mindi Skrevet 20. august 2002 #1 Skrevet 20. august 2002 Dere som har giftet dere, hadde dere "something old, something new, something borrowed, something blue??"
Gjest Anonymous Skrevet 20. august 2002 #2 Skrevet 20. august 2002 Hei! Jeg skal gifte meg 31 august-02. Og jeg skal ha "hele pakka". Tror faktisk det er tradisjon i Norge også, for alle i min familie har snakket om det, til og med min gamle farmor. Lykke til med bryllups planleggingen!!!
Augustbrud02 Skrevet 20. august 2002 #3 Skrevet 20. august 2002 Jeg fulgte denne regelen! I tillegg hadde jeg 1 Penny i den ene skoen, som også er en del av denne reglen. Synes det var litt moro å kunne ha alt sammen på denne måten og følge den gamle tradisjonen jeg. Something old: øredobbene mine something new: perlekjedet mitt, skoene, sløret + + something borrowed: kjolen min (som var leid) and something blue: blå sløyfe på undertøyet mitt and a penny in a shoe: 1 penny i den ene skoen min
meta Skrevet 20. august 2002 #4 Skrevet 20. august 2002 Det er tradisjon her i Norge også og jeg skal også følge den tradisjonen ja. Ikke det at det betyr så mye egentlig, men.. Det er jo litt koselig allikevel
Lady79 Skrevet 20. august 2002 #5 Skrevet 20. august 2002 heisann.... jeg skal også holde tradisjonen ved like...tror at denne tradisjonen er viktig for noen, mens hos andre har de ikke hørt om den...men den er ivertfall på vei inn for fullt... jeg skal ha: -something old: perleøredobber -something new: kjole, tiara, smykke.... -something borrowed: sløret -something blue: tror det blir sløyfe på strømpebåndet -og jeg vet ikke om jeg skal ha en penny eller 10 øring eller hva det nå blir i skoen..... lykke til alle sammen!!
Mistyen Skrevet 21. august 2002 #6 Skrevet 21. august 2002 Jeg fulgte også denne "tradisjonen" - bortsett fra penny`en. Something old : perlekjedet etter min farmor Something new: Sløret mitt + skoene Somthing borrowed: Kjolen min (leid) Something blue: strømpebåndet mitt var blått.....
Gjest frusvendsen Skrevet 21. august 2002 #7 Skrevet 21. august 2002 Jeg hadde something old and borrowed - en nydelig gammel ring lånt av min forlover, og et gammelt kniplinglommetørkle lånt av hennes mor. new - smykker, tiara, sko, slør mm. blue - strømpebånd
Furstina Skrevet 22. august 2002 #8 Skrevet 22. august 2002 Jag tror även att det är tradition i Sverige... min mor, min vännina och en annan släktning undrade om jag hade alla tingen... Det hade jag inte. Something new - det mesta jag hade på mig Something borrowed - mitt pärlhalsband Something old - nej... (jag kanske?) SOmething blue - nej... (mina ögon?) A penny - nej, det går inte så bra att ha pengar i öppna skor (sandaletter) Jag tyckte inte jag hade något gammalt att ha på mig, inte heller kunde jag komma på var eller varför jag skulle tvinga in något blått i min klädsel när det inte fanns dar naturligt. Jag är å andra sidan inte särskilt skrockfull, jag lägger nycklar på bord, går under stegar osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå