AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #21 Skrevet 22. oktober 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og jeg er 25 år og synes faktisk Momo ser kjempeskummel ut. Anonymkode: aa2b9...2fc Helt enig, er 28 og blir direkte skremt.. Anonymkode: 205de...2a7 1
Hattivatti Skrevet 22. oktober 2018 #22 Skrevet 22. oktober 2018 (endret) Nå hat jeg ikke sett episoden på supernytt, men har dere vist barna hva Momo egentlig er? Min 10åring synes Momo var ekkel frem til jeg fikk forklart å vist hva Momo er,en helt ufarlig(men veldig merkelig) skulptur som er laget i Japan. Det hjalp henne veldig. Endret 22. oktober 2018 av Ryuk 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #23 Skrevet 22. oktober 2018 57 minutter siden, Ryuk skrev: Nå hat jeg ikke sett episoden på supernytt, men har dere vist barna at Momo egentlig er? Min 10åring synes Momo var ekkel frem til jeg fikk forklart å vist hva Momo er,en helt ufarlig(men veldig merkelig) skulptur som er laget i Japan. Det hjalp henne veldig. Jeg prøvde å forklare dette, men det er ikke så lett å nå inn når redselen først har satt seg. Det er tydeligvis flere som har blitt vist dette på skolen - tar ikke lærere ansvar for sånne ting? De bør jo ha satt seg litt inn i dette her? Ts Anonymkode: b1f5d...e79
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #24 Skrevet 22. oktober 2018 Hadde en redd gutt på 8 år her, som hadde sett det i en minecraftvideo. Vi søkte opp momo sammen, og leste om den ( at det er en figur som er laget av en kunstner i Japan, at den er litt som våre trollfigurer, blir brukt i eventyr,at den er laget for at de ville lage en skummel film om den,og at denne figuren står utstillt på et museum) om alt dette stemmer, vet jeg ikke, men guttungen ble i hvert fall glad for disse forklaringene.vi forstørret bildet, og studerte det, lo av at dette hodet kun har to fugleføtter osv. Har ikke hørt noe mer om det etter dette... Anonymkode: 8d1c1...07d
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #25 Skrevet 22. oktober 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde en redd gutt på 8 år her, som hadde sett det i en minecraftvideo. Vi søkte opp momo sammen, og leste om den ( at det er en figur som er laget av en kunstner i Japan, at den er litt som våre trollfigurer, blir brukt i eventyr,at den er laget for at de ville lage en skummel film om den,og at denne figuren står utstillt på et museum) om alt dette stemmer, vet jeg ikke, men guttungen ble i hvert fall glad for disse forklaringene.vi forstørret bildet, og studerte det, lo av at dette hodet kun har to fugleføtter osv. Har ikke hørt noe mer om det etter dette... Anonymkode: 8d1c1...07d Jeg har vurdert å bryte det helt ned til dette, og se ordentlig på bildet og sånn, men jeg er så redd for å gjøre vondt verre.. Ts Anonymkode: b1f5d...e79 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #26 Skrevet 22. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt enig, er 28 og blir direkte skremt.. Anonymkode: 205de...2a7 Hvorfor blir du skremt? Jeg er 27 år og synes hele greia er bare teit. Den fnnes ikkje skummel en plass. Synes jeg da. Jeg blir sjeldent skrem av ting. Skal veldig mye til. Den momo kan ikke gjøre noe en gang. Det er bare en figur. Så hvorfor blir du skremt av den? Lurer veldig på hvorfor voksne folk blir skremt av den. Anonymkode: ef1ee...f8e
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #27 Skrevet 22. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor blir du skremt? Jeg er 27 år og synes hele greia er bare teit. Den fnnes ikkje skummel en plass. Synes jeg da. Jeg blir sjeldent skrem av ting. Skal veldig mye til. Den momo kan ikke gjøre noe en gang. Det er bare en figur. Så hvorfor blir du skremt av den? Lurer veldig på hvorfor voksne folk blir skremt av den. Anonymkode: ef1ee...f8e Hvis du har lest skikkelig om saken så har du sikkert fått med deg at noe av dette «konseptet» handler om at det sitter mennesker bak dette bildet som er ute etter å gjøre barna vondt. De får kontakt med barn via internett og sender ut kjedemeldinger barna «tvinges» med frykt til å sende videre (hvis ikke dreper Momo foreldrene osv), og sender utfordringer som barna må følge. Det kan være uskyldige utfordringer, men det kan også være ordre om at barna skal skade seg selv eller andre. Bare tanken på at det sitter så grusomme folk som ønsker å få kontakt med små barn for å påføre dem slik frykt skremmer meg. Ansiktet på det gjør kombinasjonen utrolig ekkel. Har barn i målgruppen, og det skremmer meg at han er utsatt for slikt (nå har vi såklart gode rutiner for nettbruk her, men likevel er tanken skremmende). Det bunner nok også i at jeg var ekstremt redd som barn, og ble ihjelskremt av The grudge og The ring i barndommen. I ettertid så har jeg sett disse filmene og synes ikke de er skumle, men skrekken mot den slags ting sitter litt igjen når det kommer til slike ansikter og skumle ting. Forøvrig så er det jo ganske spesielt å stille spørsmål til hvorfor andre reagerer som de gjør, må jeg si. Vi har alle forskjellige bakgrunner og forutsetninger. Anonymkode: 205de...2a7
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #28 Skrevet 22. oktober 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vurdert å bryte det helt ned til dette, og se ordentlig på bildet og sånn, men jeg er så redd for å gjøre vondt verre.. Ts Anonymkode: b1f5d...e79 Jeg er enig med deg. Jeg er også redd for å gjøre vondt værre. Foreløpig så har han ikke vært SÅ påvirket, så jeg har ikke nevnt det mer og det virker som om han har glemt det heldigvis. Han har lent seg veldig på at han har drømmefanger over senga som fanger opp slike ting, lille vennen ❤️ Før han oppdaget Momo via Supernytt så hadde jeg en helt generell nettvett-prat med han som jeg liksom følte «holdt» mtp at jeg hadde lest om Momo og saken. Helt uten å skremme han, bare snakket om at han ikke må laste ned noe, alltid må snakke med meg om noen prøver å snakke med han på nett og om han kommer over noe som er skummelt feks. Synes det holdt og at de kunne hatt en annen tilnærming til saken på Supernytt. Jeg kan forstå at mange barn ble skremt, selv om vi tydligvis slapp unna med et par dager her. Anonymkode: 205de...2a7
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #29 Skrevet 22. oktober 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har lest skikkelig om saken så har du sikkert fått med deg at noe av dette «konseptet» handler om at det sitter mennesker bak dette bildet som er ute etter å gjøre barna vondt. De får kontakt med barn via internett og sender ut kjedemeldinger barna «tvinges» med frykt til å sende videre (hvis ikke dreper Momo foreldrene osv), og sender utfordringer som barna må følge. Det kan være uskyldige utfordringer, men det kan også være ordre om at barna skal skade seg selv eller andre. Bare tanken på at det sitter så grusomme folk som ønsker å få kontakt med små barn for å påføre dem slik frykt skremmer meg. Ansiktet på det gjør kombinasjonen utrolig ekkel. Har barn i målgruppen, og det skremmer meg at han er utsatt for slikt (nå har vi såklart gode rutiner for nettbruk her, men likevel er tanken skremmende). Det bunner nok også i at jeg var ekstremt redd som barn, og ble ihjelskremt av The grudge og The ring i barndommen. I ettertid så har jeg sett disse filmene og synes ikke de er skumle, men skrekken mot den slags ting sitter litt igjen når det kommer til slike ansikter og skumle ting. Forøvrig så er det jo ganske spesielt å stille spørsmål til hvorfor andre reagerer som de gjør, må jeg si. Vi har alle forskjellige bakgrunner og forutsetninger. Anonymkode: 205de...2a7 Jeg er ikke redd selv om. Jeg tror på Gud. Så derfor vet jeg at det er satan som får disse menneskene til å gjøre det. Satan er alt ondt. satan er vold, voldtekt, pedofili, drap osv.. Så det overasket meg ikke en plass at det er voksene mennesker som vil påføre barn vondt. For mennesker har bare en hersker. Enten Gud eller Satan. Disse menneskene har tydligvis Satan som hersker og derfor kan han styre de. Jeg har Gud som min herre og derfor frykter jeg ingenting eller gjør andre vondt. Godt er det. Anonymkode: ef1ee...f8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå