Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg pleier ganske ofte å ringe før jeg sender en søknad, og denne gangen er jeg i tvil-

Saken er at jeg har jobbet der før, men under en annen ledelse enn den som er i dag. Bedriften har vært preget av omstilling i mange år og avdelingen jeg jobbet ved er nå organisert under et kundesenter som har flere forskjellige ansvarsområder. Jeg sluttet i denne jobben for å begynne å studere markedsføring, senere har jeg jobbet i et kundesenter, men i en helt annen bransje. Jeg vet jeg har erfaringer å ta med meg, samtidig som dette er drømmejobben min.

Jeg vet jo de kommer til å lese søknaden min og de finner jo da raskt ut at jeg har jobbet der før. Jeg føler ikke at jeg skal ringe når jeg ikke har noe fornuftig å spørre om.

Jeg har en ekstremt god attest fra min jobb etter studiene som dog er relevant for stillingen jeg søker. Kan jeg sende med denne ene selv om de ikke spør om dette i denne omgangen?

Har dere noen forslag til gode spørsmål jeg kan stille?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel egentlig bare du som vet om du burde ringe denne bedriften siden du allerede har vært ansatt der.

Har de et godt intrykk av deg fra før?

Tror du at de ønsker deg tilbake?

Hvis du bestemmer deg for å ringe

så kan du jo spørre hvordan det går i avdelingen etter at de har lagt om?

Om arbeidsoppgavene har endret seg siden sist?

Nye rutiner etc?

Samtidig så får du muligheten til å fortelle litt om hva du har gjort siden sist, og hvorfor du ønsker deg tilbake.

Jeg ville absolutt ha ringt!

Tror det er positivt i alle tilfeller.

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...