Gå til innhold

Er folk uvitende med vilje?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
18 timer siden, Mari Y skrev:

Ser slik ut:

https://www.google.com/amp/s/health.usnews.com/wellness/for-parents/articles/2017-12-19/many-parents-still-spank-but-the-science-doesnt-support-it%3fcontext=amp

'Ja ja, jeg ble oppdratt slik. Min oppdragelse er et bevis på at det er bra'. 

Eller ikke. 

Et tilfelle er ikke bevis. 

Det er mange eksempler på at det ikke er bra. Såpass mange at de som forsker på det anbefaler i mot det. 

Jeg velger å stole på forskerne. 

Skrevet

Jeg mistenker at mange her på KG enten gjør seg dumme med vilje eller misforstår med vilje.

• Liker 3
Skrevet
16 timer siden, stan skrev:

Et tilfelle er ikke bevis. 

Det er mange eksempler på at det ikke er bra. Såpass mange at de som forsker på det anbefaler i mot det. 

Jeg velger å stole på forskerne. 

Det er nettopp det jeg også gjør. Det var mer de 65% av befolkningen som likevel tror at dasking er bra jeg siktet til

Skrevet
12 timer siden, Eugene Onegin skrev:

Jeg mistenker at mange her på KG enten gjør seg dumme med vilje eller misforstår med vilje.

Har tenkt den tanken en del, ja. Skal ikke mye til for at folk blir fornaerma, heller

• Liker 1
Skrevet

Ja. Det finnes til og med en bruker på KG som nekter å lære seg hvordan hun stiller om telefonen/pcn sin til norskt tastatur, til tross for at hun sier at hun vil det og har blitt tilbudt detaljerte instruksjoner på PM. ;)

Sitat

fornaerma

Skrevet
1 time siden, Nicathv skrev:

Ja. Det finnes til og med en bruker på KG som nekter å lære seg hvordan hun stiller om telefonen/pcn sin til norskt tastatur, til tross for at hun sier at hun vil det og har blitt tilbudt detaljerte instruksjoner på PM. ;)

Haha! Det merkelige er at hun tilsynelatende skriver ting feil med vilje. Strengt tatt så bryter hun vel forumreglene, men det er nå en annen sak.

Anonymkode: b646f...739

Skrevet
På 23.10.2018 den 12.56, Mari Y skrev:

Det er nettopp det jeg også gjør. Det var mer de 65% av befolkningen som likevel tror at dasking er bra jeg siktet til

Folk tror så mye. Fordi man selv ikke helt har oversikten ser man ikke alle konsekvensene. Gjennom forskning og innhenting av data og informasjon fra mange får man en helt annen innsikt. 

Anekdoter er spesial tilfellene, de folk ofte legger merke til. 

Forskning prøver å finne det normale, finne trendene og sammenhengene. 

• Liker 1
Skrevet

Dersom man må bruke vold og frykt for å oppdra et barn, har man ikke de verktøyene som trengs for å være forelder, og man burde da ikke fått lov til å ha ansvar for et barns oppvekst - uavhengig av om man har født det eller ikke. 

Anonymkode: 0a4db...02e

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom man må bruke vold og frykt for å oppdra et barn, har man ikke de verktøyene som trengs for å være forelder, og man burde da ikke fått lov til å ha ansvar for et barns oppvekst - uavhengig av om man har født det eller ikke. 

Anonymkode: 0a4db...02e

Enig. Folk er dumme

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...