AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #1 Skrevet 21. oktober 2018 På fredag hadde jeg lønningspils på en pub i Oslo, og ble utsatt for rene forhøret av bartenderen: Hvor mye har du drukket i kveld? Hvor var du og de du er med før dere kom hit? Hvordan er formen? Jeg hadde drukket 2 glass vin, det var alt. Og var ikke full, vi var helt rolige alle sammen. I går også skjedde det samme, på en pub i Oslo sentrum + for noen uker siden. Kan man ikke gå ut og ta seg en drink uten at man blir uglesett? Er ikke det lov lenger? Spurte de jeg var ute med også, om jeg hadde store pupiller eller noe, men de sa jeg virket helt som vanlig. Har ikke opplevd dette før og syns det er veldig ubehagelig. Jeg er en veldig rolig person og har ingenting å skjule, men syns det er rart å måtte gjennom et helt forhør bare for å få meg en drink. Anonymkode: a8d2e...737 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #2 Skrevet 21. oktober 2018 Broren min opplever dette hver gang og kommer sjelden inn, lenge siden han sluttet å gå ut i Oslo. Alle andre byer og steder går det fint. Sist vi gikk ut sammen hadde han drukket 2 øl, da slapp han til slutt inn fordi jeg argumenterte lenge, og vakten hentet en annen eldre vakt som sa at dette ser helt greit ut, slipp de inn. Nå skal det sies at broren min var minst et hode høyere enn den første vakten så mistenker trynefaktor og egne komplekser der. Anonymkode: 2f912...c92 5
FrankDrebin Skrevet 21. oktober 2018 #3 Skrevet 21. oktober 2018 Noen bartendere (evt. dørvakter) er dessverre mer Nazi enn andre. Jeg ble stoppet i døra en gang (dette er riktignok over 20 år siden) etter å ha tatt én øl et annet sted, og ble umiddelbart bedt om å ta en runde, hvilket jeg gjorde - til et annet sted. 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #4 Skrevet 21. oktober 2018 Skulle kjøpe meg en øl etter en konsert i fjor og ble nektet. Hadde drukket vann og brus hele dagen, så forstod ikke hvorfor jeg ikke fikk øl. Har aldri opplevd dette andre steder, så neste gang jeg er i Oslo gidder jeg ikke å prøve en gang😋 Anonymkode: 404b1...c2b 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #5 Skrevet 21. oktober 2018 I Oslo nekter de deg adgang hvis du ikke er pen nok, eller feit. Blitt nektet ingang i Oslo og kun Oslo og kastet ut fordi en gruppe "pene" jenter kom inn og da trengte de såklart en plass å site… Oslo er den verste fest byen i Norge, diskriminering over alt. Anonymkode: ce3f1...f8a 5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #6 Skrevet 21. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: I Oslo nekter de deg adgang hvis du ikke er pen nok, eller feit. Blitt nektet ingang i Oslo og kun Oslo og kastet ut fordi en gruppe "pene" jenter kom inn og da trengte de såklart en plass å site… Oslo er den verste fest byen i Norge, diskriminering over alt. Anonymkode: ce3f1...f8a Åj. Da kan jeg konkludere med at jeg ikke er pen i hvertfall😂 Anonymkode: 404b1...c2b 2
FrodeF Skrevet 21. oktober 2018 #7 Skrevet 21. oktober 2018 Dette er DIN PERSONLIGE opplevelse og det et helt feil å generalisere på bakgrunn av dette. 6
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #8 Skrevet 21. oktober 2018 Jeg har hengt på byen i 10 år, og har aldri opplevd å bli kastet ut eller ikke kommet inn, selv om jeg har vært stupfull. Men kjæresten min kommer ofte ikke inn, selv om han nesten er edru, samme med broren min som kan bli nektet inngang etter 2 pils. Virker som det er diskriminering mot menn og ikke damer. Anonymkode: 31fd9...2a3 6
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #9 Skrevet 21. oktober 2018 Alle vet da at hvis du er kvinne, pen og viser passelig mye kløft skal det mye til før du ikke slipper inn? Anonymkode: 9a787...f00 5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #10 Skrevet 21. oktober 2018 Det er lov å servere alkohol i Norge. Men tillatelsen er gitt med en bismak. Politikerene vet at det ikke er noen farbar vei å forby. Da gir de heller tillatelse, mens de samtidig gjør det så vanskelig for gjester å servieringssteder at det i praksis blir umulig å konusmere alkohol. Den samme strategien ser man i USA når det kommer til abort. Abort er lovlig, men politikerene gjør alt i deres makt for å vanskeliggjøre abortinngrepet at det i praksis ikke er noen som tar abort, og dermed de facto ulovlig. Den enste måten å bekjempe denne strategiene på er å stemme på de rette politikerne. Da mener jeg politikerne, ikke partier. Det er altfor lett å kuppe partier. Ref Krf og deres resett-medlemmer. Anonymkode: 87a27...ef1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #11 Skrevet 21. oktober 2018 Ring politiet og si at barntenderen lukter alkohol. Det er bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. Anonymkode: cbc24...aa5 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #12 Skrevet 21. oktober 2018 Oslo er jo uansett fullstendig over-priset på byen. Fullstendig bortkasta penger. Anonymkode: a89cf...e13
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #13 Skrevet 21. oktober 2018 7 timer siden, FrodeF skrev: Dette er DIN PERSONLIGE opplevelse og det et helt feil å generalisere på bakgrunn av dette. Hvorfor må du svare så frekt i absolutt ALLE tråder? Hva får du ut av det? Anonymkode: a8d2e...737 9
Honey Dew Skrevet 22. oktober 2018 #14 Skrevet 22. oktober 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: I Oslo nekter de deg adgang hvis du ikke er pen nok, eller feit. Blitt nektet ingang i Oslo og kun Oslo og kastet ut fordi en gruppe "pene" jenter kom inn og da trengte de såklart en plass å site… Oslo er den verste fest byen i Norge, diskriminering over alt. Anonymkode: ce3f1...f8a HÆ? Gjør de virkelig det der??? Det er jo diskriminering
LoneWolf Skrevet 22. oktober 2018 #15 Skrevet 22. oktober 2018 12 minutter siden, Honey Dew said: HÆ? Gjør de virkelig det der??? Det er jo diskriminering Den slags ting er ganske vanlig. Jeg har selv gått på byen med noen venninner der jeg var sjåfør og ikke hadde tatt en eneste øl, mens jentene nesten ikke greide å gå. De slapp rett inn, men jeg var for full så jeg kunne ikke bli med. Dette er faktisk veldig typisk på utesteder generelt. 1
Honey Dew Skrevet 22. oktober 2018 #16 Skrevet 22. oktober 2018 2 timer siden, LoneWolf skrev: Den slags ting er ganske vanlig. Jeg har selv gått på byen med noen venninner der jeg var sjåfør og ikke hadde tatt en eneste øl, mens jentene nesten ikke greide å gå. De slapp rett inn, men jeg var for full så jeg kunne ikke bli med. Dette er faktisk veldig typisk på utesteder generelt. Det er visst lenge siden jeg var på byen. Slik diskriminering burde kommet i avsiene. Det er jo uakseptabelt. Jaja, vi som er stygge, får heller drikke det glasset med vin hjemme da
LoneWolf Skrevet 22. oktober 2018 #17 Skrevet 22. oktober 2018 3 minutter siden, Honey Dew said: Det er visst lenge siden jeg var på byen. Slik diskriminering burde kommet i avsiene. Det er jo uakseptabelt. Jaja, vi som er stygge, får heller drikke det glasset med vin hjemme da Haha det er ikke uten grunn at jeg foretrekker hjemmefester
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #18 Skrevet 22. oktober 2018 Aldri opplevd det men så har jo utseende litt å si. Synes vi alle jenter burde bli litt mer sluts. Kle oss i utfortrende klær med utrigning. Og er du feit? Slank deg! Er du stygg? Gjør noe med det! Er det så vanskelig? Hva med å tilby han en blowjob da? Da slipper du garantert inn om du er flink nok :)) Pen jente 21 år Anonymkode: 65908...03b
isw Skrevet 23. oktober 2018 #19 Skrevet 23. oktober 2018 Det er litt komplekst dette her. Dørvakter driter egentlig om du er full, sliten, trøtt, redd eller hva det nå måtte være. Enhver oppførsel som avviker fra det de ser på som normalt, slås ned på. Hvis skjenkekontrollen kommer, vil de reagere og gi sanksjoner basert på skjønn, ikke alkotester. Jeg har ofte blitt nektet, selv om jeg er edru eller tilnærmet edru. Det skjer typisk hvis jeg er ute fredag og sliten etter en lang uke. En annen ting er at hvis du, bevisst eller ubevisst er redd, gjerne pga å ha blitt nektet før, så feiltolkes det som å være påvirket av amfetamin eller kokain. 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #20 Skrevet 23. oktober 2018 På 22.10.2018 den 9.43, LoneWolf skrev: Den slags ting er ganske vanlig. Jeg har selv gått på byen med noen venninner der jeg var sjåfør og ikke hadde tatt en eneste øl, mens jentene nesten ikke greide å gå. De slapp rett inn, men jeg var for full så jeg kunne ikke bli med. Dette er faktisk veldig typisk på utesteder generelt. Dette har jeg også opplevd noen ganger. Å bli nektet adgang fordi jeg visstnok var for full, noe som er meget rart da jeg ikke hadde drukket en eneste enhet med alkohol de gangene. Men en gang (dette var på det samme utestedet) var jeg så full at jeg knapt klarte å stå på beina, og da slapp jeg rett inn. Anonymkode: c6242...3d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå