Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er TV-filmen mulig og å finne utenom Nettflix? 

Foroevrig ganske godt skrevet innlegg her:

3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner ingen som deler Anders Behring Breiviks virkelighetsoppfatning, eller logikk. Jeg kjenner heller ingen som ser på hans handlinger som annet enn onde og grusomme. Har aldri hørt, lest eller fått snev av at andre ønsker vold mot AUF. Allikevel påstås det at det er mange.

Jeg ser heller ikke at Norge har taklet terroren på svært annerledes måte enn andre land. Jeg ser for meg statsledere i Europa i tog for fred i Paris, og briter som synger «Imagine». Det blir påstått at vi var annerledes, og insinuert at i andre land var det blindt hat. 

Det påstås videre at det er utbredte holdnnnger og høyre ekstreme holdninger i vårt samfunn, som ikke blir adressert pga berøringsangst. Har hun glemt at det ble fremmet mistillitsforslag mot en statsråd som ble tillagt å fremme slike holdninger, det ble nøye drøftet i nasjonal media og våre øverste politiske organer. Hvilken virkelighet er det hun lever i? 

Ja, der er en gryende politisk initiativ til å stramme inn innvandring, og alternative måter enn integrering av verdens flyktninger i våre lokal samfunn. Det er ikke hat, eller rasisme. Det er heller ikke at folket lider av Breiviks galskap som ligger til grunn. Det er ikke likehetstegn mellom å ønske å revurdere og redisponerd pengebruk, og å ville drepe barn av en eller annen irrasjonell vrangforestilling. 

Dette var ikke et godt innlegg, vi kan godt ta den debatten på nytt, men da er det hensiktsmessig at de som uttaler seg holder seg innenfor rammene for en god diskusjon, og ikke bare slenger ut påstander, som sannheter. 

Jeg har forresten ikke sett filmen. Vi begynte å se den, vi kuttet relativt tidlig, for jeg orket ikke se slakt av ungdommer i over to timer. Om filmen også tar opp rettssaken etc blir det annerledes. Ellers må jeg si at så langt jeg så var det temmelig grusomt. 

Anonymkode: 66669...970

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...