Gå til innhold

Hvor lang tid tar vielsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ifm at vi skal bestille solist, trenger jeg å vite hvor lang tid vielsen vil ta, temmelig nøyaktig. Dette pga at solisten har en ny jobb han skal til knappe to timer etter vår vielse starter. Heldigvis er den andre jobben bare ca 10 min. unna med taxi.

Vi starter 16.15 og det skal være ny vielse i kirken klokken 17.15. Med to soloinnslag og ellers kun de obligatoriske elementene som må være med i en vielse, så kan vel ikke alt sammen ta mer enn tre kvarter vel?? Jeg som brud har for øvrig tenkt å komme presis, slik at vi ikke får en forsinket start ihvertfall... :ler:

Jeg har tenkt å ringe presten vår, men nå er jo han på påskeferie og jeg må vite hva jeg skal si til solisten...

Har vært i mange vielser etterhvert, men har aldri tatt tiden og det er jo litt annerledes når man skal planlegge sin egen vielse i detalj! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De vielsene jeg har vært i tok ca 45 min. Sist jeg var i bryllup hadde de faktisk 3 soloinnslag og vielsen varte fortsatt bare i 45 min.

Skrevet

Vielsen varer vanligvis mellom 30-45 min. Max 1time, men sjelden så lenge. Vår vil vare i ca 40 min, med 2 soloinnslag.

Skrevet

Vår vielse tok ca 40 min, og det var uten solistinnslag i det hele tatt, så 45 min bør man nok beregne ja. :wink:

Skrevet

Vår vielse tok ca. 40 minutter. Da hadde vi ett solistinnslag og to salmer

Skrevet

Vår vielse tok ca. 45 minutter. Og da hadde vi tre salmer, to soloinnslag og tre tekstlesinger. To av tekstene var ganske lange. Det virker som at du har beregnet riktig tid - og jeg er sikker på at solisten din vil rekke neste arrangement med god margin. :wink:

Skrevet

Vår vielse tok 25 minutter med kun "det nødvendigste", altså to salmer og to tekster (eller hva det nå var)

Skrevet

Takk for svar alle sammen! :)

Ja, det høres ut som dette skal gå bra tidsmessig. Jeg er også superglad for at vi får de solistinnslagene vi ville ha, det blir virkelig prikken over i'en!

Gjest Madam Felle
Skrevet

Håper ikke vår vielse tar 45 minutter, for jeg vil helst ikke møte det andre brudeparet på vei ut.

Er det bare en time mellom vielsene, så kan ikke vielsen ta 45 min, for da vil en jo treffe på gjestene til de som skal vies etter oss. Og det tar jo vekk litt av kosen på kirketrappen for vår del. Men men regner med de vet hva de gjør, og at det ikke blir på den måten.

Skrevet

Synes det er rart at kirken har satt opp to vielser så nære hverandre så lenge hvert brudepar etter den nye loven har krav på 1, 5 time hver. Synes faktisk ikke kirken din har vært noe flink med planlegginga av dagen.

Men Du er nok ute derfra lenge før 17:15 :)

Lykke til på bryllupsdagen :wink:

Gjest gjest1
Skrevet

Kirken vår har også satt opp vielsene med bare 1 time imellom. Så vidt jeg vet kommer det ingen etter oss men det er ett par som skal vies før oss.

Jeg syns også det er hyggelig å stå litt på kirketrappen så håper virkelig ikke at det kommer noen etter.

Har fått beskjed om at vielsen tar ca 45 min.

Skrevet
Håper ikke vår vielse tar 45 minutter, for jeg vil helst ikke møte det andre brudeparet på vei ut.

Ja, det kan du si - har streifet meg også...

Det er jo egentlig rart at kirken vår gjør det slik ja. Vår vielse klokken 16.15 er faktisk den første vielsen på lørdagene også. Men jeg tror kanskje de gjør det slik i sommesesongen pga at kirken er en populær turistattraksjon. Får tro at det går bra. Skal sjekke med presten for sikkerhets skyld, at vi har tid til to solistinnslag.

Vi skal ha en klassisk fiolinist som solist, han er profesjonell yrkesmusiker. I tillegg til at han skal akkompagnere orgelet på inngangs- og utgangsmusikk, så skal ha spille de to soloinnslagene sammen med orgelet (med to instrumenter blir det kanskje teknisk sett ikke soloinnslag??)

Inngangsmusikk blir Jesu, Joy of Man's Desiring av Bach. Utgangsmusikk blir Canon in D av Pachelbel. Soloinnslag har vi ikke bestemt oss helt for, men har tenkt på Vaaren av Grieg og Adagio av Albinoni eller kanskje Ave Maria av Schubert.

De fleste kan høres på denne siden, hvor man finner forslag til soloinnslag og hvilke instrumenter de passer for.

Å, jeg gleder meg sånn til bryllupet vårt!! :hoppe:

Skrevet

Det hørtes helt utrolig høytidelig og fint ut :-) Får enda mere lyst til å stikke til Oslo rundt den 25. juni :wink:

Skrevet
Det hørtes helt utrolig høytidelig og fint ut :-) Får enda mere lyst til å stikke til Oslo rundt den 25. juni :wink:

Du får gjøre det da! :wink:

Skrevet

Kanskje det kanskje det....... men det var jo da vi skulle til Bergen :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...