Gå til innhold

hvor lenge før møter brudeparet i kirken?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva er vanlig, når møter brudeparet i kirken? Tas kjolen på hjemme først, eller...? Hva med fotografering, skjer det før eller etter man har vært hos frisøren?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Brudgommen er i kirken ca 30 minutter før vielsen begynner. Gjestene skal ikke gå inn i kirken før brudgommen er på plass. Bruden kommer først når alle gjestene har satt seg. Bruden tar på seg kjolen hjemme (eller hvor hun nå enn er).

Dersom du ønsker å gjøre det slik at du kler deg om i kirken (nå er det ikke alle kirker som har våpenrom) må du nok belage deg på å møte 1 time førd Du må jo være sikker på at du er på plass (og gjemt bort) når gjestene kommer.

Skrevet

Hos oss var brudgommen i kirken faktisk mer enn 30 min før vielsen, og da hadde han massevis av god tid.

Selv skiftet jeg på meg kjolen hos frisøren, da jeg dro rett til kirken derfra. De har eget omkledningsrom, og det var praktisk å gjøre seg helt ferdig der før vi kunne kjøre avsted.

Selv var jeg i kirken ca 1 minutt før selve vielsen, så det var helt perfekt timing. Men sørg for å ikke ha for god tid, slik at du blir stående lenge å vente før du får komme inn, det blir man bare nervøs av!

Skrevet

Det var en vielse før vår, og dermed kunne ikke brudgommen komme før

15 minutter før vilesen startet. Jeg kom ca 3 minutter før, men sto ute og ventet til klokken var presis hel. Jeg skiftet på frisørsalongen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...