AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #1 Skrevet 21. oktober 2018 Hvor lang tid tar det? Må man ha visum hvis man er norsk statsborgerskap? Tenker å reise i desember. Hvordan ligger prisene og flybillettene? Er det dyrt der nede? Noe tips? Anonymkode: e99d1...fa1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #2 Skrevet 21. oktober 2018 Du må ha visum. Australia er ikke billig. Det tar minimum 20 timer å fly dit. Anonymkode: 176e9...707 1
Smilefjeset87 Skrevet 21. oktober 2018 #3 Skrevet 21. oktober 2018 Jeg fløy Oslo - København - Bangkok - Sydney. Tok rundt 30 timer. Betalte rundt 10000 tur/retur for 1.5 år siden. Ja du må ha visum, har du noe på rullebladet så må du søke spesielt, da de ikke slipper inn hvem som helst. Australia ligger på norsk prisnivå.
Antoinette Skrevet 21. oktober 2018 #4 Skrevet 21. oktober 2018 1 minutt siden, Smilefjeset87 skrev: Jeg fløy Oslo - København - Bangkok - Sydney. Tok rundt 30 timer. Betalte rundt 10000 tur/retur for 1.5 år siden. Ja du må ha visum, har du noe på rullebladet så må du søke spesielt, da de ikke slipper inn hvem som helst. Australia ligger på norsk prisnivå. Samme ruta har jeg tatt, heftig lang reise og ja, du må ha visum.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #5 Skrevet 21. oktober 2018 Du må ha visum ja, men det holder med et forenklet turistvisum eller hva det nå heter. Du kan søke elektronisk, sjekk ut ambasaden deres, så finner du nok ut hvor. Jeg vet ikke om Thai Airways flyr fra Oslo til Bangkok fremdeles. Det tok vel drøyt 7 timer, så var det transit i Bangkok før flyet gikk videre til Sydney. Det tok vel 9 timer. Anonymkode: 2f522...72a 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #6 Skrevet 21. oktober 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må ha visum ja, men det holder med et forenklet turistvisum eller hva det nå heter. Du kan søke elektronisk, sjekk ut ambasaden deres, så finner du nok ut hvor. Jeg vet ikke om Thai Airways flyr fra Oslo til Bangkok fremdeles. Det tok vel drøyt 7 timer, så var det transit i Bangkok før flyet gikk videre til Sydney. Det tok vel 9 timer. Anonymkode: 2f522...72a Thai flyr Oslo-Bangkok ja. Norwegian også. Anonymkode: ffabf...577
gard Skrevet 21. oktober 2018 #7 Skrevet 21. oktober 2018 Hei Som allerede nevnt: du må ha visum men du søker om det online og det er gratis. Se https://www.homeaffairs.gov.au/trav/visi/ for mer info. Pris på flybillett varierer veldig. Bruk f.eks. https://www.finn.no/reise/ så kan du se hvilke alternativer som kommer opp. Du bør også melde deg på nyhetsbrev til Qatar Airways, Emirates osv så vil du få beskjed når det er gode tilbud. Jeg har vært i Australia noen ganger og det er ikke en veldig billig destinasjon. Fine hoteller er dyre og gode restauranter er også dyre - men kostandsnivået i Norge er jo høyt så du vil ikke bli sjokkert av prisene der. Av aktiviteter: jeg synes det var kult å ta en guidet tur i Sydney Harbor bridge - det gir deg flott utsikt til byen. Du kan få guidet omvisning i operahuset, Darling harbor har noen bra museer (litt avhengig av hva du er interessert i selvfølgelig) og det er flott å gå gjennom den botaniske hagen i byen.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #8 Skrevet 21. oktober 2018 Jeg skal til Australia og Asia i januar. Flyr Trondheim - Amsterdam - Seoul - Sydney på turen ned, noe som tar i underkant av 28 timer. Hjem flyr jeg Bangkok - Amsterdam - Trondheim på ca 17 timer. Bestilte gjennom KLM i mai og betalte 8400 kr, men vil tro at prisene har økt noe siden da. Anonymkode: d867e...3e5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #9 Skrevet 21. oktober 2018 Har ikke vært der ennå, men planlegger etterhvert for å besøke slekt og dra litt rundt selv . Men jeg kan jo likevel gi litt info om det jeg har funnet ut så langt. Prisene ligger nok rundt 10.000,- +/- for flybilletter. Man må regne to mellomlander i de fleste tilfeller, f. eks. Gardermoen - København - Singapore - Sydney eller Melbourn og motsatt. Evt. via to andre land. Men flyr du med Quatar eller Thai airways kan man ofte slippe unna med en mellomlanding siden det er ruter rett fra Norge til både Dubai og Bangkok. Dermed slipper mann å gå via et andre land i Europa, men ville nok beregnet inn at flyvninger med kun en mellomlanding kan være dyrere avhengig av når du flyr. Turistvisum er elektronisk, og er neppe noe problem å få så lenge du ikke har kriminelt rulleblad. Anonymkode: 78332...430
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #10 Skrevet 21. oktober 2018 Jo takk😂. Det er langt!!! Vi fløy BA, Oslo, Heathrow, Bangkok, Sydney. Var trangt fly vi hadde, tror ikke jeg ville valgt BA en gang til. Men flott by da, Bondi Beach og vingårder ville jeg fått med meg. Anonymkode: 02c68...58d
Kjetil E Skrevet 21. oktober 2018 #11 Skrevet 21. oktober 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang tid tar det? Må man ha visum hvis man er norsk statsborgerskap? Tenker å reise i desember. Hvordan ligger prisene og flybillettene? Er det dyrt der nede? Noe tips? Anonymkode: e99d1...fa1 Raskeste vei er vel via Doha eller Dubai. Da klarer du deg med et bytte. Om det er billigste vet jeg ikke. Som sagt kun 1 bytte og nogenlunde rett retning hele veien. Noe du ikke gjør hvis du flyr via Bankok eller andre destinasjoner i fjerne østen. Emirates er jo og regnet som et av verdens aller beste flyselskaper. 1
reiseglad Skrevet 22. oktober 2018 #12 Skrevet 22. oktober 2018 Hvis du skal reise nå i desember så er du seint ute, dyre billetter. Har ikke selv reist via Doha, men ville absolutt sjekket det opp om du skal ha raskest reisevei. Ellers må du regne omtrent ett døgn på reisen. Jeg anbefaler å ha så god tid at du kan ha to-tre dager stopover i for eksempel Singapore eller Bangkok, det gjør jetlaget litt mer levelig.
dillyduzit Skrevet 22. oktober 2018 #13 Skrevet 22. oktober 2018 (endret) Fløy til Perth, men likevel. Thai Airways tar ca alt mellom 9 til 10 timer ned til Bangkok, og deretter 7 til Perth. Bangkok til Sydney ligger på ca 9 timer. For TS sin skyld ville jeg kanskje ha satset på Qatar, Emirates eller Qantas (Oslo - London - Perth - Sydney) også eventuelt tatt turen nærmere mot feb, mars eller april. Å bestille billetter nå for desember er som å be om dyrere, ikke bare fordi det er nokså tidlig, men fordi Aussiene også har skoleferie, og i likhet med Norge så stiger prisene i høysesong. Visa; https://www.homeaffairs.gov.au/Trav/Visa-1/651- eVisitor subclass 651 Endret 22. oktober 2018 av dillyduzit 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå