Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en bra film, denne burde alle få med seg!!!! Har aldri opplevd et fullstappet Coloseum være så stille etter at en film er ferdig, ingen begynte å reise seg før flere minutter etter at filmen var ferdig.

Historien er utrolig fasinerende, og det er spennende å få innblikk i Hitlers siste dager. Der var det mye jeg ikke viste fra før. Filmen viser også med aller største tydelighet hvor meningsløs og brutal en krig er.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

enig...

det var en tråd om denne filmen nylig, men den må du vel bla en side eller to tilbake for å finne!

Skrevet

Så den på lørdag og det var like stille på Nova i kinosalen etter at filmen var ferdig. En flott film om man kan si slikt om en slik film. Absolutt verd å se

Gjest Anonymous
Skrevet

Er gravid, og føler meg sårbar (gråt hele kvelden etter å ha sett "Cold Mountain" på dvd forleden). Har lyst til å se "Der Untergang", men lurer på om jeg rett og slett må beskytte meg selv... Dere som har sett den, er det en film jeg burde vente med til barnet mitt har begynt på skolen?

Skrevet
Er gravid' date=' og føler meg sårbar (gråt hele kvelden etter å ha sett "Cold Mountain" på dvd forleden). Har lyst til å se "Der Untergang", men lurer på om jeg rett og slett må beskytte meg selv... Dere som har sett den, er det en film jeg burde vente med til barnet mitt har begynt på skolen?[/quote']

Hm??

Hva skjer da, når barnet begynner på skolen??

Jeg syntes ikke der untergang var spesielt trist, bare svært interessant og dramatisk. Se den, du! Jeg går ofte på kino søndag når jeg har bakrus, og det er beste måten å se film på! Alle inntrykk blir forsterket, kanskje slik de blir når man har hormonelle svingninger pga graviditet?

Benytt deg av graviditeten og forsterkede inntrykk, og se alle filmene du vil, du! :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hehe - det med skolen var en spøk, jeg skjønner nemlig at jeg høres latterlig og overbeskyttende ut ;) Det jeg mener er at jeg ikke klarer helt å håndtere at noen som trenger beskyttelse, ikke får det. Hørte på radio om denne filmen, hvor en mor dreper sine egne barn, fordi hun ikke kan orke å tenke på at de skal vokse opp i en verden uten nazisme... Tror at det kanskje er noe jeg bør unngå å se akkurat nå, men er usikker...

Skrevet

Jeg ble skuffa over Der Untergang.

Jeg følte den var overflødig, og jeg lærte ingenting jeg ikke visste fra før.

Skrevet

Så den på lørdag, og likte den godt. Den viser ting veldig objektivt. Innimellom sitter man med hjertet i halsen, som når ting rakner fullstendig på slutten. Men i motsetning til Hollywood-produksjoner, så er den ikke spesielt emosjonell. Jeg ble ikke helt revet med, det er omtrent som å se en dokumentar på Discover: Interessant, man følger med, men følelsene blir ikke helt med. Så selv om man er hormonell, så tror jeg du fint kan se den. (OK, fru Goebbels måte å "redde" barna på er kanskje ikke så hyggelig, spesielt ikke når man er gravid, og det er noen litt ubehagelige glimt i scener fra feltsykehuset, men man klarer seg gjennom det.)

Catzy

Gjest Cerise
Skrevet

Syns denne var kjempebra. lærte en del ting jeg ikke visste fra før. og uansett om man ikke lærte noe nytt, er det en bra film for å ikke glemme den tragedien som foregikk de årene der..

Skrevet

Bra film, men den satt ikke dype spor i meg. Absolutt verd å se.

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg hadde ikke sett den om jeg var gravid. Grein meg nesten i stykker under Jeg er Dina... Så er du av den følsomme typen, så skip det.

Jeg kommer ikke til å se Der Untergang. Jeg vet jo at det går til H, og å se en mor ta livet av barna sine, en etter en, står jeg gjerne over.

Pyse, jeg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...