Gå til innhold

La barnet få slippe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jente 6år. Har spurt om å få begynne på fotball siden hun var ca 4år. Nå i sept kom det invitasjon fra idrettslaget om å få være med på trening. Hun har at vært på hver eneste av de(1x pr uke 60min) men de to siste gangen har hun ytret ønske om å få slutte. Enda sterkere i dag. Hun sier hun ikke liker fotball. Jeg tenker at hun bør prøve litt til,kan jo hende det endrer seg...eller skal jeg la henne få slutte?

Anonymkode: 0948f...9f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jente 6år. Har spurt om å få begynne på fotball siden hun var ca 4år. Nå i sept kom det invitasjon fra idrettslaget om å få være med på trening. Hun har at vært på hver eneste av de(1x pr uke 60min) men de to siste gangen har hun ytret ønske om å få slutte. Enda sterkere i dag. Hun sier hun ikke liker fotball. Jeg tenker at hun bør prøve litt til,kan jo hende det endrer seg...eller skal jeg la henne få slutte?

Snakk med barnet ditt, og finn den egentlige grunnen til at hun ønsker å slutte.

Anonymkode: 2c3cc...b57

• Liker 6
Skrevet

6 år? Hun må gå ut året. 

Anonymkode: 4631f...4b5

Skrevet

Hvorfor skal hun ikke få slutte?

Anonymkode: ee4bb...422

• Liker 2
Skrevet

La henne slutte. Tro med, det ødelegger idrettsglede å gjøre noe du hater. Husker jeg brukte man, tirs og onsdag på å Grue meg til balletten onsdag ettermiddag. Altså halve uka ble ødelagt. 

Anonymkode: 630dd...31b

• Liker 5
Skrevet
11 minutter siden, Nerine_ skrev:

Har du betalt?

Ikke enda...

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke enda...

Da hadde jeg latt henne slutte, og evnt prøvd noe annet

• Liker 2
Gjest BearMama
Skrevet

Ville prøv å komme til bunns i grunnen til at det plutselig ikke er gøy. Mobbing? Utestengelse? Føler ikke hun er flink nok?

Gjest COSL Innovator
Skrevet

La henne slutte. 

Dstteren min prøvde masse forskjellig før hun endelig fant ut hva hun likte best. Etter det har hun dyrket den idretten som er religion og hun er dritflink.

Skrevet

La henn slutte. Hun har testet det nå, og funnet at hun ikke liker det. Hva oppnås ved å tvinge henne til å fortsette når hun allerede har tatt en avgjørelse etter faktisk å ha prøvd? 

Anonymkode: 99bc4...f48

• Liker 2
Skrevet

Seks år. Da hadde jeg latt henne få slutte, men bedt henne prøve par ganger til. Hadde hun vært eldre ville saken vært litt annerledes. Er det andre ting hun har lyst til å bli med på, svømming eller kampsport, musikktimer eller annet? Snakk med henne. Ikke alle liker å bli taklet, fotball er et tøft spill når man er ute på banen. 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Atea skrev:

Seks år. Da hadde jeg latt henne få slutte, men bedt henne prøve par ganger til. Hadde hun vært eldre ville saken vært litt annerledes. Er det andre ting hun har lyst til å bli med på, svømming eller kampsport, musikktimer eller annet? Snakk med henne. Ikke alle liker å bli taklet, fotball er et tøft spill når man er ute på banen. 

Hun liker fart,så hun sier hun vil prøve trial (eller hva de heter). Hun hAr gått på plaskekurs siden hun var drøy 2.5 år. I høst startet hun på svømmekurs. Det elsker hun.  Får vel si ifra til lederen på fotball at vi gir oss,så vi slipper å betale...

• Liker 1
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun liker fart,så hun sier hun vil prøve trial (eller hva de heter). Hun hAr gått på plaskekurs siden hun var drøy 2.5 år. I høst startet hun på svømmekurs. Det elsker hun.  Får vel si ifra til lederen på fotball at vi gir oss,så vi slipper å betale...

En aktivitet er i grunnen nok i den alderen, i alle fall syntes jeg det når barna var seks år. Par år senere ble det musikk i tillegg. Men da var jeg mer streng på å bytte midt i året og avtalte det på forhånd

.

Endret av Atea
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En aktivitet er mer enn nok. Hun trenger tid hjemme også. Roe ned, bearbeide inntrykk.

• Liker 2
Skrevet

Datteren din er det viktigste. Hvis hun sier at hun ikke liker å spille fotball, skal dette respekteres. Foreldre som presser barn til å drive med en idrett burde ikke hatt barn

Anonymkode: 28334...ebe

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En aktivitet er mer enn nok. Hun trenger tid hjemme også. Roe ned, bearbeide inntrykk.

Trialen er drop in og bet leie hver gang. Tenker å prøve en gang å se hva hun synes. Svømming er lørdag morgen kl 08,så vi har ingenting etter SFO....

Skrevet

Hadde latt hun få slutte. Hadde en barn som begynte på fotball når hun var rundt 7, sluttet etter noen måneder. Da hadde hun prøvd og fant ut at det ikke var noe for henne. hun er noe eldre nå, begynte i januar, gikk ut sommeren, men etter ferein hadde hun ikke lyst, ville ikke presse henne. Ikke noe galt, de fleste vennene går der, hun likte det ikke og tok for mye tid, har betalt over 5000,- + diverse utstyr. Men vil ikke tvinge henne, går på ungdomsskolen og klarer se dette selv. Kunne sagt hun måtte gå ut året, men å bruke 4 kvelder i uken på noe du ikke ønsker er ikke noe jeg presset henne til.

Når barn er så unge som din så vil det komme mange idretter hun vil prøve seg på, mest sannsynlig. Det  betyr ikke at hun ikke skal få ombestemme seg og si hun liker det ikke

Anonymkode: 82051...a51

• Liker 1
Skrevet

Jentungen her prøvde både turn, dans, svømming osv før hun havnet på sin idrett. Nå er det den for alle penga, hun ELSKER trening 4 ganger i uka samt kamper i helgene. Man kan ikke forvente at 6-åringen finner sin idrett med en gang. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...