AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #21 Skrevet 21. oktober 2018 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Kjøpte en splitter ny iPhone 8 for rundt fire uker siden. I går var jeg på byen og havnet i en konfrontasjon med en annen jente. Det var egentlig ganske gjensidig fra begge parter om hvordan vi begynte å krangle. Begge provoserte hverandre. Det er litt forhistorie fra før av, simpelt sagt. Jeg tar opp mobilen, og plutselig så "slår" hun mobilen min ned i asfalten, slik at både skjermen blir knust og litt av displayet er borte. Jeg hisser meg opp, og sier til henne at hun skal erstatte den. Men hun svarer at hun ikke skal erstatte en dritt. Jeg ser rødt, og ender opp med å rive opp ermet på jakken hennes. Rett og slett på grunn av at jeg ble provosert (Det var ikke en veldig dyr jakke). Uansett, så står hun for det samme i dag. Jeg har sagt til henne at jeg gledelig kan betale erstatning for jakken hennes som jeg ødela, hvis hun betaler reparasjon el. erstatning for mobilen min (som kostet nærmere 7000 kr). Men hun nekter å si seg enig. Vet helt ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre trinn for trinn når det kommer til dette. Det som er så kjipt, er at jeg er student. Så jeg har jo ikke akkurat all verdens med penger i bakhånd heller. Noen tips om hva jeg skal gjøre? Anonymkode: ba843...d1f Her får dere to bare holde dere milevis unna hverandre og hver og en får ordne opp for seg. Har du forsikring på telefonen eller reiseforsikring som dekker noe? Hvis ikke så er dette en dyr lærepenge du får finne deg i og lære av. Jenter altså! Anonymkode: 4cd20...d36 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #22 Skrevet 21. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det er mange av oss som kan si med sikkerhet at vi kom gjennom hele ungdomstida uten en eneste slosskamp eller krangling hvor man blir fysiske på noen som helst måte 😂 Tviler ikke et sekund på dette, og det har jeg mye respekt for. Eneste jeg vil poengtere er at det er vanskelig å sette seg inn i en situasjon uten å ha vært oppi det. Når promille og mye forhistorier ligger bak hendelsen, så er det en grunn til at ting skjer. Og skal jeg være helt ærlig, så anså jeg meg som relativt uskyldig i den situasjonen jeg havnet opp i (Selv om jeg var med på å starte krangelen som eksakt var i går). Folk er forskjellige☺️ Anonymkode: ba843...d1f
Miklo Velka Skrevet 21. oktober 2018 #23 Skrevet 21. oktober 2018 56 minutter siden, AnonymBruker said: Var allerede dyrt nok med å kjøpe ny telefon, så ville ikke betale 1500 kr ish i samme slengen... Da har du tatt et valg, så da er det ikke mye annet å gjøre enn å ta det som en lærepenge, og gå videre.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #24 Skrevet 21. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her får dere to bare holde dere milevis unna hverandre og hver og en får ordne opp for seg. Har du forsikring på telefonen eller reiseforsikring som dekker noe? Hvis ikke så er dette en dyr lærepenge du får finne deg i og lære av. Jenter altså! Kjøpte dessverre ikke forsikring på telefonen. Ble litt for dyrt synes jeg, og jeg vil anse meg som ganske forsiktig vanligvis. Reiseforsikring hadde jeg i sommer når jeg var på ferie, men ikke idag. Anonymkode: ba843...d1f
Miklo Velka Skrevet 21. oktober 2018 #25 Skrevet 21. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ble litt for dyrt synes jeg, og jeg vil anse meg som ganske forsiktig vanligvis. Reiseforsikring hadde jeg i sommer når jeg var på ferie, men ikke idag. Beklager, men du har faktisk ikke vært forsiktig om du kjøpte en telefon som du egentlig ikke hadde råd til, og velger bort forsikring for at det er for dyrt. Men det er sånt man lærer av når man skal bli voksen, det har alle andre her vært gjennom også. 2
Oddy Skrevet 21. oktober 2018 #26 Skrevet 21. oktober 2018 Er vedkommende så sta og du knapt kjenner vedkommende kommer du nok ingen vei med dette. Tviler personen dekker dette. Og likevel om du skulle anmelde dette, blir neppe saken tatt ''seriøst'' og mest sannsynlig lagt ned. Anbefaler deg å bare få tak i en midlertidig eller skaffe deg en billig mobil og sørge for å ikke komme i lignende situasjoner på byen i kommende fremtid.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #27 Skrevet 21. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Kjøpte en splitter ny iPhone 8 for rundt fire uker siden. I går var jeg på byen og havnet i en konfrontasjon med en annen jente. Det var egentlig ganske gjensidig fra begge parter om hvordan vi begynte å krangle. Begge provoserte hverandre. Det er litt forhistorie fra før av, simpelt sagt. Jeg tar opp mobilen, og plutselig så "slår" hun mobilen min ned i asfalten, slik at både skjermen blir knust og litt av displayet er borte. Jeg hisser meg opp, og sier til henne at hun skal erstatte den. Men hun svarer at hun ikke skal erstatte en dritt. Jeg ser rødt, og ender opp med å rive opp ermet på jakken hennes. Rett og slett på grunn av at jeg ble provosert (Det var ikke en veldig dyr jakke). Uansett, så står hun for det samme i dag. Jeg har sagt til henne at jeg gledelig kan betale erstatning for jakken hennes som jeg ødela, hvis hun betaler reparasjon el. erstatning for mobilen min (som kostet nærmere 7000 kr). Men hun nekter å si seg enig. Vet helt ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre trinn for trinn når det kommer til dette. Det som er så kjipt, er at jeg er student. Så jeg har jo ikke akkurat all verdens med penger i bakhånd heller. Noen tips om hva jeg skal gjøre? Anonymkode: ba843...d1f Men råd til en tlf til 7000 hadde du, tydeligvis😅 Anonymkode: adace...d1d
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #28 Skrevet 21. oktober 2018 Og hvorfor bruker ikke folk skjermbeskytter! Min detter i gulvet sikkert hver dag, men skjermen knuses ko ikke pga beskyttelsen!! Anonymkode: adace...d1d
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #29 Skrevet 21. oktober 2018 39 minutter siden, AnonymBruker said: Og hvorfor bruker ikke folk skjermbeskytter! En skjermbeskytter gjør ikke skjermen uknuselig, og det finnes gode og dårlige skjermbeskyttere. Jeg har aldri hatt skjermbeskytter siden jeg kjøpte min første mobiltelefon i 1995, men så er jeg forsiktig med de også da, siden det tross alt er en verdisak. Anonymkode: f687f...ebc
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #30 Skrevet 21. oktober 2018 Var det slik at det er hun som ble fysisk først og det første hun gjorde var å slå telefonen din i bakken? I så fall syntes jeg folk er vel dømmende her inne, man kan faktisk havne i en krangel, og man kan dessverre ikke gardere seg mot at folk blir fysiske. Selv om jeg selv aldri har vært en voldelig mann, så har jeg blitt angrepet etter det som bare startet som en ufarlig diskusjon. Og blir jeg angrepet sloss jeg faktisk for livet, siden voksne menn kan påføre stor skade, og jeg legger ingenting i mellom lenger da. Det er kanskje som regel litt mer ufarlig for kvinner, men jeg syntes du skal sette pris på at det i det minste ikke gikk noe lenger enn dette. Men nok om det. Knust mobil er kjipt, men har man ikke beviser, og ingen vil vitne så greier du nok dessverre ikke å få bevist at det var hun som ødela mobilen, og med tanke på beskrivelsen din av situasjonen tror jeg nok heller ikke du kan regne med at hun frivillig erstatter den. Trist men sant, så da er det i så fall en forsikring som dekker skader noen har skyld i du eventuelt har tegnet som må sjekkes ut. Har du ikke slik forsikring blir du nok nødt til å ta det på egen regning. Men, selv om det er synd at en ny mobil går dukken, så syntes jeg ikke man skal være sint på seg selv for at man ikke hadde forsikring. Om man vanligvis er en forsiktig person, så skjer slike skader med mobilen svært skjelden, og forsikringen som ser billig ut ved første øyenkast er dyr over tid, for et beløp som i det store og hele er ganske lite. Forsikring bør brukes på de store tingene i livet: Liv, helse, bolig, innboforsikring, forsikring på bil etc. Selv om det er trist å tape en mobil når den er ny, så er det bare en liten verdisak i det lange løp og ikke noe som er forsikringsverdig. Anonymkode: 8a3cd...ee0 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #31 Skrevet 21. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og hvorfor bruker ikke folk skjermbeskytter! Min detter i gulvet sikkert hver dag, men skjermen knuses ko ikke pga beskyttelsen!! Har sånn deksel som kan lukkes... Dessverre så var den åpen i det den datt ned i asfalten. Blir nok skjermbeskytter fra nå av:) Anonymkode: ba843...d1f
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #32 Skrevet 21. oktober 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var det slik at det er hun som ble fysisk først og det første hun gjorde var å slå telefonen din i bakken? I så fall syntes jeg folk er vel dømmende her inne, man kan faktisk havne i en krangel, og man kan dessverre ikke gardere seg mot at folk blir fysiske. Selv om jeg selv aldri har vært en voldelig mann, så har jeg blitt angrepet etter det som bare startet som en ufarlig diskusjon. Og blir jeg angrepet sloss jeg faktisk for livet, siden voksne menn kan påføre stor skade, og jeg legger ingenting i mellom lenger da. Det er kanskje som regel litt mer ufarlig for kvinner, men jeg syntes du skal sette pris på at det i det minste ikke gikk noe lenger enn dette. Men nok om det. Knust mobil er kjipt, men har man ikke beviser, og ingen vil vitne så greier du nok dessverre ikke å få bevist at det var hun som ødela mobilen, og med tanke på beskrivelsen din av situasjonen tror jeg nok heller ikke du kan regne med at hun frivillig erstatter den. Trist men sant, så da er det i så fall en forsikring som dekker skader noen har skyld i du eventuelt har tegnet som må sjekkes ut. Har du ikke slik forsikring blir du nok nødt til å ta det på egen regning. Men, selv om det er synd at en ny mobil går dukken, så syntes jeg ikke man skal være sint på seg selv for at man ikke hadde forsikring. Om man vanligvis er en forsiktig person, så skjer slike skader med mobilen svært skjelden, og forsikringen som ser billig ut ved første øyenkast er dyr over tid, for et beløp som i det store og hele er ganske lite. Forsikring bør brukes på de store tingene i livet: Liv, helse, bolig, innboforsikring, forsikring på bil etc. Selv om det er trist å tape en mobil når den er ny, så er det bare en liten verdisak i det lange løp og ikke noe som er forsikringsverdig. Det var først og fremst ikke noe fysisk kontakt før hun slo ned mobilen i bakken. Det var vel egentlig bare verbal ordkrig mot hverandre. Hun sendte faktisk meg en melding i dag og sa at hun beklagde for at hun knuste mobilen min, så teknisk sett har jeg bevis på at hun har stått for det. Og jeg har sånn sett noen øyenvitner fra gårsdagen også. Kan dette hjelpe meg? 🤔 Anonymkode: ba843...d1f
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #33 Skrevet 21. oktober 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var først og fremst ikke noe fysisk kontakt før hun slo ned mobilen i bakken. Det var vel egentlig bare verbal ordkrig mot hverandre. Hun sendte faktisk meg en melding i dag og sa at hun beklagde for at hun knuste mobilen min, så teknisk sett har jeg bevis på at hun har stått for det. Og jeg har sånn sett noen øyenvitner fra gårsdagen også. Kan dette hjelpe meg? 🤔 Anonymkode: ba843...d1f Ja, det er jo veldig vesentlig informasjon, siden det jo er en innrømmelse av at hun knuste den. Så da kan du be henne om å erstatte den, eller så kan du anmelde hvis hun fortsatt setter seg på bakbeina. Men du må da selv også regne med å erstatte jakka du reiv i. Om øyenvitner styrker saker kommer jo an på om de ønsker å bidra vet å skrive ned det de vitnet da, ikke alle som gidder det dessverre. Anonymkode: 8a3cd...ee0
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #34 Skrevet 21. oktober 2018 Flørt med typen hennes eller en hun liker. Få hun til å hate deg. Få hun til å angre så jævelig at hun slutter å kødde med tmf til andre. Hun var sikkert sjalu på deg Anonymkode: 393fb...d89
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #35 Skrevet 21. oktober 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er jo veldig vesentlig informasjon, siden det jo er en innrømmelse av at hun knuste den. Så da kan du be henne om å erstatte den, eller så kan du anmelde hvis hun fortsatt setter seg på bakbeina. Men du må da selv også regne med å erstatte jakka du reiv i. Om øyenvitner styrker saker kommer jo an på om de ønsker å bidra vet å skrive ned det de vitnet da, ikke alle som gidder det dessverre. Den jakken kan jeg erstatte med glede ☺️ Greit å vite at det kan brukes som bevis da. Men skal nok sove over det én natt til før jeg virkelig tar saken videre. Anonymkode: ba843...d1f
The Kitten Skrevet 21. oktober 2018 #36 Skrevet 21. oktober 2018 Det er jo ikke lov å ødelegge andres eiendom enten man krangler eller ei... Men hva mener du med at hun "slår" mobilen ned? Enten slo hun den ned eller så gjorde hun det ikke.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #37 Skrevet 21. oktober 2018 2 timer siden, The Kitten skrev: Det er jo ikke lov å ødelegge andres eiendom enten man krangler eller ei... Men hva mener du med at hun "slår" mobilen ned? Enten slo hun den ned eller så gjorde hun det ikke. Hun slo den ut av hånda mi, slik at den datt hardt ned i asfalten. Om jeg skal forklare det best mulig. Anonymkode: ba843...d1f
HenrikFosse Skrevet 22. oktober 2018 #38 Skrevet 22. oktober 2018 Har du en innboforsikring kan kanskje denne hjelpe. Flere av forsikringsselskapene dekker mobilen i forsikringen dersom du har en innbo pluss eller slikt. Om du er student kan det kanskje hende at foreldrene dine har en forsikring du går under? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå