AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #1 Skrevet 21. oktober 2018 Jeg har for tiden farget grått hår, altså bleket utgangspunkt med kald, mørkere grå glossingfarge over. Nå ønsker jeg å gå over til svart hår, og lurer på om det er overkommelig å utføre med hjemmefarging? Trengs det noe forpigmentering før selve fargingen? Takknemlig for alle svar Anonymkode: 4a015...313
Blingblingtahei Skrevet 22. oktober 2018 #2 Skrevet 22. oktober 2018 Det ville jeg aaaldri turt å prøve på, du aner ikke hvordan håret vil reagere når det allerede er veldig kjemisk behandlet. Det er det eneste rådet jeg kan gi deg, ikke gjør dette selv hjemme!
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #3 Skrevet 22. oktober 2018 Aldri aldri farg håret svart hjemme! Det er kjempe vanskelig å få ut igjen hvis du ønsker å endre det. Gå til frisøren du Anonymkode: 68e8c...aee
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #4 Skrevet 22. oktober 2018 Det er helt overkonmerlig kjøp en boks semi permanent hårfarge men velg en som er mørkebrun og ikke helsort. Fargen mørkebrun blir sort på håret mens fargen dark black blir hardmetall. Anonymkode: b891d...dc3 3
Rosatoast Skrevet 24. oktober 2018 #5 Skrevet 24. oktober 2018 Svart er vel den fargen som er enklest å farge selv. Du har relativt lyst hår nå, så skal ikke bli noe problem å få det bra. Personlig har jeg alltid farget håret i de mørke fargene hjemme, får alltid et bra resultat 2
pernille.adrine Skrevet 26. oktober 2018 #6 Skrevet 26. oktober 2018 Det er nok den letteste fargen å farge hjemme da den kun kan bli svart. Brunfarger kan jo bli rød, grønne, oransje, for mørke og for lyse o.l. MEN jeg vil faktisk si at hvis du farger håret svart må du ha den fargen resten av livet. Det er den vanskeligste fargen og bli kvitt og skulle du klare å bli kvitt den er det ikke gitt at resultatet blir pent I tillegg vil du garantert sitte igjen med slitt hår. Hvis du vet at du kler svar hår og det er det du vil ha er det ikke vits å gå til frisøren og betale 2000 for en helt enkel svart farge du kan få hjemme.
kaleidoskop Skrevet 26. oktober 2018 #7 Skrevet 26. oktober 2018 Jeg tenker at det er bare hår og det vokser ut igjen, om det skulle gå galt. Jeg har ikke farget håret svart, men omtrent alle andre farger hjemme. Bleking, striper, rødblondt, rosa, brunt...
Minya Skrevet 28. oktober 2018 #8 Skrevet 28. oktober 2018 Det er ikke verre enn å prøve. Velg en farge med god dekningsevne, som feks Nutrisse eller Schwartzkopf, og permanent farge. En god permanent farge med god dekningsevne vil dekke også tidligere farget hår nesten uansett, når du farger fra en lysere farge til en mørkere en. Svart er god på å dekke over helt. Jeg har farget håret svart med hjemmefarge i snart tjue år. Aldri hatt noe problemer med hvordan fargen dekker, og jeg har også eksperiementert med rødt i etterveksten i perioder. Selv bruker jeg Schwartzkopf Live Color XXL og kjøper den på Ebay fra en britisk nettbutikk til 70 kroner stykket. Det er noe billigere enn å gå til frisøren hvor de skal ha 2000 kroner for en farge som ikke holder like godt.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #9 Skrevet 28. oktober 2018 På 26.10.2018 den 16.02, pernille.adrine skrev: Det er nok den letteste fargen å farge hjemme da den kun kan bli svart. Brunfarger kan jo bli rød, grønne, oransje, for mørke og for lyse o.l. MEN jeg vil faktisk si at hvis du farger håret svart må du ha den fargen resten av livet. Det er den vanskeligste fargen og bli kvitt og skulle du klare å bli kvitt den er det ikke gitt at resultatet blir pent I tillegg vil du garantert sitte igjen med slitt hår. Hvis du vet at du kler svar hår og det er det du vil ha er det ikke vits å gå til frisøren og betale 2000 for en helt enkel svart farge du kan få hjemme. Nei det du sier er helt feil. Har du i det hele tatt hatt svart hår selv? Jeg har ihvertfall farget det svart flere ganger, og svartfargen vil uansett om ddet er permanent eller ikke vaskes ut etterhvert og til slutt så har du kun mørkebrun. Anonymkode: 6b2f8...3df 2
pernille.adrine Skrevet 28. oktober 2018 #10 Skrevet 28. oktober 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei det du sier er helt feil. Har du i det hele tatt hatt svart hår selv? Jeg har ihvertfall farget det svart flere ganger, og svartfargen vil uansett om ddet er permanent eller ikke vaskes ut etterhvert og til slutt så har du kun mørkebrun. Anonymkode: 6b2f8...3df Hei ja hadde det får 5 år siden Ja sant det du sier, fargen blasses ut men rødpigmentene blir der, var vell det jeg mente å si, så hvis man vil lysere må du avfarge og bleke
Djungelvrål Skrevet 29. oktober 2018 #11 Skrevet 29. oktober 2018 Tipper håret ditt kommer til å bli mørkegrønt hvis du gjør det hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå