AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #1 Skrevet 21. oktober 2018 Hei! Kjøpte en splitter ny iPhone 8 for rundt fire uker siden. I går var jeg på byen og havnet i en konfrontasjon med en annen jente. Det var egentlig ganske gjensidig fra begge parter om hvordan vi begynte å krangle. Begge provoserte hverandre. Det er litt forhistorie fra før av, simpelt sagt. Jeg tar opp mobilen, og plutselig så "slår" hun mobilen min ned i asfalten, slik at både skjermen blir knust og litt av displayet er borte. Jeg hisser meg opp, og sier til henne at hun skal erstatte den. Men hun svarer at hun ikke skal erstatte en dritt. Jeg ser rødt, og ender opp med å rive opp ermet på jakken hennes. Rett og slett på grunn av at jeg ble provosert (Det var ikke en veldig dyr jakke). Uansett, så står hun for det samme i dag. Jeg har sagt til henne at jeg gledelig kan betale erstatning for jakken hennes som jeg ødela, hvis hun betaler reparasjon el. erstatning for mobilen min (som kostet nærmere 7000 kr). Men hun nekter å si seg enig. Vet helt ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre trinn for trinn når det kommer til dette. Det som er så kjipt, er at jeg er student. Så jeg har jo ikke akkurat all verdens med penger i bakhånd heller. Noen tips om hva jeg skal gjøre? Anonymkode: ba843...d1f
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #2 Skrevet 21. oktober 2018 Du får anmelde henne, men det kommer neppe noen vei. Anonymkode: 50302...405 13
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #3 Skrevet 21. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Noen tips om hva jeg skal gjøre? Ta det på forsikringen din. Anonymkode: eb607...76e 10
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #4 Skrevet 21. oktober 2018 Reiseforsikringen dekket min da jeg ble dyttet uti en badestamp 😵 Anonymkode: 794b0...c34 4
Antoinette Skrevet 21. oktober 2018 #5 Skrevet 21. oktober 2018 Slutt å slåss på byen, herregud så patetisk. 34
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #6 Skrevet 21. oktober 2018 Reise tilbake i tid å kjøpe enten noe annet enn iPhone eller forsikring? 😂 Anonymkode: dd6cc...8df 2
Tibbie Skrevet 21. oktober 2018 #7 Skrevet 21. oktober 2018 Har du noen typer forsikring som kanskje kan dekke dette? Reiseforsikring? Eller kanskje du kjøpte en forsikring da du kjøpte telefonen? De koster jo "ingenting", og selgeren bruker å spørre om man ønsker det i samme sleng. Kanskje du kjøpte det uten at du fikk det med deg? : ) Om denne personen misliker deg, så tviler jeg på at hun vil erstatte. 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #8 Skrevet 21. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ta det på forsikringen din. Hvilken forsikring gjelder dette? Anonymkode: ba843...d1f
ViljaH Skrevet 21. oktober 2018 #9 Skrevet 21. oktober 2018 Som student får du satse på Huawei eller noe slikt, som du faktisk har råd til. Tror ikke du kommer noen vei om hun nekter. 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #10 Skrevet 21. oktober 2018 Akkurat nå, Tibbie skrev: Har du noen typer forsikring som kanskje kan dekke dette? Reiseforsikring? Eller kanskje du kjøpte en forsikring da du kjøpte telefonen? De koster jo "ingenting", og selgeren bruker å spørre om man ønsker det i samme sleng. Kanskje du kjøpte det uten at du fikk det med deg? : ) Om denne personen misliker deg, så tviler jeg på at hun vil erstatte. Har dessverre ikke kjøpt forsikring... Var allerede dyrt nok med å kjøpe ny telefon, så ville ikke betale 1500 kr ish i samme slengen... Men har nesten aldri knust en telefon før da 😅 Anonymkode: ba843...d1f
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #11 Skrevet 21. oktober 2018 1 minutt siden, ViljaH skrev: Som student får du satse på Huawei eller noe slikt, som du faktisk har råd til. Tror ikke du kommer noen vei om hun nekter. Finnes noe som heter sommerjobb. Anonymkode: ba843...d1f
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #12 Skrevet 21. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvilken forsikring gjelder dette? Anonymkode: ba843...d1f Jeg vet ikke hva slags forsikringer du har? Anonymkode: eb607...76e
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #13 Skrevet 21. oktober 2018 Nope. Dette var selvforskyldt så forsikring dekker det ikke med mindre du juger, og politiet kommer heller ikke til å kreve erstatning for deg. Skifte skjerm koster fra 900-2000 så uansett er det ikke snakk om st noen skylder deg 7000 kr for et uhell i en slåsskamp du frivillig deltok i. Lærepenge til en annen gang å alltid holde telefonen i lomma om du skal sloss Anonymkode: f78df...ed4 13
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #14 Skrevet 21. oktober 2018 Selvsagt lønner ikke toskeskap seg. Håper dere begge oppfører dere som folk heretter. Anonymkode: d70a1...4ba 5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #15 Skrevet 21. oktober 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hva slags forsikringer du har? I og med at jeg er 20, så har ikke satt meg helt inni dette selv, skal jeg være helt ærlig. Anonymkode: ba843...d1f
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #16 Skrevet 21. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I og med at jeg er 20, så har ikke satt meg helt inni dette selv, skal jeg være helt ærlig. Anonymkode: ba843...d1f Da får du spørre foreldrene dine da. Du er forresten totalt ansvarsløs når du ikke aner hvilke forsikringer du har. Da ender du opp med å kaste vekk 7000 når du knuser mobilen din uten å ta ansvar. Anonymkode: 50302...405 8
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #17 Skrevet 21. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da får du spørre foreldrene dine da. Du er forresten totalt ansvarsløs når du ikke aner hvilke forsikringer du har. Da ender du opp med å kaste vekk 7000 når du knuser mobilen din uten å ta ansvar. Skal faktisk legge meg flat på denne. Anonymkode: ba843...d1f
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #18 Skrevet 21. oktober 2018 Når en oppfører seg som en idiot så får en betale for det...så jeg synes ikke grunn synd på deg. Slåss på byen, noe så utrolig patetisk. Anonymkode: 4e71b...c62 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #19 Skrevet 21. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når en oppfører seg som en idiot så får en betale for det...så jeg synes ikke grunn synd på deg. Slåss på byen, noe så utrolig patetisk. Det var ikke slåssing, det var mer krangling. Men vet du hva, alle har faktisk vært ung en gang. Og det er faktisk vanskelig å sette seg inn i en situasjon når man ikke har vært tilstede i dette. Anonymkode: ba843...d1f 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #20 Skrevet 21. oktober 2018 36 minutter siden, AnonymBruker said: Det var ikke slåssing, det var mer krangling. Men vet du hva, alle har faktisk vært ung en gang. Og det er faktisk vanskelig å sette seg inn i en situasjon når man ikke har vært tilstede i dette. Anonymkode: ba843...d1f Jeg tror det er mange av oss som kan si med sikkerhet at vi kom gjennom hele ungdomstida uten en eneste slosskamp eller krangling hvor man blir fysiske på noen som helst måte 😂 Anonymkode: bc2bb...e00 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå