AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #1 Skrevet 21. oktober 2018 Jeg hadde mark for et par uker siden. Skal ta andre dose med vermox på onsdag, men hadde eggløsning i går. Den skal ikke tas av gravide. Midt i DPO-land vet jeg ikke helt hva man skal gjøre? Anonymkode: 291ad...a0b
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #2 Skrevet 21. oktober 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde mark for et par uker siden. Skal ta andre dose med vermox på onsdag, men hadde eggløsning i går. Den skal ikke tas av gravide. Midt i DPO-land vet jeg ikke helt hva man skal gjøre? Anonymkode: 291ad...a0b Har ikke noe og si. Du er ikke gravid i DPO land så tidlig. EL lørdag, så tablett onsdag. Egget har ikke engang festet seg innen da. Hva slags mark forresten? Anonymkode: 5d22f...56a 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #3 Skrevet 22. oktober 2018 Småbarnsmor, skulle det stå i overskriften! Anonymkode: 291ad...a0b
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #4 Skrevet 22. oktober 2018 Du er ikke gravid så ta medisinen du Anonymkode: 1ac3f...ca3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #5 Skrevet 22. oktober 2018 Skulle det stå småbarnsmor ellersmåbarnsmark??? hvordan i all verden kan en voksen få mark? Dårlig hygiene? Åh fysjameg 😔 Anonymkode: 14ccf...c6a 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #6 Skrevet 22. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle det stå småbarnsmor ellersmåbarnsmark??? hvordan i all verden kan en voksen få mark? Dårlig hygiene? Åh fysjameg 😔 Anonymkode: 14ccf...c6a Det er utrolig smittsomt så det er ikke svært vanskelig akkurat. Anonymkode: c9ba5...519 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #7 Skrevet 22. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er utrolig smittsomt så det er ikke svært vanskelig akkurat. Anonymkode: c9ba5...519 Ja utrolig smittsomt mellom barn. Ikke mellom voksne. Jeg jobber i barnehage og hatt barn på min avdeling og ikke blitt smittet. Normal håndhygiene skal forebygge småmark. Det er ikke normalt at en voksen får det. Anonymkode: 14ccf...c6a 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #8 Skrevet 22. oktober 2018 La vær å ha sex nå. Du er ikke gravid, og kan ta medisinen. Er det ikke litt ekkelt å ha sex når man har makk? Kan vel smitte hverandre da? Anonymkode: 1fb95...d22 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #9 Skrevet 22. oktober 2018 11 minutter siden, AnonymBruker said: Ja utrolig smittsomt mellom barn. Ikke mellom voksne. Jeg jobber i barnehage og hatt barn på min avdeling og ikke blitt smittet. Normal håndhygiene skal forebygge småmark. Det er ikke normalt at en voksen får det. Anonymkode: 14ccf...c6a Du er utrolig lite opplyst til å jobbe i barnehage. Småmark smitter utrolig lett! Å skylde på dårlig hygiene er bare teit. Er som å skylde på hygiene når noen får lus. Du burde skjerpe deg, slike holdninger gjør det skamfullt å få både mark og lus Anonymkode: fffce...461 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #10 Skrevet 22. oktober 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er utrolig lite opplyst til å jobbe i barnehage. Småmark smitter utrolig lett! Å skylde på dårlig hygiene er bare teit. Er som å skylde på hygiene når noen får lus. Du burde skjerpe deg, slike holdninger gjør det skamfullt å få både mark og lus Anonymkode: fffce...461 Det er ekkelt og grisete. Og noe som hører hjemme på 1800 tallet. God hygiene forebygger. Jeg trenger ikke skjerpe meg. Jeg har aldri hatt mark. Enda jeg har vært borti barn med mark på jobb. Og av 74 barn i barnehagen er det ganske få som har hatt det. Vi gir beskjed til barna at de må ha god hygiene, vaske seg etter do besøk, vaske seg før mat. Det er forebyggende. Anonymkode: 14ccf...c6a 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #11 Skrevet 22. oktober 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er ekkelt og grisete. Og noe som hører hjemme på 1800 tallet. God hygiene forebygger. Jeg trenger ikke skjerpe meg. Jeg har aldri hatt mark. Enda jeg har vært borti barn med mark på jobb. Og av 74 barn i barnehagen er det ganske få som har hatt det. Vi gir beskjed til barna at de må ha god hygiene, vaske seg etter do besøk, vaske seg før mat. Det er forebyggende. Anonymkode: 14ccf...c6a Jeg håper du får barnemark snart 😁 Karma Anonymkode: fffce...461
Nerine_ Skrevet 22. oktober 2018 #12 Skrevet 22. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ekkelt og grisete. Og noe som hører hjemme på 1800 tallet. God hygiene forebygger. Jeg trenger ikke skjerpe meg. Jeg har aldri hatt mark. Enda jeg har vært borti barn med mark på jobb. Og av 74 barn i barnehagen er det ganske få som har hatt det. Vi gir beskjed til barna at de må ha god hygiene, vaske seg etter do besøk, vaske seg før mat. Det er forebyggende. Anonymkode: 14ccf...c6a Du er aldri i nærheten av munnen uten å ha vasket hendene først?
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #13 Skrevet 22. oktober 2018 Tydeligvis mange med småmark på kvinneguiden 🤔 Anonymkode: 14ccf...c6a
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #14 Skrevet 22. oktober 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ekkelt og grisete. Og noe som hører hjemme på 1800 tallet. God hygiene forebygger. Jeg trenger ikke skjerpe meg. Jeg har aldri hatt mark. Enda jeg har vært borti barn med mark på jobb. Og av 74 barn i barnehagen er det ganske få som har hatt det. Vi gir beskjed til barna at de må ha god hygiene, vaske seg etter do besøk, vaske seg før mat. Det er forebyggende. Anonymkode: 14ccf...c6a Jeg jobber også i barnehage og nei, det er ikke ofte barna har det men det smitter fortsatt utrolig lett. Til din info så er det en grunn til at hele husstanden skal behandles hvis én har fått mark. Det er helt vanlig!! Anonymkode: c9ba5...519 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå