Gå til innhold

Voksne menn og mødre relasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer er i 40-årene og han ber meg å ikke fortelle til han mor hvis jeg er på jenteturer ( 1 gang i året) , går ut med venninner eller hvis vi gjør noe gøy i felleskap. 

Hans versjon er at han ikke vil ha debatter om det. Sånn at hans foreldre ikke mener at vi bruker penger på sånne ting. 

Jeg har bestemt meg å distansere meg fra hans mor av forskjellige grunn. Kritikk, uttalige fornærmelser, utbrudd foran barna osv. Han får tilbringe så mye tid han vil med henne. De går turer og da lurer hun hvorfor jeg er ikke med osv( hans versjon) 

I går ble jeg kjempe irittert etter han ba meg om å ikke fortelle til hans mor at jeg var på tur med venninnen i helgen. Hva skal jeg si liksom ? 

Anonymkode: 70508...a69

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flere menn må bli flinkere til å sette ned foten til sin mor. Velge kone og barn framfor moren. At du finner på ting er helt greit.Og det skal hun bare drite i. Passe på seg selv. Hvorfor i all verden blande seg i alt?

Anonymkode: f6539...5c9

• Liker 9
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flere menn må bli flinkere til å sette ned foten til sin mor. Velge kone og barn framfor moren. At du finner på ting er helt greit.Og det skal hun bare drite i. Passe på seg selv. Hvorfor i all verden blande seg i alt?

Koner bør bli flinkere til å innse at de alltid vil være kvinne nr. 2. Som regel er det kone or som starter konflikten. 

Anonymkode: 70efb...b29

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Koner bør bli flinkere til å innse at de alltid vil være kvinne nr. 2. Som regel er det kone or som starter konflikten. 

Hvorfor skal det være noen rangering? 

Jeg er ingen nr 2 for mannen min, derimot klarer han fint si fra til både meg og sin mor dersom vi oppfører oss urimelig. Høres ut som TS sin mann er underkuet moren sin. Selvfølgelig skal TS kunne føre et normalt sosialt liv uten at svigermor skal blande seg i det. 

Anonymkode: bcb47...633

• Liker 6
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har bitt meg i alt fra svigermor i alle år. Må svelge kameler. Men kuttet kontakten når hun tok det for langt. Egoisten lenge leve. Så glad for å ødelegge andre sine liv. Tenker ikke lengre enn sin egen nese.. Har aldri starte noe.Me  svigermor har.Gang på gang. Så der tok du feil.Men du er vel svigermor du kanskje?

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De går turer og da lurer hun hvorfor jeg er ikke med osv( hans versjon) 

Hva svarer han da til sin mor når hun spør hvorfor du ikke er med på turene?

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kuttet kontakten når hun tok det for langt.

Hvorfor skal du si noe om jenteturene dine i det hele tatt? Den kontakten dere har, er vel pgs barna. Du trenger ikke å bli personlig overfor en person du misliker så mye uansett. Dere vet jo tydeligvis hvordan de/hun er.

Anonymkode: 9e7d3...7ae

Skrevet

Du vil ha minimalt med henne å gjøre, men føler veldig for å informere om dun jentetur? Du, konfliktsky? Jeg mente,  søkende 

Anonymkode: 6d1d6...818

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du absolutt trenger å innlemme svigermor i hva du gjør på i fritiden, jeg? Jeg har en kjempefint forhold til min svigermor, men hun vet ikke at jeg f.eks. var på et spa-opphold med en venninne i sommer. Hvorfor trenger hun den informasjonen, med mindre jeg blir direkte spurt? Og selv da trenger jeg jo ikke meddele hva jeg har gjort.
Ellers stusser jeg over at du ikke ønsker å ha noe med henne å gjøre, men blir så irritert fordi du blir bedt om å ikke fortelle om en jentetur, noe mannen din mener vil føre til flere konflikter? Gir ikke helt mening.

Anonymkode: a60e8...e83

• Liker 1
Skrevet

Svigermor burde jo glede seg over at sin svigerdatter tar vare på vennene sine og kan reise bort av og til. Hva faen er galt med denne dama. Og sønnen 😂

Anonymkode: 19884...7f0

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har bitt meg i alt fra svigermor i alle år. Må svelge kameler. Men kuttet kontakten når hun tok det for langt. Egoisten lenge leve. Så glad for å ødelegge andre sine liv. Tenker ikke lengre enn sin egen nese.. Har aldri starte noe.Me  svigermor har.Gang på gang. Så der tok du feil.Men du er vel svigermor du kanskje?

Nei jeg er ikke svigermor. Har ingen sønner heller faktisk, men jeg ser trenden her på Kg. 

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette gjelder definitivt ikke bare menn. De to kvinnene jeg har vært i lag med over 3 tiår er så mammadalter som man kan bli, og ønsker ikke å si sin mor imot i hele tatt. 

Anonymkode: d370c...c0e

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Før du tar av på hat så husk du blir svigermor en dag du å. Prøv å kjenn etter hvordan det vil føles å ikke få sett eget barn eller barnebarn. Svigermødre er faktisk moren til partneren din og en stor grunn til at vedkommende er den personen du forelsket deg i. For partneren deres er svigermor mamma. Og de er like glad i sin mamma som du er i din.

Slutt å for deg selv opp med så mye hat. Det gagner ingen og du sårer din. 

Anonymkode: e9a14...17a

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Før du tar av på hat så husk du blir svigermor en dag du å. Prøv å kjenn etter hvordan det vil føles å ikke få sett eget barn eller barnebarn. Svigermødre er faktisk moren til partneren din og en stor grunn til at vedkommende er den personen du forelsket deg i. For partneren deres er svigermor mamma. Og de er like glad i sin mamma som du er i din.

Slutt å for deg selv opp med så mye hat. Det gagner ingen og du sårer din. 

Anonymkode: e9a14...17a

Betyr det at man skal finne seg i all slags oppførsel fra svigermor bare fordi hun er svigermor?

Anonymkode: 0217f...adf

• Liker 2
Skrevet (endret)
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Betyr det at man skal finne seg i all slags oppførsel fra svigermor bare fordi hun er svigermor?

Anonymkode: 0217f...adf

Nei, du er en sånn kg-kverulant som tar ut et par ord fra en kommentar og formulerer en helt annen setning. Det var da ikke vanskelig å skjønne hva AB mente her. Prøv igjen.

Endret av NancyDrew
Skriveleif
  • Liker 3
Skrevet

Jeg er mamma til en ung mann selv og kunne aldri funnet på å bry meg i hans forhold. Bare ev støtte han hvis han skulle trenge det. Skjønner meg ikke på sånne mødre. Klipp navlestrengen og skaff dere et eget liv. Man skal ikke elske barna sine ihjel. Får aldri noe godt forhold til de (og kjæresten, senere barn) på denne måten. 

Anonymkode: 13954...18d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...