Gå til innhold

For tykk jomfruhinne/skjedekrans

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Lurer på om noen av dere har hatt så tykk skjedekrans/hinne at dere har fått legehjelp? Jeg får ikke inn tampong da det er ALT for smertefullt, og klarer selvfølgelig da ikke å få inn penis ved sex. Har trodd lenge at det kommer av vagianisme (for stram muskaltur), men smertene er så sinnsyke at det oppleves som jeg skal svime av. Skal kontakte fastlegen men kvier meg veldig til det fordi det er så sensitiv problemstilling og føler meg unormal (er godt over 30 og nylig blitt "seksuell aktiv"). Alltid trodd at ved penetrering ville det bli tøyd såpass opp at problemet skulle løse seg, men det er alt for smertefullt etter han er inni 2-3 cm i meg. Ønsker gjerne å høre andres erfaringer. Takk! 

Anonymkode: 7b7ac...304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ha septate hymen?

Da er det som om skjedeåpningen er delt i to, med en hudfold som ligger i midten. Du finner en god del om dette om du googler litt, det tilfeldig at jeg kom over det på nett, og da falt alle bitene på plass.

Min sprakk første gang jeg hadde sex, det var fortsatt vanskelig med en tampong en stund etter det før det plutselig ble slik man hører det skal være å bruke dem.

Anonymkode: 96fe3...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde slik som beskrevet ovenfor, med en hudfold som gikk over. Min sprakk ikke, innmari vondt og kunne ikke bruke tamponger.

Det var null stress å få fiksa :) legen skjønte straks hva problemet var, henvising til dagkirurgi, gjort på en liten halvtime eller noe. 

Vi er forskjellig skapt der nede, og selv om du ikke er akkurat maken som meg, så er leger godt kjent med at noen kan trenge kirurgisk hjelp. Grua meg også fælt til å ta det opp, før endelig fikk bestilt timen - men det var altså helt bortkasta gruing :)

Anonymkode: b968c...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde slik som beskrevet ovenfor, med en hudfold som gikk over. Min sprakk ikke, innmari vondt og kunne ikke bruke tamponger.

Det var null stress å få fiksa :) legen skjønte straks hva problemet var, henvising til dagkirurgi, gjort på en liten halvtime eller noe. 

Vi er forskjellig skapt der nede, og selv om du ikke er akkurat maken som meg, så er leger godt kjent med at noen kan trenge kirurgisk hjelp. Grua meg også fælt til å ta det opp, før endelig fikk bestilt timen - men det var altså helt bortkasta gruing :)

Anonymkode: b968c...844

Tusen takk for svar! Hvor gammel var du da du oppsøkte lege? Og hvordan skjønte du at det var problemet? Hvordan opplevdes du smertene før du ble operert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ha septate hymen?

Da er det som om skjedeåpningen er delt i to, med en hudfold som ligger i midten. Du finner en god del om dette om du googler litt, det tilfeldig at jeg kom over det på nett, og da falt alle bitene på plass.

Min sprakk første gang jeg hadde sex, det var fortsatt vanskelig med en tampong en stund etter det før det plutselig ble slik man hører det skal være å bruke dem.

Anonymkode: 96fe3...ed8

Takk for svar, jeg tror dette kan være problemet ja! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du rett og slett bare spenner deg? Da er det umulig å få inn noe.

Anonymkode: 32df5...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde det sykt vondt første gangene jeg hadde sex, fikk ikke penis inn. Gikk til legen og sa jeg hadde for tykk jomfruhinne. Han tok en titt og sa han så ingen jomfruhinne... men etter det gikk sexen greit. Men det tok seks gutter før de klarte få den inn. Idag har jeg ingen problemer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg hadde samme problem. Viste seg at jeg hadde en kombinasjon av (mest) vaginisme og vestibulitt. Ville gått til gynekolog for riktig diagnostisering. Lykke til :)

Anonymkode: 0b963...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2018 den 23.03, AnonymBruker skrev:

Trodde jeg hadde samme problem. Viste seg at jeg hadde en kombinasjon av (mest) vaginisme og vestibulitt. Ville gått til gynekolog for riktig diagnostisering. Lykke til :)

Anonymkode: 0b963...752

Huff er jo det jeg frykter, hvordan har du blitt behandlet for dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke jeg som svarte over; men har begge deler. etter fire år leter jeg fremdeles etter en kur...

sitter og venter på gyn as we speak. må på antidepressiva nå, og psykolog pga dette😓

Anonymkode: 78cd5...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ikke jeg som svarte over; men har begge deler. etter fire år leter jeg fremdeles etter en kur...

sitter og venter på gyn as we speak. må på antidepressiva nå, og psykolog pga dette😓

Så fælt, lykke til hos gyno! har du forsøkt fysio eller osteopat? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller hva med å prøve blødning eller krystallhealing? Siden vi først snakker om magi og pseudovitenskap her.

Anonymkode: 82183...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller hva med å prøve blødning eller krystallhealing? Siden vi først snakker om magi og pseudovitenskap her.

Anonymkode: 82183...645

Hva i alle dager, den sammenligningen er langt bak mål. Vagianisme kommer av anspente og stamme muskler, som nettopp er fysioens ekspertområde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

jeg går allerede til fysio og har prøvd osteopat. ingenting hjelper dessverre; jeg er et av de «verre»tilfellene sier gyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...