Gå til innhold

Trening og kcaloriforbrenning/effekt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å trene igjen etter over et års pause :oops:

Tidligere trente jeg bare aerobic og step med innlagt styrke for mage, rumpe og lår i timene. Dette holder jeg på med nå også, men har også lyst til å prøve spinning. Jeg liker ikke å sitte å tråkke på ergometersykkelen hjemme, men jeg skjønner at det blir noe helt annet på et treningssenter... elller?? Og så er det vel skikkelig fettforbrennende?

Hvor mye kcal forbrenner man på 1 time med a) aerobic B) step c) spinning? Sånn i snitt?

Har også tenkt å legge inn en time MRL (mage, rompe, lår) i uka.

Kroppen skal bli fiiiiin :P

Videoannonse
Annonse
Gjest Hilde K S
Skrevet

Lett aerobic er vel ca 280 kalorier pr 60 min.

Det aller mest fettforbrennende er jogging, der du forbrenner 750 kalorier pr time.

Når du har svidd av 7000 kalorier mer enn det du tar inn, har du tatt av et kilo.

En dame som er ca 180 cm høy og mellom 29-61 år gammel bruker 2200 kalorier pr dag.

To brødskiver med hvit ost og to glass melk er ca 400 kalorier.

Altså: om du spiser 1000 kalorier mindre hver dag i en uke, vil du ta av et kilo. Om du spiser 500 kalorier mindre hver dag i en uke, vil du ta av et halvt kilo.

Om du trener litt har aerobic hver dag i en uke, vil du allerede nesten ha brukt 500 kalorier mer enn vanlig.

Om du ønsker å ta av, bør du også spise hyppigere, men kalorifattige måltid. Da holder kroppen forbrenningen oppe. Den aller mest ugunstige måten å slanke seg på, er ved å sulte seg. Da vil kroppen stille forbrenningen på sparebluss og plutselig trenger du bare 1500 kalorier pr dag.

Det er også en fordel å trene opp muskelmassen. Muskler forbrenner flere kalorier pr time, uansett om du trener, sitter i ro eller sover. (Jippi)

Det viktigste er å legge seg på et nivå du kan leve med resten av livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...