatte ønsker ikke å gi fra seg jobbene sine eller dele på. Nå har jeg vasket det jeg kan, ryddet og skviset ut all arbeid som er mulig. Jeg skal heldigvis skifte jobb snart, men de månedene jeg har igjen virker som en evighet. Jeg hater å ikke ha noe å gjøre og blir så sinnsykt demotivert. Nå har det vært slik alt for lenge synes jeg. Jeg sliter nå både psykisk og fysisk med mage vondt, spenning i muskler, nedfor etc. Noen gode råd/oppmuntrende ord? Anonymkode: 0e041...667
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #2 Skrevet 22. oktober 2018 Kan du gjøre noe hobby eller noe som skulle vert gjort hjemme? For eksempel laget bordkort til en konfirmasjon neste år, dåp, lage oversikt over økonomien deres, gjørelister i heimen, ta nettkurs, lese deg opp på ulike emner.. Forstår det er slitsomt å gå på jobb uten noe å gjøre. Har gjort det samme og det var grusomt. Anonymkode: 4f3de...43d 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #3 Skrevet 22. oktober 2018 Hei Jobber du med salg? Høres rart ut at sjefen ikke kan gi deg flere oppgaver. Skjønner godt at det er demotiverende. Jeg ville prøvd å ordne en samtale med sjefen. Anonymkode: 29cd1...e38
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #4 Skrevet 22. oktober 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du gjøre noe hobby eller noe som skulle vert gjort hjemme? For eksempel laget bordkort til en konfirmasjon neste år, dåp, lage oversikt over økonomien deres, gjørelister i heimen, ta nettkurs, lese deg opp på ulike emner.. Forstår det er slitsomt å gå på jobb uten noe å gjøre. Har gjort det samme og det var grusomt. Anonymkode: 4f3de...43d Ja, leser jo litt. Har med noen bøker. Men ellers har jeg lagd ferdig alt av mat planer, gjøremål og div. Nei, er ikke gøy i det heletatt Anonymkode: 0e041...667 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #5 Skrevet 22. oktober 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei Jobber du med salg? Høres rart ut at sjefen ikke kan gi deg flere oppgaver. Skjønner godt at det er demotiverende. Jeg ville prøvd å ordne en samtale med sjefen. Anonymkode: 29cd1...e38 Nei, jobber med økonomi. Det er rett og slett fordi de andre tvi holder på kundene sine/jobbene. Så de har for mye å gjøre, mens jeg har veldig lite. Før hadde jeg nok å gjøre også. Har snakket med sjefen, men det hjalp ikke stort. Anonymkode: 0e041...667
prt90 Skrevet 22. oktober 2018 #6 Skrevet 22. oktober 2018 Se det heller som en mulighet, bruk tiden på kompetanseutvikling. Les deg opp på det nyeste innen ditt fagfelt. 6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #7 Skrevet 22. oktober 2018 Skjønner det er demotiverende! er du ansatt i en viss prosent? Hvordan fungerer det mtp lønn når det er mindre å gjøre? Må sjefen gi noe varsel ang det eller er det en risiko arbeidstaker må ta selv? bare lurer siden jeg er i litt samme situasjon Anonymkode: 1cb37...9fa
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #8 Skrevet 22. oktober 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jobber med økonomi. Det er rett og slett fordi de andre tvi holder på kundene sine/jobbene. Så de har for mye å gjøre, mens jeg har veldig lite. Før hadde jeg nok å gjøre også. Har snakket med sjefen, men det hjalp ikke stort. Anonymkode: 0e041...667 Dette høres jo ikke riktig ut hvis det det dreier seg om at dere er ansatte, og har samme sjef (Er dine kolleger selvstendige næringsdrivende/konsulenter med ansvar for egen portefølge/kunder blir det noe annet), for hva er vitsen med din ansettelse dersom du likevel ikke skal avhjelpe dine kolleger? Høres litt ut som sjefen din bør ta et tak her, og sørge for å fordele arbeidsbelastningen mer, slik at du får nok å gjøre og de andre litt mindre å gjøre. Anonymkode: e93e8...1b2 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #9 Skrevet 22. oktober 2018 19 minutter siden, prt90 skrev: Se det heller som en mulighet, bruk tiden på kompetanseutvikling. Les deg opp på det nyeste innen ditt fagfelt. Det har jeg også gjort 😊 Leser og leser. Men desverre så blir det bare tyngre og tyngre og motivasjonen er langt nede nå. I tillegg er jeg nettopp ferdig med studier (studerte og jobbet). Jeg tar masse initiativ og er veldig selvgående, men nå er jeg faktisk innmari lei. Når jeg nå har gått i 6 måneder uten noe særlig å gjøre blir jeg litt små gal. Jeg er jo glad i å ha mye å gjøre, men trenger liksom litt mål og mening med det jeg gjør. 😊 Anonymkode: 0e041...667
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #10 Skrevet 22. oktober 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner det er demotiverende! er du ansatt i en viss prosent? Hvordan fungerer det mtp lønn når det er mindre å gjøre? Må sjefen gi noe varsel ang det eller er det en risiko arbeidstaker må ta selv? bare lurer siden jeg er i litt samme situasjon Anonymkode: 1cb37...9fa Jeg er ansatt i 100% stilling. Er jeg på jobb uten noe å gjøre får jeg vanlig lønn, men ikke bonus. Jo mer vi gjør som kan faktureres ut til kunde, jo høyere bonus. Går jeg hjem trekkes jeg i lønn, eller må jobbe det inn. Anonymkode: 0e041...667
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #11 Skrevet 22. oktober 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette høres jo ikke riktig ut hvis det det dreier seg om at dere er ansatte, og har samme sjef (Er dine kolleger selvstendige næringsdrivende/konsulenter med ansvar for egen portefølge/kunder blir det noe annet), for hva er vitsen med din ansettelse dersom du likevel ikke skal avhjelpe dine kolleger? Høres litt ut som sjefen din bør ta et tak her, og sørge for å fordele arbeidsbelastningen mer, slik at du får nok å gjøre og de andre litt mindre å gjøre. Anonymkode: e93e8...1b2 Jeg mistet min største kunde rett før sommeren da de flyttet virksomheten til utlandet. Alle har egne kunder. Ingen ønsker å miste bonusen sin heller, da bonusen blir beregnet etter fakturering ut til kunden. Jeg jobber i en 100% stilling, men har kanskje jobb for 20-30%. Fastlønn får jeg uansett, med mindre jeg drar hjem fra jobb. Anonymkode: 0e041...667
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #12 Skrevet 22. oktober 2018 Har du bachelor for å få jobbe med økonomi? Anonymkode: 7f31d...863
prt90 Skrevet 22. oktober 2018 #13 Skrevet 22. oktober 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har jeg også gjort 😊 Leser og leser. Men desverre så blir det bare tyngre og tyngre og motivasjonen er langt nede nå. I tillegg er jeg nettopp ferdig med studier (studerte og jobbet). Jeg tar masse initiativ og er veldig selvgående, men nå er jeg faktisk innmari lei. Når jeg nå har gått i 6 måneder uten noe særlig å gjøre blir jeg litt små gal. Jeg er jo glad i å ha mye å gjøre, men trenger liksom litt mål og mening med det jeg gjør. 😊 Anonymkode: 0e041...667 Hva om du tar noen sertifiseringer med eksamen? Da har du kanskje litt mer motivasjon, og de har mer verdi i fremtiden ettersom det er mer dokumentert kompetanse. På sikt høres det jo ut som om du bør finne deg en ny jobb. Regner med du søker på andre jobber?
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #14 Skrevet 22. oktober 2018 8 minutter siden, prt90 skrev: Hva om du tar noen sertifiseringer med eksamen? Da har du kanskje litt mer motivasjon, og de har mer verdi i fremtiden ettersom det er mer dokumentert kompetanse. På sikt høres det jo ut som om du bør finne deg en ny jobb. Regner med du søker på andre jobber? Ja, jeg skrev at jeg begynner i ny jobb etterhvert, men månedene mot dette virker som en evighet grunnet denne situasjonen. 😊 Veldig godt forslag, men jeg orker ikke flere eksamener og lesing akkurat nå. Har studert nå i over 5 år nå og får alltid en psykisk knekk før eksamen i tillegg blir jeg helt ubrukelig som menneske, da jeg legger så mye press på meg selv 😆 Men tusen takk for rådet. Anonymkode: 0e041...667
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #15 Skrevet 22. oktober 2018 Husker det ble mye fb og candy crush da jeg hadde lite å gjøre på jobben 😛 Da var jeg hvertfall på kontoret om det skulle dukke opp noe. Anonymkode: d3ee5...254 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #16 Skrevet 22. oktober 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du bachelor for å få jobbe med økonomi? Anonymkode: 7f31d...863 Jeg har bachelor i økad pluss 1 år med kun økonomifag som jeg har tatt ved siden av jobb over 2 år. Hva tenkte du på? 😊 Anonymkode: 0e041...667
*melis* Skrevet 22. oktober 2018 #17 Skrevet 22. oktober 2018 Siden du jobber med økonomi ville jeg brukt tiden min på å lære nye ting. Som økonom er det for eksempel alltid en fordel å kunne flest mulig (relevante) programmer og funksjoner, ettersom teknologikompetanse kommer til å bli stadig viktigere og konkurransen om de gode jobbene stadig hardere. Det finnes massevis av gratiskurs du kan ta på nettet, og videoer du kan se på youtube etc. Eksempler på programmer det kan være verdt å kunne er statistikkprogrammer, basic programmering, VBA, ulike BI-verktøy osv.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #18 Skrevet 22. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Husker det ble mye fb og candy crush da jeg hadde lite å gjøre på jobben 😛 Da var jeg hvertfall på kontoret om det skulle dukke opp noe. Anonymkode: d3ee5...254 😂 ja kanskje jeg skal installere candy crush. Men føler nesten at det er tvunget å gjøre noe annet en å drive med telefonen av en eller annen grunn. Føler ekstra på det at jeg bare sitter her og gjør ingenting og mottar lønn, samtidig som det ikke akkurat er min feil. Men jeg får dårlig samvittighet. Anonymkode: 0e041...667
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #19 Skrevet 22. oktober 2018 Spill dataspill? 😛 Faktisk så mener jeg det... Det er grusomt å ikke ha noe å gjøre. Du har prøvd, du har vert flink med eksamener og du er lei av å lese (som jeg skjønner), du har gjort det du kan på jobb (også hjemme). Så jeg hadde rett og slett sett på film på dataen, spillet spill eller noe annet tidsfordriv. Plutselig får du motivasjon til å lese eller ta kurs igjen! Anonymkode: 4f3de...43d
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #20 Skrevet 22. oktober 2018 Du kommer neppe til å få en bedre mulighet til å lære deg noe nytt mens du får full betaling. Det må da være noe du kan lære som vil gi deg en fordel i jobben du skal bytte til? Bedre kunnskap om programvare som brukes, metoder, osv. Anonymkode: 3f4cb...aac 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå